-
Data: 2010-02-13 13:39:37
Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
Od: "Przembo" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:hl63l4$9pi$1@mx1.internetia.pl...
> Przembo pisze:
>> Odwróce pytanie. Jakie są zalety FWD?
>> Jak jest dobra przyczepność to do zwykłej jazdy każdy napęd wystarczy,
>> tu nie będę się spierać.
> Lepiej sobie daje rade na b.sliskiej nawierzchni. Tam gdzie ja ruszalem
> bez problemu, tam kolege w BMW trzeba bylo wspierac recznie i zadne
> balansowanie nie pomagalo. Tam gdzie 200KM FWD (bez kontroli trakcji) na
> śliskim łuku z uślizgującymi się kołami szło niemal po sznurku, RWD o tej
> samej mocy z wyłączoną trakcją wymagało już odpuszczania gazu i pewnej
> kontry a więc jechało wolniej.
A według mnie jest po prostu tańsze, prostsze w produkcji/montażu, do tego
lżejsze i zaoszczędza miejsca w kabinie, bagażniku. Przewaga którą wskazałeś
to max kilka dni w roku, nawet przy obecnych warunkach bardzo śliska
nawierzchnia jest rzadko... chociaż z tym osądem powinienem poczekać do
roztopów, wtedy wieczorami może być niciekawie :/
>> Mnie zastanawia tylko jedno, ktoś pisze o autach z RWD badziew i tego
>> Twój przenikliwy umysł nie zauważa...
> Wszystkim sie wydaje ze RWD to taki naped dla bogackich, bo BMW ma taki,
> bo Mercedes bo cos tam jeszcze. Tylko nikt nie zauwaza ze napęd tylnych
> kół poprzez wał kardana jest tak stary jak motoryzacja czyli m.in BMW i
> Mercedes i to ze kiedys wszystkie samochody taki mialy, nawet te dla
> pospólstwa.
A później księgowi wzięli się do roboty i zaczęło sie lansowanie przedniego
napędu jako przejaw nowoczesności.
> Z punktu widzenia konstrukcji, latwiej zrobic MOCNE RWD niz FWD. Zobacz
> jakich gabarytow jest skrzynia + dyfer od 300KM RWD (rozmieszczenie na to
> pozwala), po czym upchnij to samo w niewielką skrzynkę ,napędzaj FWD o
> podobnej mocy i spraw żeby to było podobnie
> trwałe.
Temat "badziewności" RWD nieruszony... czyli tu chociaż nie atakujsz
bezmyślnie tego napędu jak Cavallino.
Pozdr
Następne wpisy z tego wątku
- 13.02.10 13:45 Cavallino
- 13.02.10 21:05 J_K_K
- 13.02.10 21:07 DoQ
- 14.02.10 00:34 Marcin Luty
- 14.02.10 08:22 Karolek
- 14.02.10 06:34 Jarek
- 14.02.10 09:33 Karolek
- 14.02.10 12:21 DoQ
- 14.02.10 12:31 Jarek
- 14.02.10 18:45 Karolek
- 14.02.10 19:54 DoQ
- 14.02.10 21:07 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=