eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Przednionapędóweczki - taranujecie...Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
  • Data: 2010-02-13 13:39:37
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: "Przembo" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hl63l4$9pi$1@mx1.internetia.pl...
    > Przembo pisze:
    >> Odwróce pytanie. Jakie są zalety FWD?
    >> Jak jest dobra przyczepność to do zwykłej jazdy każdy napęd wystarczy,
    >> tu nie będę się spierać.
    > Lepiej sobie daje rade na b.sliskiej nawierzchni. Tam gdzie ja ruszalem
    > bez problemu, tam kolege w BMW trzeba bylo wspierac recznie i zadne
    > balansowanie nie pomagalo. Tam gdzie 200KM FWD (bez kontroli trakcji) na
    > śliskim łuku z uślizgującymi się kołami szło niemal po sznurku, RWD o tej
    > samej mocy z wyłączoną trakcją wymagało już odpuszczania gazu i pewnej
    > kontry a więc jechało wolniej.

    A według mnie jest po prostu tańsze, prostsze w produkcji/montażu, do tego
    lżejsze i zaoszczędza miejsca w kabinie, bagażniku. Przewaga którą wskazałeś
    to max kilka dni w roku, nawet przy obecnych warunkach bardzo śliska
    nawierzchnia jest rzadko... chociaż z tym osądem powinienem poczekać do
    roztopów, wtedy wieczorami może być niciekawie :/

    >> Mnie zastanawia tylko jedno, ktoś pisze o autach z RWD badziew i tego
    >> Twój przenikliwy umysł nie zauważa...
    > Wszystkim sie wydaje ze RWD to taki naped dla bogackich, bo BMW ma taki,
    > bo Mercedes bo cos tam jeszcze. Tylko nikt nie zauwaza ze napęd tylnych
    > kół poprzez wał kardana jest tak stary jak motoryzacja czyli m.in BMW i
    > Mercedes i to ze kiedys wszystkie samochody taki mialy, nawet te dla
    > pospólstwa.

    A później księgowi wzięli się do roboty i zaczęło sie lansowanie przedniego
    napędu jako przejaw nowoczesności.

    > Z punktu widzenia konstrukcji, latwiej zrobic MOCNE RWD niz FWD. Zobacz
    > jakich gabarytow jest skrzynia + dyfer od 300KM RWD (rozmieszczenie na to
    > pozwala), po czym upchnij to samo w niewielką skrzynkę ,napędzaj FWD o
    > podobnej mocy i spraw żeby to było podobnie
    > trwałe.

    Temat "badziewności" RWD nieruszony... czyli tu chociaż nie atakujsz
    bezmyślnie tego napędu jak Cavallino.

    Pozdr


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: