eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Przednionapędóweczki - taranujecie...Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!news.
    nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!border1.nntp.ams2.giganews.com!border2.
    nntp.ams2.giganews.com!border2.nntp.ams.giganews.com!nntp.giganews.com!news2.eu
    ro.net!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsf
    eed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.n
    eostrada.pl!not-for-mail
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Date: Sat, 13 Feb 2010 15:25:35 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 76
    Message-ID: <hl6de9$ikq$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hl1m5q$1n7$1@news.task.gda.pl> <hl1mee$1os$1@inews.gazeta.pl>
    <op.u7zau9dupq3u2r@mobilekone> <hl1ruh$ne5$1@inews.gazeta.pl>
    <hl1sds$n2q$1@newsfeed.net.icm.edu.pl> <hl30dm$sp2$1@inews.gazeta.pl>
    <hl3742$vho$5@news.task.gda.pl> <hl384q$ob3$1@inews.gazeta.pl>
    <hl39kh$vho$10@news.task.gda.pl> <hl3ag8$rah$1@news.onet.pl>
    <hl3cb9$vho$13@news.task.gda.pl> <hl3chk$ade$1@inews.gazeta.pl>
    <hl4k8q$q48$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hl67pt$64e$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: afa26.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1266071817 19098 83.16.130.26 (13 Feb 2010
    14:36:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Feb 2010 14:36:57 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hl67pt$64e$1@inews.gazeta.pl>
    X-Original-Bytes: 4289
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2252184
    [ ukryj nagłówki ]

    Kuba (aka cita) wrote:
    >
    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
    > news:hl4k8q$q48$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >
    >>> Chodzi o zwykła, prostą przyczepnosć, choćby przy ruszaniu.
    >>
    >> Chyba jedynie przy ruszaniu na ekstremalnie śliśkiej nawierzchni i pod
    >> górę :-) Podasz inny przykład ? :-)
    >
    > po co?

    Ponieważ taki zdarza się rzadko w porównaniu z innymi :-)

    > Wcale nie chodzi o ekstremalnie śliskie nawierzchnie, a po prostu
    > nieodśnieżoną polską drogę. Zwykly snieg na drodze.

    Czyli bierzemy w miarę równą, drogą z niewielkim nachyleniem na któej
    zalega świeża warstwa kilku-kilkunastu cm śniegu ?
    Ok, chętnię się przekonam :-)

    >>> Masz silni z przodu, napęd na tył. Rozkład mas w okolicach 50%.
    >>> Przednionapędówka ma (zwykle) silnik z przodu, napęd na przód,
    >>> rozklad mas taki, ze oś napędzana jest bardziej obciążona.
    >>> To wlasnie powoduje, ze FWD na sliskiej nawierzchni lepiej w
    >>> normalnym ruchu sprawdzi sie duzo lepiej niz RWD.
    >>
    >> wiekszość FWD nie ma LSD natomiast wiele RWD tak i co wtedy ? :-)
    >
    > nie wiem skąd te dane "nie wiele/wiele"

    Wystarczy policzyć :-) Powiedzmy szczerze, FWD stosuje się aby ciąć
    koszty - LSD to dodatkowy koszt.
    RWD stosuje się większości w samochodach z większą mocą czyli zarazem
    droższych, gdzie zależy nam na
    osiągach, gdzie % koszt LSD jest znacznie niższy.

    Ostatnio trochę się to zmienia, ponieważ czysto mechaniczne LSD
    zastępowane jest sterowanym elektroniką + hamulcami.

    >>
    >>> Ruszenie FWD na tej samej nawierzchni będzie efektywniejsze niż RWD -
    >>> podobnie z wyjeżdzaniem ze sniegu.
    >>
    >> Mogę się z Tobą założyć, że dynamiczniej uda się ruszyć RWD niż FWD o
    >> ile nie bedzie to przykład ekstremalnie śliskiej nawierzchni - czyli
    >> większość przypadków.
    >
    > Mówimy o sniegu na drodze. Przyjmuje zakład :D

    Przykład drogi opisałem wyżej. Teraż weźmy dwa samochody o podobnym
    power/weight ratio.
    U mnie jest to ~126km/tone

    >>
    >> Ponadto samochód nie powinien służyć jako pług - do jazdy w głębokim
    >> śniegu służą inne pojazdy lub po prostu zakładamy łańcuchy :-)
    >
    > pewnie.
    > Moze być płytki, moze byc ubity, moze być oblodzony - nie ważne. Na
    > każdej śliskiej zimowej nawierzchni przecietny FWD i podobny przeciętny
    > RWD *ruszając* będzie sprawniejszy.

    Samo ruszane, czy rozpędzenie do określonej prędkości lub przejechanie
    dystansu ? :-)
    Możemy spróbować zrobić start na 100-200m :-)

    > Stwierdzone oerganoleptycznie przez wszystkich, ktorzy mieli przyjemnosć
    > jeździć różnymi autami.

    Możemy spróbować. Narazie porównam ze znajomą prelude 2.2 vtec. Będzie
    miała korzystniejszy stosunek mocy, ale da jakiś pogląd.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: