eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Przednionapędóweczki - taranujecie...Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
  • Data: 2010-02-13 15:25:35
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Kuba (aka cita) wrote:
    >
    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
    > news:hl4k8q$q48$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >
    >>> Chodzi o zwykła, prostą przyczepnosć, choćby przy ruszaniu.
    >>
    >> Chyba jedynie przy ruszaniu na ekstremalnie śliśkiej nawierzchni i pod
    >> górę :-) Podasz inny przykład ? :-)
    >
    > po co?

    Ponieważ taki zdarza się rzadko w porównaniu z innymi :-)

    > Wcale nie chodzi o ekstremalnie śliskie nawierzchnie, a po prostu
    > nieodśnieżoną polską drogę. Zwykly snieg na drodze.

    Czyli bierzemy w miarę równą, drogą z niewielkim nachyleniem na któej
    zalega świeża warstwa kilku-kilkunastu cm śniegu ?
    Ok, chętnię się przekonam :-)

    >>> Masz silni z przodu, napęd na tył. Rozkład mas w okolicach 50%.
    >>> Przednionapędówka ma (zwykle) silnik z przodu, napęd na przód,
    >>> rozklad mas taki, ze oś napędzana jest bardziej obciążona.
    >>> To wlasnie powoduje, ze FWD na sliskiej nawierzchni lepiej w
    >>> normalnym ruchu sprawdzi sie duzo lepiej niz RWD.
    >>
    >> wiekszość FWD nie ma LSD natomiast wiele RWD tak i co wtedy ? :-)
    >
    > nie wiem skąd te dane "nie wiele/wiele"

    Wystarczy policzyć :-) Powiedzmy szczerze, FWD stosuje się aby ciąć
    koszty - LSD to dodatkowy koszt.
    RWD stosuje się większości w samochodach z większą mocą czyli zarazem
    droższych, gdzie zależy nam na
    osiągach, gdzie % koszt LSD jest znacznie niższy.

    Ostatnio trochę się to zmienia, ponieważ czysto mechaniczne LSD
    zastępowane jest sterowanym elektroniką + hamulcami.

    >>
    >>> Ruszenie FWD na tej samej nawierzchni będzie efektywniejsze niż RWD -
    >>> podobnie z wyjeżdzaniem ze sniegu.
    >>
    >> Mogę się z Tobą założyć, że dynamiczniej uda się ruszyć RWD niż FWD o
    >> ile nie bedzie to przykład ekstremalnie śliskiej nawierzchni - czyli
    >> większość przypadków.
    >
    > Mówimy o sniegu na drodze. Przyjmuje zakład :D

    Przykład drogi opisałem wyżej. Teraż weźmy dwa samochody o podobnym
    power/weight ratio.
    U mnie jest to ~126km/tone

    >>
    >> Ponadto samochód nie powinien służyć jako pług - do jazdy w głębokim
    >> śniegu służą inne pojazdy lub po prostu zakładamy łańcuchy :-)
    >
    > pewnie.
    > Moze być płytki, moze byc ubity, moze być oblodzony - nie ważne. Na
    > każdej śliskiej zimowej nawierzchni przecietny FWD i podobny przeciętny
    > RWD *ruszając* będzie sprawniejszy.

    Samo ruszane, czy rozpędzenie do określonej prędkości lub przejechanie
    dystansu ? :-)
    Możemy spróbować zrobić start na 100-200m :-)

    > Stwierdzone oerganoleptycznie przez wszystkich, ktorzy mieli przyjemnosć
    > jeździć różnymi autami.

    Możemy spróbować. Narazie porównam ze znajomą prelude 2.2 vtec. Będzie
    miała korzystniejszy stosunek mocy, ale da jakiś pogląd.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: