  • 31. Data: 2010-06-14 20:17:32
    Temat: Re: Przeciwdzialanie i usuwanie naprezen spawalniczych.
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > > Wypalają się w
    > > czasie spawania dodatki stopowe
    >
    > Dobre :-)
    To co napisałeś to najgłupsze z podsumowań. Tylko głupek może coś takiego zrobić
    W tym temacie uważam cie za grupowego głupka. Jeśli się nie zgadzasz albo masz
    inne informacje to je zaprezentuj. Kultura dyskusji wymaga takiego zachowania.
    Mnie uczono że wypalają się dodatki stopowe i dlatego elektrody zawierają ich
    więcej, żeby uzupełnić. Widziałem naprawiony zbiornik ze stali kwasoodpornej. Do
    spawania użyto trochę gorszych elektrod niż były wymagane. Żeby nie było
    niedomówień, elektrody były do kwasówki ale trochę gorszej niż spawana. Spawacz
    mający wieloletnie doświadczenie jak zobaczył elektrody to stwierdził ze nic z
    tego nie będzie i że zardzewieje. Technolog, mundruś taki jak ty, kazał spawać.
    Po pól roku w miejscach spawów zrobiły się dziury. Nie zrobiły się w spoinie.
    Przerdzewiało na styku spoiny z materiałem. Do powtórnej naprawy użyli
    właściwych elektrod. I ze zbiornikiem przez długi czas nic się nie działo. Mnie
    30 lat temu uczono że w czasie spawania wypalają się dodatki stopowe. Może teraz
    uczą inaczej. Jak znasz obecny stan wiedzy to wypadało by się nim podzielić. A
    nie jak debil pisać Dobre :-). Teraz możesz się zapluć, zasmarkać obesrać. Wisi
    mi to i powiewa. Dokąd nie udowodnisz w oparciu o obecny stan wiedzy ze nie
    wypalają się dodatki stopowe to one będą się wypalały. Jak się będziesz
    obsmarowany pultał to pamiętaj że w każdej chwili mogę podać tytuł książki, jej
    autorów i numer strony na której jest napisane o wypalaniu dodatków stopowych.

  • 32. Data: 2010-06-14 20:34:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 14, 9:17 pm, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > autorów i numer strony na której jest napisane o wypalaniu dodatków stopowych.

    Niczego ci nie będę wyjaśniał. Wystarczającą ilość razy w tym miejscu
    pokazałeś wystarczającej ilości osób że ci niczego nie warto
    wyjaśniać.
    Konrad

  • 33. Data: 2010-06-14 21:15:37
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Niczego ci nie będę wyjaśniał. Wystarczającą ilość razy w tym miejscu
    > pokazałeś wystarczającej ilości osób że ci niczego nie warto
    > wyjaśniać.
    > Konrad
    Przepraszam wszystkich głupków że nazwałem cie głupkiem.

  • 34. Data: 2010-06-14 21:16:35
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Niczego ci nie będę wyjaśniał. Wystarczającą ilość razy w tym miejscu
    > pokazałeś wystarczającej ilości osób że ci niczego nie warto
    > wyjaśniać.
    > Konrad

    Ale w tym przypadku to jednak Ty nie masz racji.

  • 35. Data: 2010-06-15 12:46:14
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 14 June, 22:16, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale w tym przypadku to jednak Ty nie masz racji.

    Pomyśl logicznie. Co ma się wypalać? Chrom? Nikiel? Jakie jest ich
    powinowactwo do tlenu w porównaniu z żelazem? Wyobrażasz sobie jakiś
    mechanizm separacji ich ze stopu w warunkach wysokiej temperatury żeby
    w ogóle mogło dojść do selektywnego wypalania czegokolwiek? Możnaby
    utratę tytanu i niobu bezczelnie naciągając podciągnąć pod takie
    kategorie myślowe, ale to najwyżej na poziomie egzaminu praktycznego
    na spawacza. No i nie o takiej stali jest mowa od początku tego wątku,
    prawda?
    Konrad

  • 36. Data: 2010-06-15 19:00:56
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Pomyśl logicznie. Co ma się wypalać? Chrom? Nikiel? Jakie jest ich
    > powinowactwo do tlenu w porównaniu z żelazem?

    Dlaczego uważasz, że są to jedyne dodatki stopowe ?
    Węgiel, krzem, mangan, siarka, fosfor, molibden, miedź, tytan, wodór, azot,
    tlen. Pomimo, że w stalach stopowych gatunkowych dąży się do wyeliminowania
    niektórych z nich np. tlen, wodór, fosfor, siarka to jednak one także są
    składnikami stali, które podczas spawania się utleniają i powodują
    porowatość oraz zwiększają podatność na korozję. Pamiętaj, że stal jest
    stopem i sama zawartość chromu czy niklu nie zabezpiecza jej przed korozją,
    a zabezpieczenie uzyskuje się dzięki uzyskaniu ściśle określonych stosunków
    zawartości poszczególnych składników stopowych tych korzystnych oraz
    utrzymaniu tych niekorzystnych składników na minimalnym i jak najniższym
    poziomie.
    Dla przykładu węgiel także zabezpiecza przed korozją stali. Im jest go
    więcej tym wyższa jest odporność stali na korozję.

  • 37. Data: 2010-06-15 21:17:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 15, 8:00 pm, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > zawartości poszczególnych składników stopowych tych korzystnych oraz
    > utrzymaniu tych niekorzystnych składników na minimalnym i jak najniższym

    Poczekaj, bo się zaczynasz rozpędzać. Napisalem "pomyśl" a nie "napisz
    najdłuższe zdanie w tym tygodniu". Ale ok, taka teraz moda. Powiedz mi
    jaki wpływ na odporność na korozję ma okreslony skład zanieczyszczeń w
    ramach ich dopuszczalnych zawartosci? Czy jeśli fosforu będzie 0.35% a
    siarki 0.035% to lepiej czy gorzej niz by było odwrotnie? Nie masz
    wrażenia że napisałeś banał który miał czegoś dowieść a okazał się
    oczywistą oczywistością, poza tym nie na temat?

    > Dla przykładu węgiel także zabezpiecza przed korozją stali. Im jest go
    > więcej tym wyższa jest odporność stali na korozję.

    Brawo, za chwilę udowodnisz że 20letnie próby w PRLowskiej metalurgii
    uzyskania gatunków 00 dały efekt przeciwny do zamierzonego :) Powiedz
    po co jest "L" w 316L, 304L itd?

  • 38. Data: 2010-06-15 22:40:54
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > wrażenia że napisałeś banał który miał czegoś dowieść a okazał się
    > oczywistą oczywistością, poza tym nie na temat?

    Skoro męczą Cię "najdłuższe zdania w tygodniu", a to co piszę to dla Ciebie
    są banały nie na temat to dalsza dyskusja jest bezsensowna. Widać jednak, że
    to Ty zaczynasz się motać nie rozumiejąc co piszą inni. Wybacz, ale szkoda
    mi czasu na pierdoły.

  • 39. Data: 2010-06-16 06:38:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2010 21:00:56 +0200, Plumpi wrote:

    >Dlaczego uważasz, że są to jedyne dodatki stopowe ?
    >Węgiel, krzem, mangan, siarka, fosfor, molibden, miedź, tytan, wodór, azot,

    Ale to chyba nie w kwasoodpornych.
    A nikiel sie czesto stosuje w zastosowaniach gdzie temperatura jest
    wysoka i tlen ma nie robic wrazenia na produkcie..

    >Dla przykładu węgiel także zabezpiecza przed korozją stali. Im jest go
    >więcej tym wyższa jest odporność stali na korozję.

    pokazac zardzewialy pilnik ?

    hm, w sumie to mnie zastanowiles - co szybciej zardzewieje - gwozdz
    czy pilniki, w warunkach rosy :-)

    J.

  • 40. Data: 2010-06-16 08:27:46
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    > Skoro męczą Cię "najdłuższe zdania w tygodniu

    Nie. Męczy mnie jeśli ktoś siarkę, fosfor itp bez zająknięcia zalicza
    do dodatków stopowych stali nierdzewnej, w szczególności jakiejś tam
    304ki z którą się aktualnie ćwiczy. Męczy mnie jak ktoś próbuje czegoś
    dowieść zmieniając temat. Męczy mnie jak ktoś kto ma do czynienia z
    tanim austenitem próbuje dowieść że on jest nierdzewny wcale nie
    dzięki zawartości chromu i niklu a zawartości tlenu i węgla. To mnie
    męczy. Założyłeś sobie bzdurne twierdzenie i na podstawie faktu że sam
    siebie zdołałeś do niego przekonać budujesz nową teorię. Super!
    Nie doczekałem się od ciebie odpowiedzi na podstawowe pytanie: jaki
    miałby być mechanizm wypalania dodatków stopowych. Znajdź sobie
    definicję dodatku stopowego, upewnij się że "wypalanie" rozumiesz
    właściwie i postaraj się połączyć jedno z drugim. Wziąłeś w obronę
    grupowego trola, więc nie chowaj się teraz pod stół. Masz fory, bo cię
    naprowadzam palcem.
    Konrad