eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzeciwdzialanie i usuwanie naprezen spawalniczych.Re: Przeciwdzialanie i usuwanie naprezen spawalniczych.
  • Data: 2010-06-13 22:40:37
    Temat: Re: Przeciwdzialanie i usuwanie naprezen spawalniczych.
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hv2p4s$kob$1@news.onet.pl...
    >
    > Ale chyba jednak na skurcz ma największy wpływ sam fakt topienia materiału
    > (czy to spawanego elementu czy też spoiwa), które nastepnie zastygając po
    > prostu się kurczy ? Dlatego też im większy przetop i spaw tym ten skurcz
    > jest większy.
    > Wydaje mi sie, że chyba jednym z lepszych sposobów byłoby nagrzać dość
    > mocno miejsce wykonywania spawu, po to, żeby materiał się rozszerzył przed
    > zastygnięciem spoiny i stał się bardziej plastyczny i podatny na lokalne
    > rozciągnięcia i spęcznienia. Po ostygnięciu całości, materiał wraca do
    > poprzedniego kształtu i rozmiaru, a skurcz samej spoiny wtedy powoduje
    > mniejsze naprężenia i zachodzi lokalnie, rozciągając i spęczniając spawany
    > materiał w bardzo małym obszarze.
    >

    a powiedzcie Panowie jak w ogóle ze spawaniem czegoś takiego gazem
    oczywiście pomijając stronę kosztową, bo może się to okazać najdroższym
    spawaniem wsród wszystkich metod.
    Pytam dlatego, że moje spawanie elektryczne to amatorszczyzna i elementy
    spawane elektryczie które wykonuję są to zazwyczaj jakieś elementy
    pomocnicze, drobne konstrukcje wsporcze itd.
    Natomniast lubię bardzo spawać gazowo bo jakoś wolniej się to wszystko
    dzieje i mam wrażenie że mam większą kontrolę nad tym co robię. Spawam
    gazowo instalacje i powiedzmy poza jakimiś kosmicznymi pozycjami gdy trzeba
    pospawać rurę o małej średnicy przy samej podłodzie i przy ścianie i
    popracować nad tym z lusterkiem - nie sprawia mi jakichś większych problemów
    by zrobić to szczelnie "ładnie" i aby połączenia przeszły próby szczelności.
    Przykładowo niedawno naprawiałem oblachowanie stareńkiego skutera i
    próbując to robić elektrycznie wyszły tylko dziury i pogięte blachy.
    Próbowałem MAGiem i MMA transformatorem i elektrodą 1,6 z możliwie
    najmniejszym prądem jakim byłem w stanie prowadzić elektrodę. Ale efekty jak
    pisałem wcześniej. No to wziąłem palniczek i pomalutku spokojniutko
    pospawałem wszystkie pęknięcia blachy potem połatałem dziury wypalone
    spawaniem elektrycznym (niektóre miały spore wymiary gdzieś około 1 x 2 cm)
    i wszystko wyszło pięknie bez dalszych dziur i bez zniekształceń rodzimej
    blachy karoserii. Blacha o grubości około 0,5 mm, ale dzięki powolnemu
    procesowi dokładne widziałem i panowałem nad topnieniem i płynięciem
    materiału.
    Jak to jest z nierdzewką i gazem? Można w normalnych sklepach z materiałami
    spawalniczymi kupić odpowiedni drut do nierdzewki, potrzebna jest jakać
    dodatkowa chemia itp? Pytam bo akurat ze spawaniem neirdzewki się nie
    zetknąłem a kto wie co los przyniesie :) Wykupiłem swego czasu z
    antykwariatów książki o spawaniu gazowym ale w więszości są one z lat 60
    tych i powiedzmy wiecej tam pisza o technice spawania jako takiej niż o
    spawaniu poszczególnych materiałów.
    --
    Jackare

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: