-
31. Data: 2010-05-14 18:15:39
Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce
Od: s...@m...com
> Może jak następnym razem będzie korek, albo po mrozie "powybija" dziury
> to sobie DDR pojadę, co?
Proszę bardzo, tylko może być problem jak będą stały tam zaparkowane auta.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
32. Data: 2010-05-14 18:20:35
Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" ibudowiedrĂłgrowerowych w Polsce
Od: s...@m...com
> s...@m...com wrote:
> >> spam wrote:
> >>
> >>> Ty jedziesz 80-100, on 45, wiĂďż˝c rÄĹĚźnica spora - wyprzedziĂďż˝
i tak
> > trzeba.
> >> RÄĹĚźnica pomiĂďż˝dzy 45 a 25 jest zasadnicza, po za tym prawie
kaĚźdy skuter
> >> jedzie jednak szybciej.
> >
> > legalnie szybciej niz 45 nie moĹźe.
>
> SamochĂłd legalnie w mieĹcie moĹźe jechaÄ 50. 5km/h róşnicy.
>
> > rowerzysta za to moĹźe jechac legalnie znacznie szybciej niĹź 25,
szczegĂłlnie na
> > tzw. rowerze szosowym.
>
> Tylko, Ĺźe z kaĹźdych ĹwiateĹ rozpÄdza siÄ duĹźo wolniej niĹź skuter, i
nie
> oszukujmy siÄ, wiÄkszoĹÄ jedzie nawet mniej niĹź te 25. (O ile
wiÄkszoĹÄ
> sukterĂłw jedzie wiÄcej niĹź 45)
>
Człowiek jezdzący zawodowo na dobrej szosówce przy bezwietrznej pogodzie po
płaskim asfalcie może utrzymać średnią 40-45 km/h na dystansie kilkunastu km,
czyli przez całe miasto.
Oczywiście na DDR było by to niemożliwe.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
33. Data: 2010-05-14 18:55:33
Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Fri, 14 May 2010 19:03:38 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):
>>>> Jest mala roznica - rowery maja jak najbardziej prawo po drodze jechac,
>>>
>>> Nie mają jak jest ścieżka.
>>
>> Ale ogolnie - tak. Piesi nie maja wcale.
>
> Oczywiście że mają. Jak nie ma chodnika ani pobocza :)
Zapomniałeś o czymś.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
34. Data: 2010-05-14 18:56:08
Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Fri, 14 May 2010 19:03:38 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):
>>>> Jest mala roznica - rowery maja jak najbardziej prawo po drodze jechac,
>>>
>>> Nie mają jak jest ścieżka.
>>
>> Ale ogolnie - tak. Piesi nie maja wcale.
>
> Oczywiście że mają. Jak nie ma chodnika ani pobocza :)
Zapomniałeś o czymś.
> Sytuacja analogiczna jak z rowerami :)
A tu też nieprawda.
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
35. Data: 2010-05-14 19:01:50
Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
s...@m...com wrote:
>> Bo co by tu nie mowic - rower samochodom na drodze przeszkadza.
>>
>> Nie zawsze, ale ruch mamy na tyle duzy, a drogi na tyle waskie, ze
>> roweru nie da sie z marszu wyprzedzic, trzeba hamowac, wyprzedanie
>> innych utrudnia, noca kiepsko widac - az niebezpiecznie sie robi.
>>
> A ciągnik, furmankę, walec,pług, kombajn? da się?
>
W mieście? furmankę? W tym tysiącleciu widziałem raz! Kombajnu nigdy w
życiu.
Pozostałych pojazdów (pług, ciągnik, walec) w mieście jest dużo mniej
niż rowerzystów. W nocy są dobrze oświetlone. I jak ktoś już zauważył
nie przeciskają się na każdych światłach do przodu żeby znowu blokować.
Może jak następnym razem będzie korek, albo po mrozie "powybija" dziury
to sobie DDR pojadę, co?
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
36. Data: 2010-05-14 19:03:38
Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
kamil wrote:
>
>
> "to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4bed537a$1@news.home.net.pl...
>> kamil wrote:
>>
>>> Jest mala roznica - rowery maja jak najbardziej prawo po drodze jechac,
>>
>> Nie mają jak jest ścieżka.
>
> Ale ogolnie - tak. Piesi nie maja wcale.
Oczywiście że mają. Jak nie ma chodnika ani pobocza :)
Sytuacja analogiczna jak z rowerami :)
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
37. Data: 2010-05-14 19:06:50
Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" ibudowiedrógrowerowych w Polsce
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
s...@m...com wrote:
>> spam wrote:
>>
>>> Ty jedziesz 80-100, on 45, wiÄ?c róşnica spora - wyprzedziÄ? i tak
> trzeba.
>> Róşnica pomiÄ?dzy 45 a 25 jest zasadnicza, po za tym prawie kaĹźdy skuter
>> jedzie jednak szybciej.
>
> legalnie szybciej niz 45 nie może.
Samochód legalnie w mieście może jechać 50. 5km/h różnicy.
> rowerzysta za to może jechac legalnie znacznie szybciej niż 25, szczególnie na
> tzw. rowerze szosowym.
Tylko, że z każdych świateł rozpędza się dużo wolniej niż skuter, i nie
oszukujmy się, większość jedzie nawet mniej niż te 25. (O ile większość
sukterów jedzie więcej niż 45)
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
38. Data: 2010-05-14 19:10:29
Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce
Od: to <t...@a...xyz>
kamil wrote:
>> Tylko ze ciagnik w miescie nie przecisnie sie przy krawezniku i nie
>> bedzie cie blokowal po zapaleniu zielonego.
>
> Jednym slowem zal dupe sciska, ze rowerzysta dojedzie do domu zanim ty
> spod parkingu w korku wogole ruszysz i stad cala zlosc. :)
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Chodzi o sytuację w której tego
samego rowerzystę trzeba wyprzedzać 15 razy z rzędu, bo po prostu MUSI
minąć te 5 samochodów na światłach i przejechać jako pierwszy przez
skrzyżowanie.
--
cokolwiek
-
39. Data: 2010-05-14 19:12:03
Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" ibudowiedrógrowerowych w Polsce
Od: to <t...@a...xyz>
spam wrote:
>> Róşnica pomiÄdzy 45 a 25 jest zasadnicza, po za tym prawie kaĹźdy
>> skuter jedzie jednak szybciej.
>
> legalnie szybciej niz 45 nie może.
Interesuje mnie stan faktyczny. Po za tym nawet te 45 to nie tragedia,
wystarczy zwolnić, a nie praktycznie stanąć.
> rowerzysta za to może jechac legalnie znacznie szybciej niż 25,
> szczególnie na tzw. rowerze szosowym.
Tak, tak, ci jadący szybciej to może 1% rowerzystów, za to jeszcze
wolniej jedzie bardzo wielu.
--
cokolwiek
-
40. Data: 2010-05-14 19:15:04
Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" ibudowiedrógrowerowych w Polsce
Od: to <t...@a...xyz>
spam wrote:
> Człowiek jezdzący zawodowo na dobrej szosówce przy bezwietrznej pogodzie
> po płaskim asfalcie może utrzymać średnią 40-45 km/h na dystansie
> kilkunastu km, czyli przez całe miasto.
To ciekawe, bo zdarzało mi się jeździć w grupie szosowców i raczej
powyżej 40 km/h nie jeździli na dłuższych dystansach, a co dopiero
samotny rowerzysta siłą rzeczy cały czas jadący o własnych siłach. Nawet
jeśli istnieją tacy co przejadą miasto ze średnią 40-45 km/h to jest to
absolutny margines. Przeciętny rower jedzie ze 20, a przeciętny skuter z
60 i takie są realne proporcje. Po za tym skuter jest lepiej widoczny, ma
kierunkowskazy, a przede wszystkim lusterka.
--
cokolwiek