eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce › Re: Przeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce
  • Data: 2010-05-15 00:03:19
    Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 May 2010, MadMan wrote:

    > Dnia Fri, 14 May 2010 20:22:37 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):
    >
    > W sumie o niczym, nieco się zagalopowałem. Sytuacja wygląda tak, że aby
    > pieszy mógł iść po tej drodze dla rowerów - musi ona mieć co najmniej
    > 2.5m.

    No właśnie nie.
    Ma prawo *bezwzględnie* iść.

    > Ale to jest w zasadzie zmartwienie zarządcy drogi.

    Owszem - zarządca nie ma prawa takiej (wąskiej) śmieszki (bez chodnika
    obok) oznakować jako DDR. A niestety to robi.

    > - nie ma DDR - jedzie po poboczu nadającym się do jazdy (dla mnie w
    > domyśle - zrobionym z tego samego co jezdnia)

    I to jest najoptymalniesze możliwe rozwiązanie.
    Niestety nie mieści się w głowach organizatorów ruchu, a przez
    ładnych parę lat pobocza były *usuwane* z dróg, podobnoż pod
    pretekstem iż są wykorzystywane do "wyprzedzania na trzy pojazdy"
    (przy 2-pasowej drodze z obu boków zjeżdżają na pobocza).

    U nas organizatorzy na rower patrzą przez pryzmat wyłącznie
    "wycieczki z dziećmi" - i takie połączenia oczywiście *są*
    potrzebne, ale *nie* oznakowane jako DDR!

    pzdr, Gotfryd