eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w PolsceRe: Przeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce
  • Data: 2010-05-14 23:54:33
    Temat: Re: Przeciw "Masie krytycznej" i budowie dróg rowerowych w Polsce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 May 2010, to wrote:

    > Wbij sobie do głowy -- po to jest ścieżka rowerowa, żebyś po niej jeździł
    > rowerem.

    Weź pod uwagę, że np. już rozważałem "szeroki" rower (>90cm), którym nie
    wolno jeździć po śmieszce. Tyle, że mi też to by wadziło :> (komunikacyjnie).
    Ścieżki mamy takie, że (wliczając wjazdy, wyjazdy, nawierzchnię i co tam
    jeszcze) stanowią istotne utrudnienie dla komunikacji.
    Dla rekreacji nie, dla nauczania dzieci nie, ale do komunikacji tak.
    Są wyjątki (w okolicy znam *JEDEN*, w miejscu zdaje się słabo
    uczęszczanym, dość odległym ode mnie, więc nie wiem jak tam
    "statystycznie" wygląda, ale tu na .samochody widziałem już czyjeś
    pytanie czemu tam nie ma dodatkowego pasa dla samochodów).

    > Przeszkadza Ci na niej pieszy

    Ale na pieszych się nie kończy :(, choć nie da się ukryć że lepiej
    by było jakby jezdnią spacerowali, wtedy są uważniejsi ;)
    Jazda śmieszkami potrafi na tyle skutecznie spowolnić jazdę i zwiększyć
    obciążenie, że traci to komunikacyjny sens.
    Zrobili mi "coś takiego" po drodze.
    Żeby nie było - jak sobie jadę spacerkiem, to rzecz jasna turlam się
    śmieszką, przynajmniej na istotnej części poza końcówkami, gdzie
    w ogóle "poprowadzenie" to jest tragedia, takoż w deszczu, z bagażami
    itede (znaczy wtedy śmieszką).
    W większości pozostałych przypadków - wybieram objazd (po części
    drogą krajową i wyraźnie dalej, ale z dwojga złego...)
    Problem jest, jak *naprawdę* chcę dojechać szybko :>
    I rozumiem irytację wątkotwórcy.

    pzdr, Gotfryd