  • 1. Data: 2017-03-08 13:01:43
    Temat: Przeciekający uszczelniacz półosi
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    Witajcie,

    Może ktoś ma pomysł, co może być przyczyną częstego psucia się
    uszczelniacza prawej półosi, co powoduje wyciek oleju ze skrzyni biegów.
    Przez wiele lat nic się nie działo, a po wymianie tej półosi rok temu
    wybieram się już na drugą wymianę uszczelniacza. Z lewej strony, gdzie
    półosi nie wymieniałem, nic nie cieknie.

    Konkretnie chodzi o Fokusa Mk I 1,6 benzyna.

    Piotr

  • 2. Data: 2017-03-08 13:13:29
    Temat: Re: Przeciekający uszczelniacz półosi
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Uncle Pete pisze tak:

> [...]
    > lewej strony, gdzie półosi nie wymieniałem, nic nie cieknie.
    >
    > Konkretnie chodzi o Fokusa Mk I 1,6 benzyna.

    Mniejsza średnica półosi? Nowa była czy używana? Może szorstka i
    szlifuje gumę? Może ma luz osiowy, bicie? Może ma krótszy rant? Może
    uszczelniacze gorsze niż fabryczne? Może mechanik nie dał smaru? Może
    muszą być zielone odporne na temp? Morze jest szerokie i głebokie ;)

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 30 latach?

  • 3. Data: 2017-03-08 13:17:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-08 o 13:01, Uncle Pete pisze:
> [...]
    > półosi nie wymieniałem, nic nie cieknie.
    >
    > Konkretnie chodzi o Fokusa Mk I 1,6 benzyna.

    Kup w końcu oryginalny uszczelniacz. Podróby tak mają.

    --
    LordBluzg(R)

  • 4. Data: 2017-03-08 13:32:10
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > uszczelniacze gorsze niż fabryczne? Może mechanik nie dał smaru? Może
    > muszą być zielone odporne na temp? Morze jest szerokie i głebokie ;)

    Kurcze, za dużo zmiennych :)

    Półoś nowa, zamiennik. Wygląda na gładką. Czuję bardzo lekkie bicia przy
    skręcie kierownicy, ale tylko na dużych prędkościach. Uszczelniacze
    zamienniki. Mechanik niby dobry, w kręgu warszawskich posiadaczy fordów
    powiedziałbym w pewnym stopniu kultowy...

    Ech...

  • 5. Data: 2017-03-08 13:32:58
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-03-08 o 13:13, PiteR pisze:

> [...]
    > uszczelniacze gorsze niż fabryczne? Może mechanik nie dał smaru? Może
    > muszą być zielone odporne na temp? Morze jest szerokie i głebokie ;)

    Dodam jeszcze, że może na półosi jest lekki rowek w miejscu gdzie siada
    uszczelniacz. To powoduje lokalne zmniejszenie średnicy i szansę na
    wycieki. Wtedy pomoże takie wbicie uszczelniacza, żeby siadł w innym
    miejscu na półosi. Oczywiście miejsce musi być czyste i gładkie, żeby
    tez było szczelnie.

    --
    viktorius

  • 6. Data: 2017-03-08 13:33:05
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Kup w końcu oryginalny uszczelniacz. Podróby tak mają.

    Dzięki. Poprzednie faktycznie były zamienniki. Nie myślałem, że może być
    aż taka różnica w jakości.

  • 7. Data: 2017-03-08 13:34:15
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > wycieki. Wtedy pomoże takie wbicie uszczelniacza, żeby siadł w innym
    > miejscu na półosi. Oczywiście miejsce musi być czyste i gładkie, żeby

    Dzięki, sprawdzę.

  • 8. Data: 2017-03-08 13:36:08
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-03-08 o 13:32, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > zamienniki. Mechanik niby dobry, w kręgu warszawskich posiadaczy fordów
    > powiedziałbym w pewnym stopniu kultowy...

    Ja bym porównał średnice obydwu półosi, tej lewej oryginalnej i zamiennika.

    --
    viktorius

  • 9. Data: 2017-03-08 13:47:57
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ja bym porównał średnice obydwu półosi, tej lewej oryginalnej i zamiennika.

    Dzięki za trop.

  • 10. Data: 2017-03-08 15:49:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-08 o 13:33, Uncle Pete pisze:

    > Dzięki. Poprzednie faktycznie były zamienniki. Nie myślałem, że może być
    > aż taka różnica w jakości.

    Jest spora, poczytaj w necie lub zapytaj dobrego mechanika. Takich co
    oglądali już półosie pod mikroskopem też jest wielu. Sąsiad walczył z
    Hondą. 3x w ciągu roku wymieniał, w końcu zamówił oryginał (czerwony za
    150zł) i problemy się skończyły.

    --
    LordBluzg(R)