    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Date: Tue, 25 Apr 2017 12:21:02 +0200

    Użytkownik "Pawel" <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał w wiadomości
    news:58fe4b72$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam wszystkich
    >
    > Mam takie pytanie. Nie jest to zwiazane z elektronika, ale zapewne
    > bedziecie w stanie odpowiedziec :).
    >
    > Jest sobie kuchnia w nowym budownictwie.
    >
    > Z tego co wiem, sa w niej 3 obwody.
    > 1. piekarnik
    > 2. plyta inducyjna (podlaczenie 3-fazowe, czy jak to sie zwie)
    > 3. cala reszta, czyli
    > - lodowka
    > - mikrofala
    > - czzajnik elektryczny
    > - zmywarka
    > - okap (sprzed kilku lat, wiec pewnie nie jest zbyt energooszczedny)
> [...]

    Patrząc z doświadczeń z mojej kkuchni, to elektryk ma rację. Jeśli na jednym
    obwodzie 16A będziesz miał właczoną zmywarkę z naczyniami z obiadu i
    jednocześnie zaczniesz robić gościom kawę w ekspresie i herbatę w czajniku,
    to może nastać ciemność.
    Powinny być oddzielne obwody:
    - piekarnik
    - płyta
    - zmywarka
    - gniazda nr 1 - np. czajnik, robot
    - gniazda nr 2 - np. ekspres i mikrofala, robot
    - gniazda nr 3 - do drobiazgów: okap, lodówka - ostatecznie można połączyć z
    obwodem zmywarki
    - oświetlenie - dobrze mieć na osobnym obwodzie, żeby po wyłączeniu gniazd
    mieć działające oświetlenie, ewentualnie z oszczędności można połączyć z
    gniazdami nr 3.

    U mnie wszystkie gniazda są na jednym zabezpieczeniu i trzeba uważać co z
    czym można jednocześnie włączyć.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba