-
Data: 2018-06-14 23:26:08
Temat: Re: Przechodzenie przez przejście.
Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2018-06-10 11:59, Uzytkownik wrote:
>
> Powinien on brzmieć:
>
> Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
> jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i zatrzymać pojazd przed
> przejściem w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na
> przejściu oraz oczekującemu przed przejściem z wyraźnym zamiarem
> skorzystania z przejścia.
To chyba po tym jak zlikwidujemy 3/4 przejeść dla pieszych. Bo w obecnej
sytuacji jest ich paranoicznie dużo i nie sposób dochować należytej
staranności jeśli permanentnie jest jakieś przejście dla pieszych.
No i warunki jeszcze - często są przy skrzyżowaniach, gdzie kierowca
obserwuje głównie inne pojazdy a niekoniecznie to co się dzieje koło
przejść. No sory, ale znów fizjologia się kłania. Uwaga nie jest
podzielna w nieskończoność. I jak pieszy czy rowerzysta może włazić jak
chce to prędzej czy później musi się to źle skończyć.
W ogóle jak widzę takie pomysły to się zastanawiam czy ktoś za
kierownica siedział. Ale nie na pustyni w pełnym słońcu. Ale w nocy, jak
pada deszcz, oślepiają światła pojazdów a do tego oświetlenia ulicy nie
(lub słabe), po bokach jakieś drzewka czy krzaczki.
Do tego dołożyć, że wracasz o 22 czy później, zmachany jak koń po
wyścigu i nie myślisz o niczym innym jak o tym, żeby położyć się spać.
Dodaj, że wieziesz dziecko, które marudzi lub płacze.
To taki dość typowy miejski scenariusz.
No i wychodzi na szaro lub czarno ubrany pieszy wprost na jezdnie na tym
przejściu.
No i panie dupa blada.
> Mamy wtedy bezwzględny obowiązek udzielenia pierwszeństwa pieszemu
> znajdującemu się na przejściu oraz przed przejściem, z którego pieszy
> może skorzystać dopiero wtedy, kiedy to pierwszeństwo zostanie mu
> udzielone przez kierowcę, czyli kierowca się zatrzyma. Chodzi o to, żeby
> wyeliminować też takie sytuacje, że jest ślisko na jezdni przed
> przejściem i kierowca wpada w poślizg, albo ostre hamowanie może narazić
> innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo.
To takie życzeniowe podejście i właśnie pozwalające pieszemu zrobić
cokolwiek. No bo jak wlazł to przecież musiał mieć zamiar a zatem trzeba
mu było udzielić pierwszeństwa. I masło maślane. Cokolwiek pieszy nie
zrobi to zasadniczo mógł.
> Taki też zapis zakończyłby ciągłe powoływanie się kierowców (mających w
> dupie pierwszeństwo pieszego na przejściu) na zapis zabraniający
> pieszemu wchodzenie przed jadący pojazd.
No z pożytkiem dla wszystkich. Pieszy połamany albo martwy a kierowca
idzie siedzieć. No doprawdy - genialne rozwiązanie.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 14.06.18 23:40 Uzytkownik
- 14.06.18 23:46 TomN
- 14.06.18 23:57 Uzytkownik
- 14.06.18 23:58 Uzytkownik
- 15.06.18 00:10 mk4
- 15.06.18 00:58 TomN
- 15.06.18 09:09 Uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=