eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznychRe: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <psvimu$539$1@news.icm.edu.pl>
    <5bf3e42b$0$476$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
    <5bf41319$0$514$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5bf418d8$0$509$65785112@news.neostrada.pl> <1fm5swzxlde9u$.dlg@myjk.org>
    In-Reply-To: <1fm5swzxlde9u$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: Przebili nas, 2 miliony samochodów ekologicznych
    Date: Tue, 20 Nov 2018 16:53:39 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 46
    Message-ID: <5bf42e37$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.179.197
    X-Trace: 1542729272 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 83.26.179.197:61105
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2973
    X-Received-Body-CRC: 3350592528
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644283
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1fm5swzxlde9u$....@m...org...
    Tue, 20 Nov 2018 15:23:09 +0100, T.
    >> Przy tym tekście zwraca uwagę jedno: "I coś w tym jest - pojazdy
    >> napędzane wodorem wyglądają jak rozpaczliwe próby ratowania
    >> przemysłu
    >> naftowego i silnika spalinowego". Autor pod tymi bredniami nie miał
    >> odwagi się nawet podpisać... :-)

    >Obecnie faktycznie wytworzenie wodoru jest najtańsze właśnie przy
    >uzysku z
    >ropy, podczas gdy prąd można produkować ze wszystkiego, w tym
    >bezpośrednio
    >ze słońca. Niby wodór też, ale straty są przeogromne. AFAIR tylko 10%
    >się
    >ostaje z pierwotnej ilości włożonej energii.

    IMO - elektroliza wodoru az taki strat nie daje.
    Ale jak ktos doda sprawnosc fotoogniw, to jakos tak moze wygladac -
    14% fotoogniwa, 70% elektroliza, razem 10%.
    Ale co z tego - swiatlo ze slonca i tak pada, dopoki nie zabraknie
    pola pod zywnosc, sprawnosc moze byc i 1%.

    >Póki co jedyną zaletą wodoru jest prędkość ładowania i "pojemność"
    >baku.


    >> https://moto.rp.pl/technologie/18166-wodorowy-przelo
    m-polskich-drogach
    >Tak jak pisałem, KM to chyba jedyny sensowny pomysł na wykorzystanie
    >wodoru, póki nie wykoncypuje się masowej, i tańszej niż
    >konwencjonalnego
    >paliwa, produkcji. No może jeszcze by starczyło wodoru w sensownej
    >cenie do
    >samochodów osobowych dla użytkowników długodystansowych.

    Komunikacja miejska ?
    Ona moze jezdzic na akumulatorach. Nawet, jak wystarcza na 30km, bo na
    petli mozna wymienic na naladowane.

    I bedzie ekologicznie, bo kto spojrzy na te kominy elektrowni :-)

    A JSW to jak zamierza ten wodor produkowac ?
    Z pradu, z metanu czy z wegla ? :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: