  • 1. Data: 2011-10-18 19:49:58
    Temat: Prowizoryczne zasilanie starych komórek
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    Wpadły mi w ręce dwie leciwe komórki. Pierwsza to prawdziwa cegiełka -
    Panasonic G450, druga to Alcatel XG1. Obydwie z kompletnie rozładowanymi
    bateriami, bez ładowarek, stan nieznany. Dałoby się jakoś sprawdzić ich
    stan bez kupowania ładowarek?
    Jakiś punkt, gdzie można by podać napięcie z LM517? A może do testu
    wystawy podać 3,7V w miejsce baterii?

  • 2. Data: 2011-10-18 22:58:36
    Temat: Re: Prowizoryczne zasilanie starych komórek
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Atlantis pisze tak:

    > A może do testu wystawy podać 3,7V w miejsce baterii?

    wyrwij ogniwa i podlutuj kabelki

    --
    Piter

  • 3. Data: 2011-10-19 11:36:57
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > wyrwij ogniwa i podlutuj kabelki

    podlutuj kabelki ale jeśli ogniwa na to pozwolą to z nimi - może być tak, że
    na starcie aparat pobiera więcej niż jest w stanie dać LM i się wyłączy, z
    baterią (po podładowaniu, o ile się nie okaże niesprawna lub niebezpieczna)
    tego unikniesz

  • 4. Data: 2011-10-19 16:22:48
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 18.10.2011 21:49, Atlantis pisze:
> [...]
    > stan bez kupowania ładowarek?
    > Jakiś punkt, gdzie można by podać napięcie z LM517? A może do testu

    ja ostatnio musiałem odpalić takiego starego eryka. do płaskiej bateri
    przylutowałem 2 kabelki. Wyjąłem akumulatorek z telefonu, przytknąłem
    kabelki do styków w telefonie i delikatnie zamontowałem akumulatorek.
    Zadziałało. jak sie boisz to naklej taśmę klejącą na styki akumulatorka

    ToMasz

  • 5. Data: 2011-10-19 18:56:32
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-10-19 13:36, adamschodowy pisze:

> [...]
    > baterią (po podładowaniu, o ile się nie okaże niesprawna lub niebezpieczna)

    Hmm... Wczoraj spróbowałem na chwilę podłączyć zasilanie bezpośrednio do
    styków baterii (w telefonie rzecz jasna, nie baterii). W przypadku
    Alcatela usatwiłem LM na 3,7V, Panasonic na 4,8. Obydwa się włączyły
    wyświetlając jedną kreskę na baterii. Sprawdziłem czy działają i
    wyłączyłem. Niestety nie mam ładowarek ani nawet wtyczek, które
    pozwoliłyby podać odpowiednie napięcie na gniazdko ładowania.

    Czy zasilanie telefonu bezpośrednio przez styki baterii, z jej
    pominięciem może być na dłuższą metę groźne dla urządzenia?

  • 6. Data: 2011-10-19 20:41:12
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Atlantis" napisał:

    > Czy zasilanie telefonu bezpośrednio przez styki baterii, z jej
    > pominięciem może być na dłuższą metę groźne dla urządzenia?

    Idź do szkoły, albo poczytaj jakieś książki zamiast wypisywać bzdury.

    Remek

  • 7. Data: 2011-10-19 21:01:39
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-10-19 22:41, Remek pisze:

    > Idź do szkoły, albo poczytaj jakieś książki zamiast wypisywać bzdury.

    A może by tak jaśniej? Bez obrażania? Przypominasz mi moją nauczycielkę
    matematyki z czasów podstawówki:

    Nauczycielka: Jeśli czegoś nie rozumiecie - pytajcie.
    Uczeń: Nie rozumiem tego (...), może mi pani to wyjaśnić?
    N: Jak to? Tego nie umiesz? Przecież wczoraj to wałkowaliśmy! Masz jedynkę.

    Bzdury bzdury mógłbym wypisywać w zdaniach twierdzących, ja zadawałem
    pytanie.

    W szkole uczono mnie podstaw elektrotechniki. Nikt mi jednak nie mówił
    jak działa bateria telefonu i co tak naprawdę robi jej elektronika i w
    jaki sposób te 3,7V podane na obudowie baterii odpowiada rzeczywistości
    (tzn. temu, co musi być podane na styki) oraz czy prosty regulowany
    stabilizator będzie jej dobrym (i bezpiecznym) ekwiwalentem.

  • 8. Data: 2011-10-19 21:05:03
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Atlantis napisał:
    > Czy zasilanie telefonu bezpośrednio przez styki baterii, z jej
    > pominięciem może być na dłuższą metę groźne dla urządzenia?
    Witam,
    a co się dzieje jak normalnie naładujesz telefon i odłożysz na tydzień?
    W/g mnie może tak działać bez końca jeśli nie wyłącza
    się z powodu zbyt małej wydajności zasilacza.
    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2011-10-19 22:22:35
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości

    > Idź do szkoły, albo poczytaj jakieś książki zamiast wypisywać bzdury.

    Od kiedy zadanie pytania, to wypisywanie bzdur?

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 10. Data: 2011-10-20 07:35:07
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > wyłączyłem. Niestety nie mam ładowarek ani nawet wtyczek, które
    > pozwoliłyby podać odpowiednie napięcie na gniazdko ładowania.

    Podłączasz zasilacz regulowany startujesz od napięcia tych 3,7V i jedziesz z
    napięciem, aż uzyskasz trochę więcej niż 20% wskazań. po tym telefon ma się
    zachowywać jakby pracował na baterii.
    Nie można (nie w każdym) zasilać telefonu przez gniazdko ładowania. Często
    potrzebna jest bateria. Ładowarka akumulatora do telefonu jest w telefonie,
    nie w ładowarce.

    > Czy zasilanie telefonu bezpośrednio przez styki baterii, z jej
    > pominięciem może być na dłuższą metę groźne dla urządzenia?

    Dlaczego ma być groźne? zakładam że podstawiasz zasilanie odpowiadające
    baterii.
    To samo napięcie, odpowiednia wydajność prądowa - telefon nie jest w stanie
    rozpoznać z czego jest zasilany.

    --
    Desoft