  • Data: 2009-08-03 15:46:53
    Temat: Re: Protest na autostradzie
    Od: "lesor" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    MiT wrote:

    > [...].
    > Sposób opłaty był bardzo złośliwy. Zresztą w wywiadzie jeden z
    > "organizatorów" przyznał się do tego, że płacenie groszówkami (z
    > dodatkowym odliczaniem przed kasą na bramkach i zsiadaniem
    > z motocykla) to złośliwość.
    > Według mnie nieuzasadniona. Można było sobie
    > przygotować choćby złotówki i zapłacić sprawniej.
    > Bez zbędnego zsiadania z motocykla. Płacą sprawniej.
    > Blokują ruch, ale nie, aż tak bardzo. Po prostu można było
    > to zorganizować tak, aby nie utrudniać za bardzo
    > życia innym uczestnikom dróg.

    Zlosliwosc, powiadasz. W wywiadzie, powiadasz.
    Zapewne inni ''wywiadowani'' nie uzyli tak nosnego slowka.
    Placenie miedziakami bylo tylko przerysowaniem zjawiska. I to tylko od
    strony samej czynnosci placenia, nikt sie bowiem nie zainteresowal stopniem
    zuzycia drogi, toalet, pasow awaryjnych, telefonow alarmowych itd. przez
    motocykle w odniesieniu do innych pojazdow.
    Zeby akcja odniosla skutek, nalezaloby powtorzyc ja na innych platnych
    odcinkach aby wymusic rozwiazanie systemowe w skali kraju, po czym
    zmobilizowac sie (mowie o motocyklistach) do permanentnego zachowania na
    bramkach poza tymi akcjami - na co dzien. Wlasciwie to nie ma z tym klopotu,
    nie trzeba strasznie spowalniac ruchow, zwlaszcza w deszczu.
    Akceptowalnym rozwiazaniem bylaby wspomniana wyzej, i w wysokosci
    wspomnianej wyzej - winieta. Ciezarowki >3.5T ja maja i "dalo sie".

    ^^
    Tak po prawdzie to nie wszedzie autostrady dla motocykli sa bezplatne.
    W wiekszosci krajow sa platne.
    Wsrod platnych rzadko gdzie jest roznica miedzy autem a motocyklem.

    Bez watpienia sposob pobierania oplaty na trasie a nie zjazdach jest debilny
    ale to inny temat...

    --
    pozdrawiam, lesor
    CB1300 /Rossynant/