  • Data: 2009-08-17 14:33:05
    Temat: Re: Protest A4- w sumie brawo policja!
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Aug 16, 10:25 am, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

    > Dwa tygodnie temu radziłem Wam żebyście tak zrobili. Przewidziałem, co nie było
    > trudne, jak zareaguje władza za drugim i następnymi razami. Przy następnym
    > proteście możecie spodziewać się prowokacji, żeby do jakiegoś mordobicia doszło.
    > Spontaniczni uczestnicy protestu motocyklistów nawet nie zdają sprawy jak są
    > groźni dla władzy. Władza jest przygotowana na mordobicie, palenie opon i
    > obrzucanie budynków rządowych jajkami kupionymi za własne pieniądze. W stosunku
    > do protestujących jak Wy jest bezsilna. Jak chcecie wygrać to musicie mieć V
> [...]

    No i co Wam powiem - zgadzam sie z kogutkiem.

    W sierpniu zeszlego roku gmina Westminster wprowadzila platne zatoczki
    parkingowe dla motocykli w swoim obrebie - co prawda tylko ?1.50
    dziennie (w porownaniu do samochodowych od ?2 do ?4 za godzine), ale
    pozniej w pewnym momencie kiedy musieli publicznie oglosic finansowe
    sprawozdanie z przychodow okazalo sie, ze przepis ten, ktory nie mial
    generowac zysku, a jedynie pokrywac koszty budowy nowych zatoczek i
    barierek do przypinania motorow, wygenerowal kilkaset tysiecy funtow w
    pol roku, gdzie roczny koszt budowy/rozbudowy tychze miejsc
    parkingowych zamknal sie kwota ?250 000. I zaczeli ludzie protestowac,
    najpierw w niecale 100 motocykli pod ratuszem, z kazdym miesiacem
    rosnac w sile. Zawiazujac sojusze z organizacjami automobilowymi -
    tak, takze z tymi PUSZKOWYMI. Organizujac wolne przejazdy przez
    centrum Londynu. Blokujac i uprzykrzajac zycie innym grupom -
    samochodowym, turystom, pieszym, nawet rowerzystom. Liczba
    protestujacych przekroczyla tysiac.

    Protesty zawsze byly zorganizowane, bez awantur, z pelna obstawa
    policji. Zaczely sie rozmowy z urzednikami. I pomimo, ze minal rok -
    to zaczely sie sygnaly, ze protest dziala. Najpierw cena spadla do ?1
    za dzien, potem zlikwidowano termin, kiedy przepis mial wejsc na stale
    w zycie - wciaz jest w fazie eksperymentalnej. Teraz protestujacy
    wynajeli prawnika i zbieraja pieniadze zeby pozwac gmine do sadu - wg
    ostatniego sprawdzenia mieli ok. 20 tys funtow a wyznaczyli cel
    uzbierania 50 tys.

    I tak samo - rozdawali ulotki, kierowcom samochodow, przechodniom w
    czasie protestu, pracownikom sklepow, dlaczego to robia i... spotykali
    sie ze zrozumieniem! Drukowalki kamizelki odblaskowe z logo akcji.
    Dlatego tak jak kogutek mowi, placcie po poltorej minuty kazdy,
    namawiajcie samochodziarzy do pomocy, a co najwazniejsze mowcie
    dlaczego to robicie.

    Za mlody jestem, ale ponoc kiedys na jedynej platnej (dla samochodow,
    bezplatnej dla motocykli) bramce w bliskiej odleglosci od Londynu - na
    moscie Dartford - ktos kiedys wpadl na pomysl, ze motocykle tez placa.
    Nie wiem jak dlugo trwaly protesty, ale ponoc wycofali sie z pomyslu z
    hukiem i pospiechem. Co prawda to inna sytuacja, bo tam najpierw bylo
    za darmo, a pozniej platne; a tutaj od razu jest platne, ale jestem
    zdania, ze trzeba sie po prostu nastawic na zmudna walke i nie ma
    rzeczy niemozliwych.

    Ktos gdzies kiedys powiedzial, ze jedna ciezarowka zuzywa asfalt w
    takim stopniu jak 1000 samochodow osobowych.