  • 1. Data: 2010-11-16 08:16:49
    Temat: Proszę o wskazówkę: kompakt z najlepszym autofokusem
    Od: Janusz Kaźmierski <j...@w...pl>

    Przymierzam się do kupna jw. Cena nie jest najważniejsza.
    Chodzi mi o aparat z dość dużym zakresem zmiennej ogniskowej,
    bez wymienności obiektywów. Do fotografii ptaków, czyli
    obiektów ruchomych. Mroszek policzył, że tylko 5% zdjęć
    ptaków w albumach przedstawia ptaki w locie, a ja chcę się
    przekonać, czy da się zwiększyć ilość udanych strzałów mając
    pod ręką aparat niezbyt duży, ale szybko i dobrze ostrzący.

    Jan

  • 2. Data: 2010-11-16 08:34:07
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Janusz Kaźmierski" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przekonać, czy da się zwiększyć ilość udanych strzałów mając
    > pod ręką aparat niezbyt duży, ale szybko i dobrze ostrzący.

    Mozesz zapomniec.

    Choc pewnie zaraz ktos napisze cos innego ;)

  • 3. Data: 2010-11-16 08:45:59
    Temat: Re: ProszÄ&#8482; o wskaz&#195;&#179;wkÄ&#8482;: kompakt z najlepszym autofokusem
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    > Przymierzam siÄ&#8482; do kupna jw. Cena nie jest najwa&#197;&#188;niejsza.
    > Chodzi mi o aparat z do&#197;&#8250;Ä&#8225; du&#197;&#188;ym zakresem zmiennej
    ogniskowej,
    > bez wymienno&#197;&#8250;ci obiektyw&#195;&#179;w. Do fotografii ptak&#195;&#179;w,
    czyli
    > obiekt&#195;&#179;w ruchomych. Mroszek policzy&#197;&#8218;, &#197;&#188;e tylko 5%
    zdjÄ&#8482;Ä&#8225;
    > ptak&#195;&#179;w w albumach przedstawia ptaki w locie, a ja chcÄ&#8482; siÄ&#8482;
    > przekonaÄ&#8225;, czy da siÄ&#8482; zwiÄ&#8482;kszyÄ&#8225;
    ilo&#197;&#8250;Ä&#8225; udanych strza&#197;&#8218;&#195;&#179;w majÄ&#8230;c
    > pod rÄ&#8482;kÄ&#8230; aparat niezbyt du&#197;&#188;y, ale szybko i dobrze
    ostrzÄ&#8230;cy.

    > Jan

    Ja myślałem, że mam szybki autofocus w moim kompakcie...do czasu jak nie
    zapragnąłem uwiecznić w locie sokołów na pokazie. Wtedy odpuściłem. Co do Twego
    pytania powiem tyle, że potrzebny jest dobry focus, jasne światło przy dużej
    ogniskowej (BTW ja mam przy ekwiwalencie 380 mm światło 3,5 - Olek C-2100) ale
    też opanowanie techniki i dużo szczęścia. Jeśli w czasie takiej sesji z
    kompaktem 5% w ogóle będzie się nadawało do oglądania to już będzie sukces. Ale
    żeby tylko nie teoretyzować to uśmiechnij się w stronę LUMIXa FZ38. Ten aparacik
    zbiera bardzo dobre opinie...

    Adameck

  • 4. Data: 2010-11-16 08:49:41
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 16 Lis, 09:34, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:

    > Mozesz zapomniec.
    >
    > Choc pewnie zaraz ktos napisze cos innego ;)

    Moze robic zdjecia kompaktem ptakom...wypchanym.

    Co do sprzetu patakow w locie masz porady w google np.

    http://www.foto-ptaki.pl/index.php?option=com_conten
    t&task=section&id=7&Itemid=101

    Pozdrawiam StaM

  • 5. Data: 2010-11-16 08:51:05
    Od: Janusz Kaźmierski <j...@w...pl>

    W dniu 16.11.2010 09:34, Jakub Jewuła pisze:

    > Mozesz zapomniec.
    >
    > Choc pewnie zaraz ktos napisze cos innego ;)

    Liczyłem na jakiegoś canona, bo to w tej firmie
    mają najdłuższe doświadczenia z ultradźwiękowym
    autofokusem. Czy w kompaktach też taki montują?
    A może i inny producent ma udane rozwiązania?

    Jan

  • 6. Data: 2010-11-16 08:57:14
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Liczyłem na jakiegoś canona, bo to w tej firmie
    > mają najdłuższe doświadczenia z ultradźwiękowym
    > autofokusem. Czy w kompaktach też taki montują?
    > A może i inny producent ma udane rozwiązania?

    Owszem, Canon ma jeden z najfajniejszych zestawów do takiej fotografii. Na
    początek proponuję 40d (używany ca. 1500 złotych) + EF 400/5.6 L USM
    (uzywany ca. 4000 zlotych). Wspaniały zestaw używany pomocniczo nawet przez
    bardziej zaawansowanych fotografów. Ładnie da się fotografować z ręki, nie
    będziesz potrzebować żadnej głowicy typu Wimberley, ani drogich statywów.

  • 7. Data: 2010-11-16 09:03:42
    Od: Janusz Kaźmierski <j...@w...pl>

    W dniu 16.11.2010 09:45, Adameck pisze:

    > (...) potrzebny jest dobry focus, jasne światło przy dużej
    > ogniskowej (BTW ja mam przy ekwiwalencie 380 mm światło 3,5 - Olek C-2100) ale
    > też opanowanie techniki i dużo szczęścia. (...)

    Właśnie o szczęściu myślałem, kiedy pisałem o kompakcie.
    Zdaje mi się, że dla kogoś fotofrafującego amatorsko
    (co rozumiem jako mającego ograniczone zasoby finansowe)
    ważna jest sprawa gotowości do pstryknięcia. A do tego
    kompakty o małych matrycach są bardziej poręczne od
    lustrzanek czy kompaktów APS. Co powinno sprzyjać
    szczęściu.

    Jan

  • 8. Data: 2010-11-16 10:10:29
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Właśnie o szczęściu myślałem, kiedy pisałem o kompakcie.

    Wiem, że to mało romantyczne, ale w fotografii ptaków nie ma miejsca na
    szczęście. Bardzo niewiele jest dziełem przypadku.
    Jeśli ktoś uważa, że ma dużo szczęścia, to lepiej spróbować Lotto. A potem
    fotografować ptaki z inwencją nieograniczoną żadnym budżetem.

  • 9. Data: 2010-11-16 10:16:56
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2010-11-16 11:10, kurdybanek pisze:

> [...]
    > Jeśli ktoś uważa, że ma dużo szczęścia, to lepiej spróbować Lotto. A potem
    > fotografować ptaki z inwencją nieograniczoną żadnym budżetem.

    Tak trochę offtopicznie:
    A mnie się kiedyś udało szczęśliwie sfotografować ostro i z bliska ptaka w locie
    lustrzanką na film z kitowym obiektywem :)
    Płynąłem na statku a nad nim mewy. Wiatr zapodawał od dzioba i mewy "zawisały"
    często 3-4m nad pokładem prawie nieruchomo :)
    Poza tym wydarzeniem jeszcze kiedyś sfotografowałem kurę - ale to nie było w
    locie :)

  • 10. Data: 2010-11-16 10:35:22
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "dobrov" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Tak trochę offtopicznie:
    > A mnie się kiedyś udało szczęśliwie sfotografować ostro i z bliska ptaka w
    > locie lustrzanką na film z kitowym obiektywem :)

    No widzisz. To musiałeś mieć szczęście :) I statek, o wiatr. Aby zrobić
    takie zdjęcie wystarczy jednak parę frytek (uwaga na palce, żeby nie
    dziubnęły!) i pierwsze lepsze nadbałtyckie molo ;)