eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProszę o radę które auto kupićRe: Proszę o radę które auto kupić
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Proszę o radę które auto kupić
    Date: Tue, 13 Apr 2010 21:27:47 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 68
    Message-ID: <hq2gjj$5fd$1@news.onet.pl>
    References: <hpsofq$q4i$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hpsoro$k1d$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@q...googlegroups.com>
    <hpsqum$520$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hpsrpu$180$1@inews.gazeta.pl>
    <hpstip$eu3$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hpt3kj$5sl$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hpvk2v$chk$1@news.onet.pl>
    <hpvu04$3ma$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hpvv17$j74$1@news.onet.pl>
    <hq278d$67l$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hq27u9$7jg$1@news.onet.pl>
    <hq2fde$c78$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.222.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1271186867 5613 83.142.222.226 (13 Apr 2010 19:27:47 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Apr 2010 19:27:47 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    Thunderbird/3.0.4
    In-Reply-To: <hq2fde$c78$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272549
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-04-13 20:55, Ewa pisze:
    >
    >> Jak dobrze kojarze 1.0 w
    >> Peugeocie i 1.2 w Fabii to 3 cylindrowe silniki zas w Sparku 1.0 to 4
    >> cylindrowa jednostka. Wiec w tej konkurencji wygrywa Spark, bo ma
    >> bardziej "klasyczny" silnik - co wcale nie znaczy, ze jest najlepszy z
    >> tej trojki.

    > Co zatem daje "klasyczność" skoro z niej nie wynika, że jest lepszy?

    Nic :) Trzy cylindrowy silnik moze miec gorsza stabilnosc pracy, byc
    glosniejszy i bardziej wibrowac. Podkreslam moze. W latach 80 probowano
    wprowadzac do uzytku silniki 3cylindrowe, jednak ze wzgledu wlasnie na
    nierowne rozlozenie mas, trudnosc z wywazeniem i niestabilnosc nie byly
    stosowane praktycznie w ogole, a zlozonosc konstrukcyjna (dodatkowe
    walki wywazajace, specyficzna budowa bloku) zdecydowanie podwyzszala
    koszty budowy i utrzymania takiego silnika. W obecnych czasach takie
    kosntrukcje sa zupelnie inne, jednak biorac pod uwage, ze pomysl byl juz
    kiedys rozwazany i nie wdrozono go moze sugerowac, ze 3cylindrowe
    silniki moga posiadac pewne wady.

    >
    > Jakie znaczenie ma ilość zaworów w cylindrze?
    > Spark: 4 zawory na cylinder przy 4 cylindrach
    > Pug 107: też 4 zawory na cylinder, ale przy 3 cylindrach
    > Fabia Junior: 2 zawory na cylinder przy 3 cylindrach
    >
    W uproszczeniu: silniki z dwoma zaworami na cylinder maja bardziej
    plaska charakterystyke, co wiaze sie z maksymalnym momentem uzyskiwanym
    na nizszych obrotach, ale z kolei ten moment nie jest specjalnie duzy,
    jednak szeroki zakres wysokich wartosci momentu powoduje, ze odczuwalnie
    auto lepiej ciagnie w nizszych zakresach obrotow niz z silnikiem 16
    zaworowym..

    Silniki z czterema zaworami na cylinder maja charakterystyke bardziej
    "impulsowa" co powoduje, ze przy wyzszych wartosciach predkosci
    obrotowej mamy wieksza moc i moment kosztem zakresu tych obrotow, w
    ktorym wystepuje. Co do zalet i wad kazdego rozwiazania - sa czysto
    subiektywne. Jesli lubisz, jak czuc ze samochod przyspiesza i nie boisz
    sie krecic silnika do 5-6tys obr/min to bierz 16zaworowy czy tez 12
    zaworowy silnik. Jesli z kolei nie lubisz wysokich obrotow i nie
    potrzebujesz "odczuwac" przyspieszenia bierz 8 zaworowy.

    Dla silnikow 3 cylindrowych wazne sa tez inne parametry wplywajace na
    kulture pracy: uklad rozrzadu, sposob zasilania paliwem (wielo czy
    jednopunktowe). Silniki te maja tez mniejsza bezwladnosc ze wzgledu na
    swoja mase.

    Moze dla zobrazowania pokaze jak to wygladalo w przeszlosci:

    mozna powiedziec, ze klasycznym silnikiem jest 4 cylindrowy,
    osmiozaworowy i wielkim uproszczeniu jednopuktowy (majac na mysli
    gaznik). Nastepnie na rynek trafily silniki 4 cylindrowe, wielopunktowe.
    Kolejnym etapem ich modernizacji bylo zastosowanie glowic 16 zaworowych
    przy 4 cylindrach. Silniki 3 cylindrowe tak na prawde trafily do
    uzytkownika jako jedne z ostatnich i nie zaleznie czy z 2 czy 4 zaworami
    na cylinder.
    Gdzies ostatnio czytalem, ze powraca sie do silnikow 8 zaworowych, choc
    ta wiadomosc dotyczyla najprawdopodobniej diesla, gdzie dosc dlugo
    trzymano sie wlasnie takiego rozwiazania.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ewa


    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 13.04.10 23:57 Michał
  • 14.04.10 06:05 Ewa
  • 14.04.10 08:58 m
  • 14.04.10 09:01 m
  • 14.04.10 11:17 Jackare
  • 14.04.10 13:24 Olek
  • 14.04.10 13:32 m
  • 14.04.10 13:46 m
  • 14.04.10 14:18 Jackare
  • 15.04.10 06:12 Ewa
  • 19.04.10 06:14 Ewa

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: