    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Proszę o nr BOK T-Mobile, PILNIE (mam lejek)
    Date: Sun, 4 Sep 2016 16:26:45 +0200

    W dniu 2016-09-04 o 15:52, Yerine Ictimai pisze:

    > Właśnie, jakoś nasze newsgroups istnieją bez reklam i opłat, a
    > argumentuje się że reklamy są potrzebne żeby utrzymały dany
    > serwis. Wprawdzie fora przewyższają newsgroups pod względem
    > popularności (choć dyskusyjne?) ale może za to mają inne zalety:

    Serwery news utrzymują dostawcy internetu. Jeszcze.
    Pozostałe serwery inwestorzy.

    > brak konieczności tworzenia podobnego konta dla każdej tematyki,
    > brak moderacji, cenzury

    Brak moderacji nie zawsze jest zaletą. Niestety.

    > ROZPROSZENIE, czy raczej muli-BACKUP, po licznych serwerach na
    > całym świecie, zupełna NIEZALEŻNOŚĆ od jakiejkolwiek firmy,
    > instytucji czy urzędu, struktura newsgroups jest częścią
    > FUNDAMENTU Internetu, i protokołu TCPIP

    To jest plusem.
    Do czasu kiedy rządy zaczną na poważnie cenzurować sieć.

    > A np. CanalPlus, HBO, MTV itd. są PŁATNE a i tak mają reklamy, tak
    > przy okazji przykład z dziedziny TV satelitarnej, znaczy że z
    > tymi reklamami to dziwna sprawa

    Telewizja to nie najlepszy przykład.
    Są kanały płatne ale darmowo i legalnie dostępne w sieci.
    Dlaczego ? Nie wiem.