  • Data: 2010-12-15 16:52:17
    Temat: Re: Prosz? o rad? PEN + ZOOM
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 15 Dec 2010 11:42:17 +0100, Marek wrote:
    > http://allegro.pl/micro-4-3-canon-fd-70-210-1-4-i136
    8031665.html
    > Zastanawiam si? nad zakupem powy?szego obiektywu. Zale?y mi na zoomie. Mam
    > olympusa PEN EP-1. Obecnie mam obiektyw 17mm (micro4/3) i standardowy 14-42
    > (mikro4/3). Chcia?bym poszerzy? zakres ogniskowych zestawu, a nie mam za
    > du?ych funduszy. Czy cena tego obiektywu jest adekwatna do jego mo?liwo?ci i
    > pó?niejszej jako?ci zdj??. Jaki Zoom ma ten obiektyw faktycznie.
    > Bardzo prosz? o opini? bardziej do?wiadczonych kolegów w tym temacie.

    E-P1 nie ma wizjera elektronicznego, nie? To bedzie Ci ciezko utrzymac
    tak dlugi obiektyw. Cwiczylem dokladnie to szklo z E-PL1. W pozycji na
    zombie raczej nie ma mowy o swiadomym kadrowaniu (a łapy mam w miare
    stabilne, garda w tajboksie wyrabia ;)). Z wizjerem jest deczko lepiej
    jak się mozna o łapetyne zaprzeć.
    Poza tym to szklo ma zooma typu ,,pompka'' (push-pull) co juz w czasach
    uzywania go z canonem FD mnie irytowalo, bo otrzeniem nieswiadomie
    ruszasz zooma i vice versa.

    A po trzecie, to ta cena jest lekko od czapy. Chyba ze z okazji EVILi
    szkla do FD az tak ladnie zdrozaly, to byc moze ponownie przewietrze
    półkę pt canon FD :)

    HTH,
    pozdrawiam,
    --