-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Prosty sposób na zachęcenie Polaków do kupowania lepszych samochodów
Date: Wed, 29 Sep 2010 15:01:58 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 40
Message-ID: <i7vdbt$d22$1@inews.gazeta.pl>
References: <i7t3ot$opm$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.96.70.107
X-Trace: inews.gazeta.pl 1285765309 13378 217.96.70.107 (29 Sep 2010 13:01:49 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Sep 2010 13:01:49 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: vladpalovnik
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313887
[ ukryj nagłówki ]> Dyskusja o nowych pomysłach skarbu państwa dot. akcyzy i podatku
> "ekologicznego" skłoniła mnie do przemyśleń na ten temat.
>
> Jest prosty i praktycznie bezkosztowy sposób na zachęcenie Polaków do
> kupowania lepszych samochodów.
> Lepszych - nie oznacza nowych, a "zachęcenie" - nie oznacza "zmuszanie".
>
> O czym mówią? O centralnej bazie danych pojazdów. Wystarczy w najprostszym
> wariancie: diagnosta wykonujący coroczny przegląd dopuszczający pojazd do
> ruchu - wpisuje do bazy przebieg pojazdu. Dostęp do takije bazy danych
> powinien być najlepiej darmowy (jak w Anglii).
>
> Co to spowoduje? Kupując jakikolwiek samochód na rynku wtórnym - będzie
> można w bazie danych sprawdzić realność przebiegu. Wiadomo, jaka jest
> teraz sytuacja w Polsce: "wszystkie" pojazdy mają 97, 125 albo 165 tys km
> przebiegu. Wielu kupujących zastanowiłoby się dwa razy, gdyby wiedziało,
> że ich wymarzony "audi w dizlu" ma 400 tys km przebiegu, a nie deklarowane
> 165.
>
> Potem sytuacja sama rozwinęłaby się w dobrym kierunku: stare trupy
> straciłyby klientów i skończyłyby na szrotach. Ludzie chcąc wydać 20-30
> tys zaczęliby częściej rozglądać sie za 3-4 letnim pojazdem niższej klasy,
> itd.
>
> A gdyby taką bazę danych rozbudować do takiego stopnia jak w USA.... ech,
> marzenie.
W sumie jestem za. Sam kiedyś o tym pisałem.
Dodałbym jeszcze zaostrzenie kryteriów przeglądu, by naprawdę totalne szroty
nie jeździły po drogach oraz ułatwienie legalnego złomowania niekompletnego
nawet auta. Obecne przepisy miały w założeniu wyeliminować obrót używanych
części, ale nic nie dają. Konsekwencją jest import rozbitych anglików i
walające sie po lasach i rowach części po lewych rozbiórkach nie nadające
się już do użycia. Eliminacja rynku używanych części nie wydaje mi się
sensowna. Lepiej chyba naprawić używanymi niż łatać drutem i sznurkiem.
Może wskazane by było nawet wprowadzenie jakichś dopłat do złomowania. Nawet
symbolicznych, chociażby 500zł (zwrot opłaty ekologicznej), by rdzewiejące
od lat nieruchomości nie zajmowały deficytowych miejsc parkingowych.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.09.10 23:48 pmlb
- 30.09.10 10:49 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=