  • Data: 2015-11-15 17:58:52
    Temat: Re: Prosty klon PicKit2 i procesory PIC32
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 15 Nov 2015 16:18:03 +0100, Zbych <z...@o...pl> wrote:
    > Na tak, przecież przełączanie wątków można robić na minimum na
    > 16-bitach, sorry zapomniałem. Dobrze, że w innych firmach o tej
    zasadzie
    > nie słyszeli.

    Atmega posiada mechanizmy sprzętowego wsparcia przełączania wątków
    czy wywłaszczenia cpu? Bo przypominam, że mówimy o Atmedze.

    > A co ma długość rejestrów do możliwości _liniowego_ adresowania?
    > 8080 to potrafił, Z80 to potrafił, ale widać geniusze z microchipa
    na to
    > nie wpadli.

    Rotfl, jaka jest różnica między łączeniem rejestrów 8 bitowych w
    8080 cxy Z80 (nie wiem po co te przykłady skoro mówimy o Atmedze i
    PIC) w jakikolwiek sposób aby poruszać się w 16bit przestrzeni
    adresowej od użycia rejestru wyboru banku (wyboru starszego bitu w
    adresie)? Oba mechanizmy dają taki sam efekt i są tym samym. Ale to
    nie oznacza, że są tak samo wydajnymi metodami w porównaniu do
    pełnego jednego rejestru 16bitowego, gdzie jest realna (a nie
    pośrednia) liniowość w zakresie 16 bit adresacji.
    To, że C18 ma problem z odczytem tablic inaczej niż przez wskaźnik
    (nie wiem po co robić inny odczyt) to tylko problem tego kompilatora,
    jest hitec, jest sdcc a teraz nawet xc8. w tych też ten problem
    występuje?

    > Czyli mam uC z 4kB RAMu na pokładzie i zrobienie w nim "wielkiej"
    > tablicy przekraczającej 256B to przegięcie? Dobrze się czujesz?

    Zdefiniuj "większe". Problem jaki podajesz z tą tablicą jest
    wydumany, bo zakłada odczyt bez użycia wskaźnika, co w wielu
    przypadkach jest niefektywne.

    --
    Marek