  • 1. Data: 2010-01-29 14:16:27
    Temat: Re: Prostownik... a jakże... do doładowywania akumulatora, który mało jeździ
    Od: " wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemolo <p...@g...pl> napisał(a):

    Można zapytać po co doładowywać?

    Jeździłem przez 8 lat kolejno dwoma benzyniakami do roboty 4.5km, dwa - trzy
    razy w tygodniu a gdzieś dalej raz na tydzień,
    Czas przejazdu do/z roboty od 5 minut w nocy do 30 w korku - średnio 10 min.
    Próbowałem doładowywać - po wbiciu najwyżej 10Ah (w aku 62Ah) automatyczny
    prostownik przerywał ładowanie przy 15V, więc przestałem kombinować - nigdy
    nie zabrakło prądu na rozruch.
    Zona jeżdziła starym dieslem P305 - do pracy 800m a z powrotem 1km - bez
    kłopotów, najwyżej przy pierwszych mrozach zamarzała letnia ropa a świece
    grzały i starter normalnie kręcił.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-29 14:28:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>
> [...]
    > dwa - trzy
    > razy w tygodniu a gdzieś dalej raz na tydzień,
    > Czas przejazdu do/z roboty od 5 minut w nocy do 30 w korku -

    Ale jak jezdzi raz na dwa tygodnie i korka nie ma, to moze byc
    klopot.

    Wlasnie przezylem - aku juz nie kreci, maski podniesc sie nie da,
    bo za duzo sniegu, trzeba czekac do wiosny, albo ladowac przez
    zapalniczke :-)

    J.