    From: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Proste jezyki kwerendowania
    Date: Mon, 14 Nov 2011 18:27:31 +0100

    W dniu 2011-11-14 16:23, Jacek pisze:

    > Chcesz poswiecic cale swoje zycie, zeby potwierdzic teorie einstaina?

    Cenne zdanie. Jest zbieżność (w ciągu rozwoju cywilizacyjnego) ale i
    przeciwstawność celów typu naukowego ("teoria") a techniczno
    przemysłowego. Nie negując osiągnięć intelektualnych z pogranicza
    sztucznej inteligencji (przetwarzanie języka naturalnego), ich cel nie
    był bezpośrednio "przemysłowy", było zderzyć się z tematem, zobaczyć co
    da się osiągnąć, gdzie są granice itd.
    Zresztą ... asymilacja tych prac (przynajmniej ta bezpośrednia, nie
    mówię o dalekiej inspiracji) jest dość niska, co chyba nie jest przypadkowe.

    W moim wdrożeniu ani nie mam zamiaru realizować siedmiokrotnie złożonych
    podrzędnych związków ze wszystkim spójnikami i wykluczeniach w jakich
    szkoleni są adwokaci.
    Kilka prostych form jak nawiasy (jako koncepcja), lista, 'and' 'or'
    'near' (w sensie odległości w tekście) i niewiele ponadto. Byle
    'juzerfrjiedli' zaplanowane.