  • 1. Data: 2012-10-18 19:06:56
    Temat: Prosta czujka ruchu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam pewną grupe pomysłów na oszczędzanie. Jeden z nich wymaga abym w
    dużej ilości (kilkanaście sztuk) wykonał małe czujniki ruchu.

    Mniej więcej takie parametry:
    a) zasięg 2-3m
    b) zasilanie 3V
    c) ogolnie byle jaka powtarzalnośc, ma tylko coś mniej więcej zobaczyć.

    Potrzebuje rozrzucić je po domu i wykrywac obecnośc ludzi. Razem z inną
    logiką będzie to np. sterowało pompą obiegową CWU i kilkoma innymi rzeczami.

    Teraz: w jakiej technice mogę to zrobić? Zaznaczam że gotoce odpadają
    kilku powodów, ale głownie ponieważ pojedynczy czujnik ma wiele
    informacji do przekazania i to bezprzewodowo.

    Co mogę:
    a) wziąśc gotowe czujki i podpiąc sie pod wyjście (drogo)
    a) wziąśc gotowe czujki, wybebeszyć i zrobić własną elektronikę (drogo)
    b) zrobić samemu czujke PIR (niby gdzie znajdę czujniki?)
    c) zrobić jakieś bariery podczerwieni zamiast czujek

    Ktoś ma jakiś lepszy pomysł?

  • 2. Data: 2012-10-18 19:15:19
    Temat: Odp: Prosta czujka ruchu
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ale jak usiądziesz w fotelu to czujka przestanie Cię widzieć. Może lepiej
    analizować dźwięk?

    PC

  • 3. Data: 2012-10-18 19:18:08
    Temat: Re: Odp: Prosta czujka ruchu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-10-18 19:15, PC wrote:
    > Ale jak usiądziesz w fotelu to czujka przestanie Cię widzieć. Może
    > lepiej analizować dźwięk?

    Wystarczy że wkryje ruch raz na 2 godziny i to mi w zupełności wystarczy.

    Co do analizy dzwieków to obok mnie za chwile bedzie 0.5 roku walenia
    młotem pneumatycznym :)

  • 4. Data: 2012-10-18 19:23:04
    Temat: Re: Prosta czujka ruchu
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 18.10.2012 19:06, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > a) zasięg 2-3m
    > b) zasilanie 3V
    > c) ogolnie byle jaka powtarzalnośc, ma tylko coś mniej więcej zobaczyć.

    Dalmierze ultradźwiękowe? Jak wykryją zmianę odległości to znaczy, że
    coś się ruszało.

    Ale może być taniej/prościej kupić atrapy kamer, wybebeszyć i podpiąć
    się pod LEDa.

    Michoo

  • 5. Data: 2012-10-18 19:30:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > b) zrobić samemu czujke PIR (niby gdzie znajdę czujniki?)
    > c) zrobić jakieś bariery podczerwieni zamiast czujek

    Jaki masz budżet?

    W zrobieniu własnej czujki najtrudniejsze będzie wykonanie soczewki.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2012-10-18 19:30:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-10-18 19:23, Michoo wrote:
    > Dalmierze ultradźwiękowe? Jak wykryją zmianę odległości to znaczy, że
    > coś się ruszało.

    Orientowałem się i wyjdzie pi x drzwi mniej więcej w takiej samej cenie
    co gotowe czujki pir.

    > Ale może być taniej/prościej kupić atrapy kamer, wybebeszyć i podpiąć
    > się pod LEDa.

    Sprawdzę, ale chyba cena podobna do czujek.

  • 7. Data: 2012-10-18 19:32:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-10-18 19:30, yabba wrote:
    > Jaki masz budżet?

    Mniej niż cena czujki PIR. Zakładamy że za 30zł powinienem kupić jakieś
    troche działające badziewie.

    > W zrobieniu własnej czujki najtrudniejsze będzie wykonanie soczewki.

    Chcę tego uniknąć, obawiam się również pomiaru sygnału z czujnika,
    trzeba wykrywac chyba dość małe zmiany.

  • 8. Data: 2012-10-18 19:38:40
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Mniej niż cena czujki PIR. Zakładamy że za 30zł powinienem kupić jakieś
    > troche działające badziewie.

    Za tyle to można kupić w promocji całkiem normalne (przeciętne czujki), a
    nie żaden badziew. Obawiam się, że taniej przy produkcji jednostkowej nie
    zejdziesz.

    > Chcę tego uniknąć, obawiam się również pomiaru sygnału z czujnika, trzeba
    > wykrywac chyba dość małe zmiany.

    Może być taki moduł?

    http://allegro.pl/pir-czujnik-ruchu-detektor-modul-h
    c-sr501-arduino-i2711974537.html

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2012-10-18 21:51:02
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Mam pewną grupe pomysłów na oszczędzanie.

    > Potrzebuje rozrzucić je po domu i wykrywac obecnośc ludzi.

    Spotkałem się dawno dawno temu, z czujnikami zbudowanymi na zasadzie
    Laserek - nadajnik, fotocośtam-odbiornik, ale czujniki te były montowane
    w parach, tak aby można było wykryć, czy ktoś wchodzi do pomieszczenia
    czy wychodzi. może to, w połączeniu ze zwykłą czujką ruchu pozwoli Ci
    osiągnąć cel

    ToMasz

  • 10. Data: 2012-10-19 00:10:24
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > Ktoś ma jakiś lepszy pomysł?
    A jakieś bajecznie tanie kamerki? Kiedyś stosowało się te z telefonów
    ericssona (dopinane od dołu do telefonu), dało się je kupić po parę
    zł/szt albo i taniej, i gadały z byleprockiem chyba po i2c. I do
    kompletu mały procek do analizy obrazu - i wykrywania ruchu na obrazie.
    W tych 30zł byś się zmiescił może nawet z jakimś małym arm7, to byś nie
    tylko ruch rozpoznawał, ale i osoby z imienia :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173