    From: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prościutki wzmacniacz się wzbudza - pomocy...
    Date: Tue, 03 Feb 2009 04:39:37 +0100

    Konop wrote:

    > Widze, że masz wiele pomysłów na naprawienie całości, za którymi ja
    > niestety nie nadążam ;P... A znasz jakieś łatwodostępne MOSFETy, którymi
    > można sterować przy tak niskich napięciach?? Żeby jeszcze były w miare
    > "komplementarne" ;)... A co do wzmacniacza nieodwracającego - problem
    > jest taki, że ten LM nie jest rail-to-rail... I ma duże ograniczenie
    > napięcia wyjściowego od strony plusa.. Dlatego eliminuje to tym układem
    > z tranzystorem Q3 który przy okazji niestety też obraca fazę:(...

    > tego układu na jakiś prostszy, czy może zostawić tak jak jest i niech
> [...]

    nie musza byc super komplementarne, poszukaj 'mosfet' na allegro ,
    znajdziesz sporo wynikow . sa tez gotowe wzmacniacze z mosfetami z
    zabezpieczeniem termicznym, nadpradowym,niwelowaniem przydzwieku sieci itd.

    poza tym nie rob z tego sterownika do rakiety, masz wzmacniacz operacyjny
    ktory zapewnia ci duzy wspolczynnik wzmocnienia sprzezenia zwrotnego (silne
    sprzezenie zwrotne), innymi slowy sam bedzie dazyl do zmniejszenia roznicy
    sygnalu wejsciowego i wyjsciowego, traktujac znieksztalcenia jako 'blad'
    pomiedzy tymi dwoma sygnalami. na wyjsciu mozesz wiec miec bardzo
    niesymetryczne i nieliniowe elementy , byle nie ograniczaly charakterystyki
    czestotliwosciowej ukladu ('z grubsza' 4x szybsze niz sygnal wejsciowy,
    jesli chcesz miec hi-fi to 10x ;)

    http://www.allegro.pl/item539822561_tba820m_miniatur
    owy_wzmacniacz_audio_2w_dip8.html
    ;) na allegro nie ma duzego wyboru, ale mozesz po prostu uzyc wzmacniacza
    operacyjnego z dosc silnym wyjsciem a symulacje zostawic sobie do zabawy ;)