-
11. Data: 2012-04-11 19:10:54
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "MM" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
news:op.wcl0wqb6pq3u2r@tech...
> Kolega niech sobie kupi "benzynę" jeżeli jeździ tylko po parę kilometrów.
>
> Zasada jest dość prosta, aby nastąpiło wypalenie DPFa, muszą być spełnione
> takie warunki:
>
> rozgrzany układ wydechowy, czyli jazda przed dłuższy czas z większymi
> obrotami np >2,5
> wtedy sterownik zwiększa dawkę paliwa co powoduje zwiększenie temperatury
> spalin i wypalania sadzy.
> Podczas tankowania w dodawany jest specjalny płyn, który znajduje się przy
> zbiorniku (np w silnikach PSA).
>
> Sterownik kontroluje ciśnienie i jeżeli jest nieodpowiednie, stwierdza że
> filtr jest zapchany i trzeba go wypalić
>
> A że kolega robi krótkie dystanse to filtr nie może się oczyścić.
>
> Ja tak to widzę ;)
Ale kolega praktycznie jeździ tylko w trasie. Wygląda na to, że algorytm
włączający czyszczenie jest spartaczony - ale mniejsza o to, niech męczy
ASO, za coś pieniądze wzięli. Chodzi o sam powód przenikania paliwa do
oleju - dlaczego? Paliwo sie nie dopala - może za dużo jest dodawane? A może
włącza się za często (coś się spieprzyło, np. czujnik ciśnienia)? Ten filtr
jest płukany, nie przepalany? Zmiana oleju pomoże (w to szczerze wątpię)?
Generalnie to idiotyczne rozwiązanie - ze względu na wątpliwą ekologiczność,
oraz problemy z olejem.
--
Yogi(n)
-
12. Data: 2012-04-11 19:13:52
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: AZ <a...@g...com>
On 04/11/2012 07:10 PM, Yogi(n) wrote:
>
> Ale kolega praktycznie jeździ tylko w trasie. Wygląda na to, że algorytm
> włączający czyszczenie jest spartaczony - ale mniejsza o to, niech męczy
> ASO, za coś pieniądze wzięli. Chodzi o sam powód przenikania paliwa do
> oleju - dlaczego? Paliwo sie nie dopala - może za dużo jest dodawane? A
> może włącza się za często (coś się spieprzyło, np. czujnik ciśnienia)?
> Ten filtr jest płukany, nie przepalany? Zmiana oleju pomoże (w to
> szczerze wątpię)?
>
Jest wypalane poprzez mocne nagrzanie wydechu.
--
Artur
ZZR 1200
-
13. Data: 2012-04-11 19:17:11
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:jm4ds1$c3s$1@node2.news.atman.pl...
> On 04/11/2012 06:55 PM, Yogi(n) wrote:
>>
>> I jaki związek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca
>> olej, który ogranicza/eliminuje zjawisko - ściema marketingowa, czy
>> rzeczywiście pomaga?
>>
> Tego to nie wiem.
Dopytuję się, bo nigdy diesla i DPFa nie miałem, ani podobnych problemów. Ja
mam benzynową wersję tego auta, o identycznej pojemności, poziom oleju ani
drgnie pomiędzy wymianami.
A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazują na to, że w czasie
gwarancji należy męczyć ASO, a potem wyciąć w cholerę. Jeśli sie da.
--
Yogi(n)
-
14. Data: 2012-04-11 19:25:57
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 11 Apr 2012 16:56:55 +0200, Yogi(n)
> Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to polega
> - to znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?)
Nie chce mi się z palca powtarzać, więc odeślę Cię do mojego "wywodu"
popełnionego o DPFach (FAPach) na forum Mazdy, którą notabene przywołujesz
poniżej: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=
65171#11
> Wygooglałem, że w mazdach radzą sobie z tym problemem stosując specjalny
> olej przeznaczony dla mazdy, ale jak olej mógłby w tym pomóc.
Olej do pojazdów z DPFem ma za zadanie zminimalizować powstawanie sadzy (w
końcu olej także ulega częściowemu spalaniu), i tylko tyle. Natomiast
problem w Mazdach stwarzał źle "ułożony" program sterujący (wtryski za
mocno lały, do tego w złych fazach), który po niecałym roku od wypuszczenia
modelu został poprawiony i Mazda ogłosiła akcję przywoławczą.
Poza tym nadal problem może wystąpić (w każdym aucie z DPF/FAP), np. gdy
wtryski leją. W przypadku Mazdy jest ta zaleta, że zastosowano odpowiedni
bagnet (znaczniki L/F/X), dzięki któremu można manualnie obserwować ew.
przybywanie oleju.
> Poza tym, całe to czyszczenie DPF polegające na dopalaniu - przecież, jeśli
> dobrze rozumiem, taki filtr służy d tego, żeby ograniczyć emisję "syfu", ale
> skoro jest czyszczony, to co jakiś czas ten syf pojawia się w spalinach
> właśnie dzięki dopalaniu - gdzie tu "ekologia"?
Ten filtr ma za zadanie wyłapać cząstki sadzy, które wylatując z rury nie
tylko same w sobie są groźne dla płuc ludzi, ale co ważniejsze, są
nośnikami dla groźnych związków NOx. Ergo, tutaj chodzi o ekologię w
odniesieniu do zdrowia człowieka, a nie zdrowia środowiska vel ziemi.
Paliwa, owszem, jest spalane więcej: średnio litr na setkę w mieście,
jednak w trasie różnica dąży do zera. Dlatego Diesel to od zawsze auto na
trasy -- jak się jeździ trasy poniżej 30km to nie warto wsiadać, bo tylko z
tego straty będą.
--
Pozdor Myjk
-
15. Data: 2012-04-11 19:33:51
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Czeslawek <c...@g...pl>
W dniu 2012-04-11 19:13, AZ pisze:
> On 04/11/2012 07:10 PM, Yogi(n) wrote:
>>
>> Ale kolega praktycznie jeździ tylko w trasie. Wygląda na to, że algorytm
>> włączający czyszczenie jest spartaczony - ale mniejsza o to, niech męczy
>> ASO, za coś pieniądze wzięli. Chodzi o sam powód przenikania paliwa do
>> oleju - dlaczego? Paliwo sie nie dopala - może za dużo jest dodawane? A
>> może włącza się za często (coś się spieprzyło, np. czujnik ciśnienia)?
>> Ten filtr jest płukany, nie przepalany? Zmiana oleju pomoże (w to
>> szczerze wątpię)?
>>
> Jest wypalane poprzez mocne nagrzanie wydechu.
a następnie wpuszczenie do wydechu paliwa, które wtryskiwane jest do
cylindra podczas suwu wydechu.
Tak jak już ktoś wcześniej napisał, w przypadku trudności z wypaleniem
sadzy w filtrze DPF, wtryskiwanie paliwa podczas suwu wydechu jest
wielokrotnie powtarzane, a skutkiem tego jest przedostawanie się paliwa
do oleju.
Część paliwa wtryskiwanego podczas suwu wydechu miesza się ze spalinami
i wędruje do filtra DPF, gdzie ulega zapłonowi, a kolejna część osadza
się na ściankach cylindra i przenika do oleju.
--
Pozdrawiam,
Czesławek
-
16. Data: 2012-04-11 19:40:22
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 11 Apr 2012 19:10:54 +0200, Yogi(n)
> Generalnie to idiotyczne rozwiązanie
Idiotyczne to jest snucie w temacie,
o którym nie ma się zielonego pojęcia.
Wtedy też wnioski wychodzą bzdurne.
--
Pozdor Myjk
-
17. Data: 2012-04-11 19:47:39
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:1189zurx39pb6$.dlg@myjk.org...
> Nie chce mi się z palca powtarzać, więc odeślę Cię do mojego "wywodu"
(...)
> jednak w trasie różnica dąży do zera. Dlatego Diesel to od zawsze auto na
> trasy -- jak się jeździ trasy poniżej 30km to nie warto wsiadać, bo tylko
> z
> tego straty będą.
OK, to w zasadzie wyczerpuje wątek, dziekuję. U gościa ewidentnie coś jest
schrzanione, bo naprawdę jeździ w trasy, po mieście niewiele. Mitsubishi coś
tam przebąkuje o nowym sofcie do tych samych silników, nie do tego modelu
jednak (może dopiero pracują nad tym).
Wskaźnik też ma dodatkowy punkt "x", ale to marna pociecha ;-)
Czy własności oleju bardzo się zmieniają w wyniku takiego rozcieńczania i
czy nie powinno sie go w związku z tym np.częściej wymieniać? Bo jeśli tak,
to zbyt ekologicznie też to nie wygląda ;-(
W bardziej zużytym silniku, tj. gdy zacznie brać istotne ilości oleju, może
się pojawić sytuacja, w której poziom się ustabiliuje, a po obu stronach
cylindra będzie ciecz o podobnym składzie - tylko że długo taka sytuacja się
nie utrzyma ;-(
--
Yogi(n)
-
18. Data: 2012-04-11 19:48:17
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 11 Apr 2012 19:17:11 +0200, Yogi(n)
> poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami.
No popatrz, a ja znam takich, co im olej zniknął i się silnik zatarł.
> A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazują na to,
> że w czasie gwarancji należy męczyć ASO, a potem wyciąć
> w cholerę.
Pewnie, jak pompa podciśnienia przestaje wyrabiać, to też ją wyciąć. Jak
piszczy pasek alternatora -- też go wyciąć, a co! Katalizator też w sumie
jest Ci zbyteczny... Booorze.
--
Pozdor Myjk
-
19. Data: 2012-04-11 19:50:35
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:1608ou01s79y0.dlg@myjk.org...
> Wed, 11 Apr 2012 19:10:54 +0200, Yogi(n)
>
>> Generalnie to idiotyczne rozwiązanie
>
> Idiotyczne to jest snucie w temacie,
> o którym nie ma się zielonego pojęcia.
> Wtedy też wnioski wychodzą bzdurne.
Nie, nie próbuję się wymądrzać - ale jeśli coś ma działać ak, jak opisujesz,
to niech działa a nie przyprawia faceta o kolejny wydatek i konieczność
zaglądania pod maskę co kilkaset kilometrów. Tak, naprawdę jeździ w trasy
(dlatego kupił diesla). A oleju regularnie przybywa.To nie jest bzdurny
wniosek.
--
Yogi(n)
-
20. Data: 2012-04-11 19:53:17
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:pth1rt6rfrw9.dlg@myjk.org...
> Wed, 11 Apr 2012 19:17:11 +0200, Yogi(n)
>
>> poziom oleju ani drgnie pomiędzy wymianami.
>
> No popatrz, a ja znam takich, co im olej zniknął i się silnik zatarł.
Hint - ten sam producent i jednak potrafi.
>> A DPF - wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazują na to,
>> że w czasie gwarancji należy męczyć ASO, a potem wyciąć
>> w cholerę.
>
> Pewnie, jak pompa podciśnienia przestaje wyrabiać, to też ją wyciąć. Jak
> piszczy pasek alternatora -- też go wyciąć, a co! Katalizator też w sumie
> jest Ci zbyteczny... Booorze.
Nie mnie, a koledze z dieslem, który dał się wpuścić w maliny z tak kulawą
technologią. I co ma Bór do tego?
--
Yogi(n)