eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 56

  • 41. Data: 2014-06-09 22:15:11
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, June 9, 2014, 9:06:53 PM, you wrote:

    >>Jarek, nie mieszaj: ,,Idea była taka, że kondensator (chyba 2,2uF)
    >>ładowało się jednym impulsem do 400V" Ja pamiętam ten układ, bo co
    >>jakiś czas wraca on do mnie razem z kosmita, który chce go robić.
    > Kosmita posiada jeszcze malucha czy poloneza w wersji 1 ?
    > Czy chce sobie do BMW wsadzic :-)

    Motocykle przerabiają.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 42. Data: 2014-06-10 08:45:36
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5395fbf2$0$2359$65785112@news.neostrada.pl...

    >>W tym co pisałem energię gromadziło się w rdzeniu i potem ona sobie
    >
    > A dokladniej to w szczelinie, bo rdzen z blach slabo gromadzi energie -
    > choc pisales ze takiego uzyles :-)

    Fakt.
    Dopiero teraz sobie przypomniałem, że wtedy składając rdzeń dobierałem
    jakieś przekładki z tekstolitu aby uzyskać konkretną indukcyjność.
    Nie pamiętam aby były dwa uzwojenia (bo kojarzy mi się tylko jakieś 90
    zwoi). Coś podejrzewam, że kazali wykorzystać gotowe pierwotne trafa 50Hz.
    Radioelektroniki mam głęboko w piwnicy, a jak była akcja tutaj przekazywania
    sobie to odbiłem się od jakiejś strony która chciała ode mnie tworzenia
    konta i logowania się.

    >>Podobało mi się, że uzależnienie czasu trwania impulsu gromadzącego
    >>energię on napięcia zasilania stabilizowało znakomicie ilość energii
    >>zgromadzonej w kondensatorze. Przy zasilaniu 6V (w czasie rozruchu) i
    >>normalnie 12V napięcie na kondensatorze było prawie takie samo.
    >
    > Ale to mozna osiagnac tez przy wiekszej czestotliwosci przetwornicy, gdy
    > stabilizujesz wprost napiecie wyjsciowe.

    Teraz to wiem, a podobało mi się to wtedy. Miałem wtedy (byłem chyba w
    liceum - do ustalenia jakby ktoś podał w którym to Re) zerowe pojęcie o
    przetwornicach.

    >
    > Tudziez jest osiagalne w tranzystorowym zaplonie - tak samo sterujesz
    > czasem wlaczenia aby osiagnac zadany prad cewki przed wylaczeniem :-)
    >
    Zgoda, ale pod warunkiem stosowania specjalnej cewki zapłonowej.
    Przy zastosowaniu zapłonu tranzystorowego wraz z klasyczną cewką (taką
    sterowaną przerywaczem) to pozwoli jedynie obniżyć straty, ale nie pozwoli
    zapewnić tej samej energii przy obniżeniu napięcia zasilania.

    > Nie wiem jak to bylo w czasach przerywaczy ... ale jak dziecko wlaczylo
    > zaplon w maluchu, to po kilkunastu minutach dym z cewki poszedl.
    >
    >>Oczywiście ograniczało to maksymalną ilość zapłonów (prędkość obrotową
    >>silnika) przy 6V, ale w czasie rozruchu raczej nie pracuje on na maksa.
    >
    > Przy odpowiednich parametrach moze i nie ograniczalo - tzn ograniczalo np
    > do 6000 rpm :-)
    >
    Wydaje mi się, że według moich obliczeń (samochód do którego to wstawiałem
    miał 6 cylindrów) przy normalnej pracy (12V) ograniczało prędkość gdzieś pod
    koniec prędkościomierza. Ale jak się przyjęło, że przy takiej prędkości
    napięcie powinno być wyższe to ograniczenie wychodziło poza skalę
    prędkościomierza.
    Ale w tym co pisałem to miałem na myśli, że w czasie rozruchu (np 6V)
    maksymalna prędkość była ograniczona gdzieś do połowy maksymalnych obrotów
    (co oczywiście jest bez znaczenia). Planowałem jeszcze dorobić generator,
    aby w czasie rozruchu walić nie jedną iskrę, ale całą wiązkę (dopóki
    przerywacz otwarty), ale że i bez tego z rozruchem nie było problemów to już
    do tego nie dotarłem. Zrobiłem natomiast drugi egzemplarz do Syrenki (z 3
    tyrystorami)

    > W ogole to ciekaw jestem jak sobie wspolczesne komputery radza - one chyba
    > musza iskrzyc _przed_ sygnalem z czujnika.
    > Niby obliczenia i odmierzanie czasow to trywialne zadanie dla uP, ale
    > jakos wolalbym odmierzac potrzebne opoznienie, niz przewidywac potrzebne
    > wyprzedzenie :-)
    >
    Wyprzedzenie przed kolejnym impulsem jest opóźnieniem po poprzednim :).
    P.G.



  • 43. Data: 2014-06-10 08:50:59
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>


    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:1826205423.20140609221511@pik-net.pl.invalid...
    >
    >> Kosmita posiada jeszcze malucha czy poloneza w wersji 1 ?
    >> Czy chce sobie do BMW wsadzic :-)
    >
    > Motocykle przerabiają.
    >
    Na tamten zapłon tata mi zrobił spawaną skrzynkę z blachy 2mm jakieś 10 x 10
    x 30cm. Miejsca na nią pod maską było dość. W motorze byłoby ciekawiej :).
    P.G.


  • 44. Data: 2014-06-10 08:59:23
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>


    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:96125015.20140609210044@pik-net.pl.invalid...
    >
    > Ale już w tamtych czasach, na tym jedynie słusznym tranzystorze mocy,
    > robiłem samodławne przetwornice flyback o mocy kilkudziesięciu watów.
    > Problemem była słaba dostępność rdzeni ferrytowych i zrozumienie, że
    > energia gromadzi się w szczelinie a nie rdzeniu. Co się nakombinowałem
    > wtedy...
    >
    Gdzieś był schemat świetlówki campingowej (może Re, może Nowoczesne
    Zabawki).
    Miałem rdzeń kubkowy o tych samych gabarytach zewnętrznych, ale większym F.
    Jak większe to chyba lepiej. Nie :).
    Świetlówka jakoś tam się świeciła, ale sprawność miałem chyba w okolicy 10%.
    P.G.


  • 45. Data: 2014-06-10 09:04:15
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >>> Masz tam do dyspozycji 12V DC?
    >> Tak
    >
    > To czemu nie zrobisz normalnej przetwornicy na UC3843? Transformator
    > do tego będzie Cię kosztował kilka PLN + przesyłka.

    Chcę to zrobić jak najmniejszym nakładem pracy. W czym przetwornica będzie
    lepsza od gotowego inwertera?

    > Oczywiście musisz dorobić cykliczne wyzwalanie tyrystora na diaku,
    > przy okazji blokując za każdym razem przetwornicę. Ale to dość banalne
    > jest.

    Czemu blokować przetwornicę - nie lepiej zrobić tak, żeby umiała pracować
    na zwarciu (duża rezystancja wyjściowa)?

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/


  • 46. Data: 2014-06-10 09:05:19
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>Zakładam, że świece będą podłączone :)
    >
    > A potem ktos nie podlaczy, a ty bedziesz narzekal ze takie slabe
    > tyrystory teraz robia :-)

    Nikt oprócz mnie nie będzie się do tego dotykał :)

    >>Ogólnie ma to być "flamer kit", czyli coś, co dopala niespaloną
    >>mieszankę w wydechu przy schodzeniu z obrotów.
    >
    > A jest potrzeba ? Dawno juz nie widzialem samochodu, ktory by strzelal
    > z rury.

    Potrzeby nie ma, jest chęć. Taka zabawka na zloty i imprezy motocyklowe.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/


  • 47. Data: 2014-06-10 09:19:34
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, June 10, 2014, 8:50:59 AM, you wrote:

    >>> Kosmita posiada jeszcze malucha czy poloneza w wersji 1 ?
    >>> Czy chce sobie do BMW wsadzic :-)
    >> Motocykle przerabiają.
    > Na tamten zapłon tata mi zrobił spawaną skrzynkę z blachy 2mm jakieś 10 x 10
    > x 30cm. Miejsca na nią pod maską było dość. W motorze byłoby ciekawiej :).

    I dlatego za każdym razem tłumaczę, że to sensu nie ma. Do
    wysokoobrotowego, 4-cylindrowego silnika wystarcza przetworniczka z
    transformatorem na rdzeniu ferrytowym 25x25mm (EF25).

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 48. Data: 2014-06-10 09:22:04
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, June 10, 2014, 8:59:23 AM, you wrote:

    >> Ale już w tamtych czasach, na tym jedynie słusznym tranzystorze mocy,
    >> robiłem samodławne przetwornice flyback o mocy kilkudziesięciu watów.
    >> Problemem była słaba dostępność rdzeni ferrytowych i zrozumienie, że
    >> energia gromadzi się w szczelinie a nie rdzeniu. Co się nakombinowałem
    >> wtedy...
    > Gdzieś był schemat świetlówki campingowej (może Re, może Nowoczesne
    > Zabawki).
    > Miałem rdzeń kubkowy o tych samych gabarytach zewnętrznych, ale większym F.
    > Jak większe to chyba lepiej. Nie :).

    Cyferki po F to materiał, ważne było AL.

    > Świetlówka jakoś tam się świeciła, ale sprawność miałem chyba w okolicy 10%.

    Jak sobie przypomnę dostęp do wiedzy w tamtych czasach :(
    Ksero starego katalogu Polfera zdobyłem dopiero parę lat temu...

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 49. Data: 2014-06-10 09:23:13
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, June 10, 2014, 9:04:15 AM, you wrote:

    >>>> Masz tam do dyspozycji 12V DC?
    >>> Tak
    >> To czemu nie zrobisz normalnej przetwornicy na UC3843? Transformator
    >> do tego będzie Cię kosztował kilka PLN + przesyłka.
    > Chcę to zrobić jak najmniejszym nakładem pracy. W czym przetwornica będzie
    > lepsza od gotowego inwertera?

    W tym, że została zaprojektowana właśnie do tego.

    >> Oczywiście musisz dorobić cykliczne wyzwalanie tyrystora na diaku,
    >> przy okazji blokując za każdym razem przetwornicę. Ale to dość banalne
    >> jest.
    > Czemu blokować przetwornicę - nie lepiej zrobić tak, żeby umiała pracować
    > na zwarciu (duża rezystancja wyjściowa)?

    Jak będzie pracować, to tyrystor się nie wyłączy - sprawdzone.

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 50. Data: 2014-06-10 12:12:53
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>


    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:010713378.20140610092204@pik-net.pl.invalid...
    >
    > Cyferki po F to materiał, ważne było AL.
    >
    Faktycznie były dwa napisy na rdzeniach. Ech ta skleroza.
    P.G.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: