  • 21. Data: 2014-06-09 13:26:07
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Masz tam do dyspozycji 12V DC?

    Tak

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 22. Data: 2014-06-09 13:32:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, June 9, 2014, 1:26:07 PM, you wrote:

    > Tak

    To czemu nie zrobisz normalnej przetwornicy na UC3843? Transformator
    do tego będzie Cię kosztował kilka PLN + przesyłka.

    Oczywiście musisz dorobić cykliczne wyzwalanie tyrystora na diaku,
    przy okazji blokując za każdym razem przetwornicę. Ale to dość banalne
    jest.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2014-06-09 13:33:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-06-09 12:32, Adam Wysocki pisze:

    > Zakładam, że skoro na wejściu jest AC, to prąd w którymś momencie po
    > rozładowaniu kondensatora spadnie do zera.

    Fakt :-)

    P.P.

  • 24. Data: 2014-06-09 14:05:49
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-06-09 12:11, J.F. pisze:

    > Ale jest AC. Ma przejscie przez 0 i prad wtedy nie plynie.

    Nie da się ukryć...

    > A nie przypadkowe wlaczenia ?

    Skrót myślowy, oczywiście masz rację. Jeśli przekroczona zostanie
    wartość dU/dt to tyrystor włączy się. Szczególnie istotny jest moment
    wyłączenia tyrystora, w tym momencie graniczne dU/dt jest kilkakrotnie
    mniejsze niż "ogólne". Niektóre katalogi podają wartość dU/dt przy
    wyłączaniu, ale wiele tego nie robi. Problem jest istotny przy
    sterowaniu tyrystorem przebiegu dwupołówkowo wyprostowanego, szczególnie
    przy obciążeniu indukcyjnym, gdy prąd jest opóźniony w stosunku do
    napięcia. Przy przejściu prądu przez zero tyrystor wyłącza się, ale
    napięcie na nim bardzo szybko narasta, bo napięcie przeszło przez zero
    już jakiś czas temu. Bez "snubbera" tyrystor wyłącza się i natychmiast
    włącza ze względu na przekroczone dU/dt, a więc obserwujemy jakby
    niewyłączanie się tyrystora. Można nawet wymieniać dobry tyrystor...
    Ale to tak na marginesie, bo tu jest inna sytuacja.

    P.P.

  • 25. Data: 2014-06-09 14:10:01
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście musisz dorobić cykliczne wyzwalanie tyrystora na diaku,
    > przy okazji blokując za każdym razem przetwornicę. Ale to dość banalne

    Zamieniłbym jeszcze D1 na jakąś szybszą.

    P.P.

  • 26. Data: 2014-06-09 15:09:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
> [...]
    >>> 68mJ). Narysowałem taki schemat:

    >To nie jest dobry pomysł. Przewalenie 68mJ w jednym impulsie wymaga
    >naprawdę potężnej indukcyjności. W sensie nie jej wartości ale
    >wielkości elementu indukcyjnego. Licząc w pamięci i na palcach
    >wychodzi mi toroidalny rdzeń proszkowy o średnicy jakiś 10cm...

    Ale to liczysz zaporowo, a tu jest forward.

    Od lat cewki zaplonowe pracuja zaporowo ... no i podobne wymiary maja.
    Widac energie nieco mniejsze, bo starych cewek o super konstrukcje nie
    posadzam :-)

    Etap zaplonow tyrystorowych byl, ale to raczej z braku tranzystorow na
    wysokie napiecie.
    Teraz znow wrocilismy do zaporowych.

    Jesli dobrze licze to szczelina 1mm*1cm^2 przy 1T gromadzi 78mJ, i
    cewki poprzedniej generacji (tzn sprzed 20 lat - juz do zaplonu
    tranzystorowego) mniej wiecej taki duzy rdzen maj - tzn szczeliny nie
    znam, ale rdzen z blach kilkanascie mm grubosci ma.
    A energia cewki zaplonowej ponoc 30-100mJ ma.
    we.pb.edu.pl/~kaie/kaie-md/ES/ES_lab_uklad_zaplonowy
    .pdf

    Te nowe cewki na swiecach jakby mniejsze.

    J.

  • 27. Data: 2014-06-09 15:16:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, June 9, 2014, 3:09:17 PM, you wrote:

    > Ale to liczysz zaporowo, a tu jest forward.

    Ale Ty chyba nie wiesz o co chodzi...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2014-06-09 15:28:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,
    >Ale Ty chyba nie wiesz o co chodzi...

    Moze mi umknelo, ale na schemacie jest forward.
    Zaplonie tyrystorowym tez jest forward.

    Znasz jakis wzor, ktory pozwala policzyc wielkosc cewki potrzebnej do
    przeslania jednego impulsu w trybie forward ?

    Hm, fakt ze swieca tylko na poczatku potrzebuje tych kV.
    Po zjonizowaniu napiecie znacznie spada, a transformator nadal chce kV
    produkowac.
    I zaczyna chyba indukcyjnosc rozproszenia dzialac.
    Ale tutaj to juz z analiza wysiadam.

    J.

  • 29. Data: 2014-06-09 17:34:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, June 9, 2014, 3:28:05 PM, you wrote:

    > Moze mi umknelo, ale na schemacie jest forward.
    > Zaplonie tyrystorowym tez jest forward.

    Ale Piotr nie pisał o tym schemacie. A Ty tak pociąłeś, że usunąłeś
    całkowicie kontekst.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2014-06-09 17:54:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,
    >Ale Piotr nie pisał o tym schemacie. A Ty tak pociąłeś, że usunąłeś
    >całkowicie kontekst.

    Piotr pisal o zaplonie tyrystorowym.
    Zasada dzialania identyczna - kondensator ladujemy do wysokiego
    napiecia i tyrystorem rozladowujemy przez transformator.

    Jaka musi byc wielkosc transformatora, aby cala energie przekazac ?

    J.