  • Data: 2014-06-10 08:45:36
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:5395fbf2$0$2359$65785112@news.neostrada.pl...

    > A dokladniej to w szczelinie, bo rdzen z blach slabo gromadzi energie -
    > choc pisales ze takiego uzyles :-)

    Fakt.
    Dopiero teraz sobie przypomniałem, że wtedy składając rdzeń dobierałem
    jakieś przekładki z tekstolitu aby uzyskać konkretną indukcyjność.
    Nie pamiętam aby były dwa uzwojenia (bo kojarzy mi się tylko jakieś 90
    zwoi). Coś podejrzewam, że kazali wykorzystać gotowe pierwotne trafa 50Hz.
    Radioelektroniki mam głęboko w piwnicy, a jak była akcja tutaj przekazywania
    sobie to odbiłem się od jakiejś strony która chciała ode mnie tworzenia
    konta i logowania się.

    > Ale to mozna osiagnac tez przy wiekszej czestotliwosci przetwornicy, gdy
    > stabilizujesz wprost napiecie wyjsciowe.

    Teraz to wiem, a podobało mi się to wtedy. Miałem wtedy (byłem chyba w
    liceum - do ustalenia jakby ktoś podał w którym to Re) zerowe pojęcie o
    przetwornicach.

    > Tudziez jest osiagalne w tranzystorowym zaplonie - tak samo sterujesz
    > czasem wlaczenia aby osiagnac zadany prad cewki przed wylaczeniem :-)

    Zgoda, ale pod warunkiem stosowania specjalnej cewki zapłonowej.
    Przy zastosowaniu zapłonu tranzystorowego wraz z klasyczną cewką (taką
    sterowaną przerywaczem) to pozwoli jedynie obniżyć straty, ale nie pozwoli
    zapewnić tej samej energii przy obniżeniu napięcia zasilania.

    > Nie wiem jak to bylo w czasach przerywaczy ... ale jak dziecko wlaczylo
    > zaplon w maluchu, to po kilkunastu minutach dym z cewki poszedl.

    > Przy odpowiednich parametrach moze i nie ograniczalo - tzn ograniczalo np
    > do 6000 rpm :-)

    Wydaje mi się, że według moich obliczeń (samochód do którego to wstawiałem
    miał 6 cylindrów) przy normalnej pracy (12V) ograniczało prędkość gdzieś pod
    koniec prędkościomierza. Ale jak się przyjęło, że przy takiej prędkości
    napięcie powinno być wyższe to ograniczenie wychodziło poza skalę
    prędkościomierza.
    Ale w tym co pisałem to miałem na myśli, że w czasie rozruchu (np 6V)
    maksymalna prędkość była ograniczona gdzieś do połowy maksymalnych obrotów
    (co oczywiście jest bez znaczenia). Planowałem jeszcze dorobić generator,
    aby w czasie rozruchu walić nie jedną iskrę, ale całą wiązkę (dopóki
    przerywacz otwarty), ale że i bez tego z rozruchem nie było problemów to już
    do tego nie dotarłem. Zrobiłem natomiast drugi egzemplarz do Syrenki (z 3
    tyrystorami)

    > W ogole to ciekaw jestem jak sobie wspolczesne komputery radza - one chyba
    > musza iskrzyc _przed_ sygnalem z czujnika.
    > Niby obliczenia i odmierzanie czasow to trywialne zadanie dla uP, ale
    > jakos wolalbym odmierzac potrzebne opoznienie, niz przewidywac potrzebne
    > wyprzedzenie :-)

    Wyprzedzenie przed kolejnym impulsem jest opóźnieniem po poprzednim :).
    P.G.