  • Data: 2014-06-12 14:04:52
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (CDI)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Radioelektroniki mam głęboko w piwnicy, a jak była akcja tutaj przekazywania
    > sobie to odbiłem się od jakiejś strony która chciała ode mnie tworzenia
    > konta i logowania się.

    Jak chcesz, to mam część zgromadzoną (3.6 GB).

    > Wyprzedzenie przed kolejnym impulsem jest opóźnieniem po poprzednim :).

    Jest jeszcze inaczej. Z impulsatora CKP (crankshaft position) idzie wiele
    impulsów na jeden obrót, jest natomiast drugi impulsator CMP (camshaft
    position, nazywany czasami czujnikiem fazy), który daje jeden impuls na
    obrót wałka rozrządu.

    Co ciekawe, komputer potrzebuje sygnału z CMP tylko do odpalenia, potem
    sam już sobie zlicza impulsy z CKP (CMP jedynie koryguje, ale może być
    po rozruchu odłączony i silnik dalej będzie działał).

    Nie wiem czy w każdym ECU tak jest, ale w tych, z którymi się spotkałem,
    tak było.

    A co jeszcze ciekawsze, komputer wykrywa oba zbocza z czujnika CKP,
    dlatego zmiana jego polaryzacji powoduje przesunięcie zapłonu i oprócz
    strzałów w dolot i wydech różne dziwne błędy (miałem przypadek, gdy po
    zamianie polaryzacji CKP były zgłaszane błędy dwóch z czterech cewek
    zapłonowych, zawsze tych samych i zawsze na maksymalnych obrotach, do
    których silnik nie dochodził).

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/