  • 21. Data: 2010-07-18 14:57:10
    Temat: Re: Prośba o pomoc - zestaw do potretów
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 18 Jul 2010 16:42:06 +0200, "Paweł W." napisał(a):

    > No i podobno kompakty mają bardzo wolny autofokus, który praktycznie nie
    > nadaje się do robienia zdjęć dzieciom w ruchu, dlatego bardzo dużo osób
    > tutaj poleca lustrzanki, albo evile, chociaż one często okazują się za
    > wolne.
    > Sami sobie przeczycie.

    Właściwie z kim tu polemizujesz?

  • 22. Data: 2010-07-18 15:50:52
    Temat: [OT]Re: Prośba o pomoc - zestaw do potretów
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:
    > Właściwie z kim tu polemizujesz?

    Z wami. A to, że odpowiadam na własny post potraktuj jako dopowiedzenie
    do mojej poprzedniej wypowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 23. Data: 2010-07-18 15:56:17
    Temat: Re: [OT]Re: Prośba o pomoc - zestaw do potretów
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 18 Jul 2010 17:50:52 +0200, "Paweł W." napisał(a):

    > Z wami. A to, że odpowiadam na własny post potraktuj jako dopowiedzenie
    > do mojej poprzedniej wypowiedzi.

    No to chętnie się dowiem, gdzie tą tezę z którą polemizujesz postawiłem.

    Ponawiam też pytanie OT: czy masz dzieci?

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 24. Data: 2010-07-18 21:40:57
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 18 lipca 2010 16:34, "Paweł W." wyraził następujacą opinię:

    > Tylko zwróćcie uwagę, że zdjęcia ciotki Klotki mają ogroooomną GO, a
    > tego przecież nie chcecie :P

    Problem jest trochę inny, laik nie widzi żadnej "wartości dodanej" w takiej
    czy innej GO bo {zwykle} nawet nie potrafi jej nazwać. Jeśli więc zobaczy
    dwa zdjęcia, jedno z dużą GO ale z "ładnym dzidziusiem" a drugie z małą GO
    ale z opinią "ale brzydko go złapałeś" to zgadnij które wybierze ;-)

    A wracając do tematu "zdjęcia seryjne" contra "mierzone". OK, wiem, zdjęcia
    robione seryjnie nie muszą być zawsze nieudane a zdjęcia "one shot" udawać
    za każdym razem ;-) ale ja osobiście jestem zwolennikiem metody
    "snajperskiej" ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 25. Data: 2010-07-18 21:49:29
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 18 lipca 2010 16:42, "Paweł W." wyraził następujacą opinię:

    > No i podobno kompakty mają bardzo wolny autofokus, który praktycznie nie

    Kompakty mają raczej dużą GO więc zasadniczo to nawet nie ma o czym
    dyskutować.

    > nadaje się do robienia zdjęć dzieciom w ruchu, dlatego bardzo dużo osób
    > tutaj poleca lustrzanki, albo evile, chociaż one często okazują się za
    > wolne.
    > Sami sobie przeczycie.

    Hmm, ja do zdjęć dzieci żadnego AF nigdy nie polecałem, wprost przeciwnie,
    zawsze mówiłem że przy takim temacie ostrzenie _musi_ być ręczne, a
    właściwie "nożne" ;-) Tzn. należy ustawić jakąś odległość na obiektywie i
    nadążać za ruchami dziecka - wersja dla leniwych, nie ruszać się ale
    pstrykać tylko w tych momentach gdy dziecko jest we właściwej odległości
    ;-)

    I nie mów że to niemożliwe :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 26. Data: 2010-07-18 22:44:21
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Dariusz Zygmunt pisze:

> [...]
    > dwa zdjęcia, jedno z dużą GO ale z "ładnym dzidziusiem" a drugie z małą GO
    > ale z opinią "ale brzydko go złapałeś" to zgadnij które wybierze ;-)

    Bo zdjęcie ma być dobre, a nie mieć małą lub dużą GO!

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 27. Data: 2010-07-19 00:01:46
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek, 19 lipca 2010 00:44, "Paweł W." wyraził następujacą opinię:

    > Bo zdjęcie ma być dobre, a nie mieć małą lub dużą GO!

    No tak, wy...ć wszystkie podręczniki fotografii! Na co komu ta cała wiedza
    techniczna? Przecież żeby zrobić dobre zdjęcie wystarczy jedynie odróżniać
    dobro od zła ;-)

    Z pozdrowienaimi
    Dariusz Zygmunt

  • 28. Data: 2010-07-19 12:58:43
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > I ty i Andrzej - obaj przeginacie z tą idealną ostrością i
    > koniecznością, aby pierwsze zdjęcie było ostre, bo to "ta chwila".
    > Przepraszam bardzo, ale nie mówimy tu o fotografii reporterskiej, gdzie
    > coś się dzieje raz.

    Byzydura, panie Hrabio. Byzydura!

    Zawsze bedzie jeszcze jeden Tour de Pologne, zawsze bedzie
    kolejny pozar, zawsze bedzie wszystko mozna jeszcze kiedys sfotografowac.
    Tylko nie ten moment, w ktorym Twoja pociecha po raz pierwszy
    sie usmiecha, stawia pierwszy krok, je pierwsza w zyciu truskawke...

    > Tutaj fotografujemy dziecko siedzące sobie, lub
    > chodzące po pokoju i bawiące się. Zdjęcie zrobione za
    > 5 sekund, czy minutę, nie będzie się niczym istotnie różnić
    > od tego pierwszego

    Zaczynam uwazac, podobnie jak Andrzej, ze raczej dzieci nie posiadasz.

    > chyba że spodziewacie się jakiegoś niebywałego zdarzenia,
    > ale wtedy i tak pozostaje strzelanie serią,

    Rzecz w tym, ze dla rodzica zdumiona mina pociechy pierwszy
    raz widzacej banki mydlane JEST niebywalem zdazeniem.

    A przynajmniej powinna byc... ale to juz NTG ;)

    > A z drugiej strony - pewnych zdjęć nie ma sensu na siłę robić przy
    > papierowej GO. Niekoniecznie doda to walorów zdjęciu, a zepsuć może
    > bardzo łatwo. Po prostu staranniej dobierajmy tło, na jakim
    > fotografujemy.

    Em... jakby Ci to powiedziec... NIEDASIE. Male dziecko to nie
    krasnal ogrodowy, nie da sie ustawic go na tle ladnych krzaczkow,
    buzia do slonca i poprosic, zeby usmiechalo sie przez pare minut.

    pozdrawiam przekornie,
    Vituniu.

  • 29. Data: 2010-07-19 13:06:21
    Temat: Re: Prośba o pomoc - zestaw do portretów
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Proszę pomóżcie, bo sprawa jest dla mnie bardzo poważna.
    > Czuję się trochę tak, jakbym............ Pisząc wprost jedno dziecko
    > ma zdjęcia (w opinii mojej rodziny) fantastyczne a drugie nie.
    > To nie jest w porządku.

    :)

    Po pierwsze - zawsze mozesz wrocic do tego A-1.

    Serio. Kup na Allegro wiadro przeterminowanego Kodaka
    (po zlotowce za rolke) i znajdz fotolab ktory zalatwi wywolanie
    i zeskanowanie w rozsadnych pieniadzach.

    Po drugie - Pentax faktycznie najmniej grymasi ze starymi obiektywami.
    Dziala pomiar swiatla i potwierdzanie ostrosci. I ma tez kupe innych
    zalet.
    Jest jednak kilka "ale".

    1) Dostepnosc dobrych szkiel z bagnetem K jest... zadna.
    Przynajmniej w porownaniu do tej sprzed paru lat.
    To co pojawia sie na Allegro to albo (czesciej) strucle jakies, albo
    (rzadziej) faktycznie fajny obiektyw ale za to w zaporowej cenie.

    2) Reczne ustawianie ostrosci na matowce DSLR nie jest wcale
    tak latwe i wymaga czasu. Nim pociecha skonczy rok - spokojnie
    dasz rade, ale jak tylko nauczy sie chodzic - zapomnij.

    3) Do systemu Pentaksa nie ma na rynku taniej "piecdziesiatki"
    (spelniajacej tu bardziej role szkla portretowego niz standardu)
    z AF i swiatlem 1.7 czy 1.8 jaka bez trudu dostaniesz u Canona
    czy Nikona (zakladajac, ze masz body z silniczkiem).

    Tyle moich dwagacji. A mowie to jako posiadacz K200d z Porstem
    50/1.4 matowka z klinem i poltora rocznym dzieckiem ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 30. Data: 2010-07-19 13:06:55
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 18 Lip, 11:56, Szczepan <p...@w...pl> wrote:
    >                Moje pierwsze dziecko było fotografowane analogowym
    > canonem a-1. Mój syn kompaktowym (naprawdę niezłym) canonem A-650 is.
    > Wczoraj otworzyłem stary album ze zdjęciami i się poważnie zdołowałem.
    > Tutaj nie ma co porównywać, choćbym nie wiem jak się starał, nie
    > zbliżę się nawet do tej jakości. Nie chodzi tylko o głębie ostrości,
    > plastyczność obrazu.i.t.p  Oczy robione analogiem są............ jak
    > żywe.

    To jaki problem, dobra analogowa puszka (M42, Pentax) z jasną
    pięćdziesiątką i sto-trzydziestką-piątką to na allegro około 200-300zł
    do tego rolka filmu (najlepiej cz-b) 20zł i hulaj dusza ....

    Aha tylko unikaj puszek z AF bo zbankrutujesz na szkłach (działają z
    cyfrówkami).