  • 71. Data: 2011-11-13 11:10:14
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.11.2011 00:29, Jerry1111 pisze:

    > Skrot myslowy. Nie sam pointer, tylko jak nimi dana aplikacja operuje.
    Do głowy przychodzi mi jedynie zerowanie najstarszego bitu, tylko po co?
    Operacje w rodzaju liczenia offsetów, etc powinny działać nawet gdy
    powodują over/under-flow.

    Michoo

  • 72. Data: 2011-11-13 12:37:23
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-11-13 11:36, Marek Borowski wrote:
    [.....]
    > Nie masz racji. W windows x64 aplikacja 32bitowa ma 4GB user space
    > przestrzeni adresowej.
    Domyślnie ma 2GiB. :-)
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desk
    top/aa366778%28v=vs.85%29.aspx#memory_limits

  • 73. Data: 2011-11-13 12:44:15
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Michoo wrote:

    > Do głowy przychodzi mi jedynie zerowanie najstarszego bitu, tylko po co?
    > Operacje w rodzaju liczenia offsetów, etc powinny działać nawet gdy
    > powodują over/under-flow.

    ptr = malloc(bardzoduzo);
    if (ptr<0) error(murwa_kac);...

    bardzo często spotykane

    Waldek

  • 74. Data: 2011-11-13 13:43:34
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    [...]
    > Powrot do korzeni, czyli 15 lat w plecy, a XP to byl calkiem niezly system
    > ..

    Był? Nadal używam i nie zamierzam zmieniać, kupowanie sprzętu pod loader
    programów to dla mnie lekka paranoja.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 75. Data: 2011-11-13 13:47:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Nov 2011 22:02:33 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > W 1988 roku = przypomnę Ci - już było "co nie jest zabronione - jest
    > dozwolone" Jaruzelskiego, co się skończyło rozkwitem handlu łóżkowego
    > i rozpadem gospodraki (nie poprawiać!) planowej. Dzięki czemu rok
    > później Jaruzel mógł oddać władzę pod pozororem demokracji.

    Co jednak nie znaczy ze wszyscy porzucili panstwowe posady, wyciagneli
    lozka polowe i zyli dlugo, bogato i szczesliwie.

    Smiem twierdzic ze jeszcze w 88 zarobki dolarowe byly niskie. A furore
    robilo Atari 800XL z Pewexu za 70$.
    Dopiero chyba za Balcerka, czyli gdzies 89/90 przyszedl uczelniana kasa
    nagle wyplacila znacznie wieksze pieniadze .. a i tak na peceta trzeba bylo
    skladac dlugo.

    > ST-351 miał 40MB po sformatowaniu - w czym widzisz problem?

    W tym ze sie duzo nie mylilem. :-)

    > To chyba tylko na wyraźne życzenie kupującego.

    Raczej po prostu kupione wczesniej. AT to w koncu rok 1984. Do Polski sie
    przebijal dlugo.

    > Lawinowo. I nie w latach a w miesiącach.

    Ale nie tak zeby 5x w ciagu roku.
    Ja ewentualnie moglem ow "koniec lat 80-tych" troche przyspieszyc - rozwoj
    faktycznie byl ostry.

    > Dopiero co piszesz o AT z 20MB i twierdzisz, że 40MB to za mało?

    Pije do tego skoku - IMO musialo byc wiecej czasu.

    > Nie, mój drogi - wtedy wszystko miało być jeszcze profi. Przypomnij
    > sobie rozwinięcie akronimu CBM:

    No przeciez kazdy wie ze to Cistiema Birtualnoj Masziny :-)

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Commodore_International

    Ale co ja poradze ze firma z 30 letnia tradycja biznesowa zajela sie
    produkcja zabawek ?
    Podobnie jak wiele innych,

    > Dopiero właśnie w czasach wojny Amiga vs. Atari z komputerów
    > osobistych zrobili domowe.

    Przy okazji wlasnie wyraznie pokazujac co im sie wydaje odpowiednie do
    prywatnego uzytku :-)

    > Amerykanki nie widziałeś? 8-O

    Nie. Ja jednak ciut mlodszy jestem, i nie mialem ksiegowej w rodzinie :-)

    J.

  • 76. Data: 2011-11-13 13:59:45
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 13/11/2011 10:36, Marek Borowski wrote:

    > Nie masz racji. W windows x64 aplikacja 32bitowa ma 4GB user space
    > przestrzeni adresowej.

    Mam racje:

    1. Nie pisalem o 32 bitowym programie na 64 bitowy Windows.
    2. 32 bitowy program na 64 bitowy Windows dostanie (bez zadnych
    sztuczek) 2GB.

    --
    Jerry1111

  • 77. Data: 2011-11-13 14:07:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.11.2011 13:44, Waldemar Krzok pisze:

    > ptr = malloc(bardzoduzo);
    > if (ptr<0) error(murwa_kac);...
    if (!ptr)// malloc zwraca 0 w razie błędu.

    > bardzo często spotykane
    Ujemne wartości jako informacja o błędzie - zgadzam się.

    Ja nie spotkałem się jeszcze z artystą, który zwraca ujemną wartość (a
    nie '0') tam gdzie oczekiwany jest wskaźnik.

    Michoo

  • 78. Data: 2011-11-13 14:09:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Nov 2011 20:55:09 +0100, Grzegorz Krukowski napisał(a):
    > On Sat, 12 Nov 2011 20:26:23 +0100, "J.F."
    >A możesz napisać co ci tak przeszkadza?

    Jak popatrzec dokladnie to niemal wszystko :-)

    Wstretny Aero, na szczescie da sie wylaczyc, programy/okienka zmieniaja
    kolejnosc jak chca, wybrac wlasciwego sie nie da, sproboj otworzyc 50 stron
    naraz po IE, w eksploratorze zabraklo ikonki "o jeden poziom katalogu
    wyzej", wywolanie pulpitu nie tam gdzie trzeba, a przede wszystkim - zerowe
    mozliwosci konfiguracji. Tzn moze i sa wielkie, tylko opis dobrze ukryty.

    A Windows Live Mail ... przeciez to sie do newsow kompletnie nie nadaje.
    I znow - zerowe mozliwosci zmian, co to, mamy rok 1985, ze uzytkownik sie
    cieszy ze mu program sam wstawia "Dnia .. Grzegorz Krukowski napisal" i nie
    ma checi do zmiany ?

    Dodaj jeszcze nowy office, jakies horendalne pomysly sprzetowe ... co oni
    robia z tymi gigabajtami ram ..

    J.

  • 79. Data: 2011-11-13 14:26:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:43:34 +0000, AlexY napisał(a):
    > Użytkownik J.F. napisał:
    > [...]
    > Był? Nadal używam i nie zamierzam zmieniać, kupowanie sprzętu pod loader
    > programów to dla mnie lekka paranoja.

    programy coraz ambitniejsze, wkrotce im XP moze nie starczyc, a MS juz
    dawno zapowiedzial koniec suportu.

    J.

  • 80. Data: 2011-11-13 14:39:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:44:15 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

    > ptr = malloc(bardzoduzo);
    > if (ptr<0) error(murwa_kac);...
    > bardzo często spotykane

    Pod windows ?
    Czy mi sie wydaje, czy pod unixami tak nie lzja ?

    J.