  • 61. Data: 2011-11-12 21:02:33
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Saturday, November 12, 2011, 8:24:00 PM, you wrote:

    > No ale co twierdzisz - ze w roku powiedzmy 1988 zarabialo sie jeszcze
    > wiecej, czy znacznie mniej niz 20$ ?

    W 1988 roku = przypomnę Ci - już było "co nie jest zabronione - jest
    dozwolone" Jaruzelskiego, co się skończyło rozkwitem handlu łóżkowego
    i rozpadem gospodraki (nie poprawiać!) planowej. Dzięki czemu rok
    później Jaruzel mógł oddać władzę pod pozororem demokracji.

    > O pojemnosci 40 MB ? :-)

    ST-351 miał 40MB po sformatowaniu - w czym widzisz problem?
    http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?name=Legacy&vg
    nextoid=fefc5a802efbd010VgnVCM100000dd04090aRCRD&loc
    ale=en-US&reqPage=Legacy

    > Byly i 20MB jesli mnie skleroza nie myli.

    To chyba tylko na wyraźne życzenie kupującego.

    > Oczywiscie w kolejnych latach pojemnosci rosly.

    Lawinowo. I nie w latach a w miesiącach.

    > Watpie. Az tak bardzo sie cocomem nie przejmowalismy.

    Ale to nie my mieliśmy się COCOMem przejmować. COCOMem się przejmowali
    dostawcy.

    > Albo po prostu miales jakies stare AT jeszcze dyskiem 40MB,

    Dopiero co piszesz o AT z 20MB i twierdzisz, że 40MB to za mało?

    > podczas gdy inni kupowali juz 80, albo troche pomyliles lata.

    Wtedy komputerów nie kupowało się codziennie.

    > Sluzbowy PC. _Personal_ computer.

    Przypomnij sobie pełną nazwę Spectrum...

    > A byla jeszcze klasa _Home_ Computer.

    Nie, mój drogi - wtedy wszystko miało być jeszcze profi. Przypomnij
    sobie rozwinięcie akronimu CBM:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Commodore_International

    Dopiero właśnie w czasach wojny Amiga vs. Atari z komputerów
    osobistych zrobili domowe.

    Amerykanki nie widziałeś? 8-O

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 62. Data: 2011-11-12 22:20:52
    Temat: Re:[OT] liczenie
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.11.2011 20:24, J.F. pisze:

    > No ale to wspomagane, mnie bardziej interesuja czasy z liczydlem czy nawet
    > z kalkulatorem. Zeszyty na te konta mialy czy co ?
    Lekki offtop, ale:
    Despite the popularity of calculators, the soroban is very much in use
    today.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Soroban

    Michoo

  • 63. Data: 2011-11-12 22:24:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-11-12 20:52, Jerry1111 wrote:
    [.....]
    > Pointery defaultowo sa signed, wiec wiecej niz 2GB na aplikacje nie
    > zaadresujesz. 64 bitowy Windows nie ma tego ograniczenia pod warunkiem
    > ze aplikacja jest rowniez 64 bitowa.
    A mógłbyś podać jakieś źródło ponieważ dla mnie to zupełna nowość aby
    instrukcje procesora odwołujące się do pamięci (np. MOVL (%esp), %eax )
    operowały na argumentach/adresach ze znakiem.

    IMO ta granica 2GiB to po prostu sztuczne ograniczenie nałożone przez
    projektantów systemu aby zapewnić kernelowi miejsce na wszelakiej maści
    bufory/cache.

  • 64. Data: 2011-11-12 22:58:02
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > instrukcje procesora odwołujące się do pamięci (np. MOVL (%esp), %eax )
    > operowały na argumentach/adresach ze znakiem.

    Problemem jest to, że obecnie nikt systemów operacyjnych w assemblerze
    nie pisze.

  • 65. Data: 2011-11-12 23:14:37
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.11.2011 20:52, Jerry1111 pisze:

    > Pointery defaultowo sa signed,
    Ekhm? ptrdiff_t jest signed, ale pointner?

    Michoo

  • 66. Data: 2011-11-12 23:28:57
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 12/11/2011 22:24, JDX wrote:
    > On 2011-11-12 20:52, Jerry1111 wrote:
    > [.....]

    Musze czytac posty przed wcisnieciem 'Send'.
    Pointery nie sa defaultowo signed, ale w wielu programach tak jest
    (INT_PTR/LONG_PTR). Dlatego nawet jak wystartujesz windowsa z /3GB
    switchem, to jeszcze potrzebujesz swoj program skompilowac z flaga
    /LARGEADDRESSAWARE zeby program mogl dostac wiecej niz 2GB. Inaczej
    Windows pokaze programowi adresy do (2^31)-1

    > A mógłbyś podać jakieś źródło ponieważ dla mnie to zupełna nowość aby
    > instrukcje procesora odwołujące się do pamięci (np. MOVL (%esp), %eax )
    > operowały na argumentach/adresach ze znakiem.

    Nie instrukcje tylko arytmetyka pointerow w wielu programach.
    http://stackoverflow.com/questions/5185406/how-does-
    the-large-address-aware-flag-work-for-32-bit-applica
    tions-on-64-bit-com

    Sprobuj przekompilowac linker (jesli masz zrodla oraz jesli ma poprawna
    arytmetyke pointerow):
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/wz223b1z.asp

    > IMO ta granica 2GiB to po prostu sztuczne ograniczenie nałożone przez
    > projektantów systemu aby zapewnić kernelowi miejsce na wszelakiej maści
    > bufory/cache.

    Byloby to prawda jesli nie byloby wirtualizacji pamieci (pamiec dana dla
    aplikacji != pamiec fizyczna). Ja mowie o 2GB limitu na proces, a nie
    2GB dla wszystkich procesow (bo kernel zjadl drugie 2GB).

    --
    Jerry1111

  • 67. Data: 2011-11-12 23:29:44
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 12/11/2011 23:14, Michoo wrote:

    > Ekhm? ptrdiff_t jest signed, ale pointner?

    Skrot myslowy. Nie sam pointer, tylko jak nimi dana aplikacja operuje.

    --
    Jerry1111

  • 68. Data: 2011-11-13 00:46:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-11-13 00:28, Jerry1111 wrote:
    [.....]
> [...]
    > /LARGEADDRESSAWARE zeby program mogl dostac wiecej niz 2GB. Inaczej
    > Windows pokaze programowi adresy do (2^31)-1
    Ta flaga nie jest parametrem kompilatora tylko linkera i AFAIK jej
    jedynym efektem jest ustawienie odpowiedniej flagi w nagłówku EXE-ka co
    w połączeniu z odpowiednim parametrem przekazanym kernelowi pozwoli dać
    procesowi więcej niż 2GiB przestrzeni.

    > Nie instrukcje tylko arytmetyka pointerow w wielu programach.
    > http://stackoverflow.com/questions/5185406/how-does-
    the-large-address-aware-flag-work-for-32-bit-applica
    tions-on-64-bit-com
    Ale przecież błędna arytmetyka pointerów nie wynika z ograniczeń
    procesora czy systemu tylko z niedbalstwa tudzież braku wyobraźni
    niektórych programistów. Zresztą nie tyle czystej arytmetyki bym się
    obawiał a operacji logicznych na najstarszym bicie adresu którą to
    sztuczkę podobno niektórzy wykorzystują do zwracania błędów.

  • 69. Data: 2011-11-13 00:49:07
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-11-12 23:58, Marcin Wasilewski wrote:
    [.....]
    > Problemem jest to, że obecnie nikt systemów operacyjnych w assemblerze
    > nie pisze.
    Zgoda, ale co to ma do rzeczy? C i assembler to prawie to samo. :-)

  • 70. Data: 2011-11-13 10:36:44
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 12-11-2011 20:52, Jerry1111 wrote:

    > Pointery defaultowo sa signed, wiec wiecej niz 2GB na aplikacje nie
    Bzdura oczywiscie.

    > zaadresujesz. 64 bitowy Windows nie ma tego ograniczenia pod warunkiem
    > ze aplikacja jest rowniez 64 bitowa.

    Nie masz racji. W windows x64 aplikacja 32bitowa ma 4GB user space
    przestrzeni adresowej.

    Pozdrawiam

    Marek