    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej
    Date: Sun, 13 Nov 2011 16:21:55 +0100

    On Sun, 13 Nov 2011 15:09:07 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jak popatrzec dokladnie to niemal wszystko :-)
    Hmmm, zobaczmy co my tu mamy ...

    >Wstretny Aero, na szczescie da sie wylaczyc,
    No tak jak i Lunę w XP. Osobiście Luny nie trawiłem i wszędzie na XP
    mam styl a'la Win 95. To samo zrobiłem na początku z siódemką, ale z
    czasem się do tego Areo przekonałem.

    >programy/okienka zmieniaja kolejnosc jak chca,
    ? Alt-Tab sortuje aplikacje według kolejności użycia, czego wcześniej
    nie było. To może jest nowość w Windowsie, ale np. Opera ma to od
    jakiegoś czasu i mi to się podoba. Choć, przyznam, może to być
    irytujące. Czy to da się wyłączyć - nie wiem.
    >wybrac wlasciwego sie nie da, sproboj otworzyc 50 stron
    >naraz po IE,
    Chodzi ci o to sortowanie czy coś specyficznego dla IE? Jak coś
    specyficznego to ci nie pomogę, bo ani IE ani tej nowej inkarnacji OE
    nie dotykam i omijam z daleka.

    Za to w końcu rozsądnie rozwiązano zarządzanie programami. Wpierw
    możesz kilka programów przypiąć do paska zadań. Są one wtedy zawsze w
    tym samym miejscu (ale i wszystkie okienka tego programu są wtedy
    automatycznie grupowane na pasku zadań). Jak do tego dodasz możliwość
    przywołania pierwszych dziewięciu programów z paska zadań za pomocą
    skrótów od Win+1 do Win+9 to robi się bajka. W samym menu start możesz
    ,,na sztywno'' umocować część skrótów w jego górnej części a reszte
    zostawić na automatycznie (zależnie od częstości użycia) generowaną
    listę programów. To wszystko jest w miarę rozsądnie konfigurowalne.
    Dalej możesz wpisać nazwę programu i Windowsy same je wyszukają (nawet
    jak nie były umieszczone w menu start) a na końcu rozwinąć pełną listę
    programów. Ten pięciopoziomowy mechanizm wygląda skomplikowanie, ale
    jak się on naumie twoich wymagań to już jest o wiele lepszy niż to co
    oferował XP.

    > w eksploratorze zabraklo ikonki "o jeden poziom katalogu
    >wyzej",
    Bo klikalny jest pasek adresu/ścieżki! Możesz cofnąć się jednym
    kliknięciem więcej niż jeden poziom.

    Ja i tak używam namiętnie FARa (coś jak NC), ale to co oferuje MS do
    zarządzania plikami to dla mnie porażka. Jak ktoś lubi myszkę, to mogę
    polecić to: www.gpsoft.com.au Pod względem ergonomii to niebo.

    >wywolanie pulpitu nie tam gdzie trzeba,
    ? W tej chwili są trzy metody - pulpit jest w Alt+Tab, Win+Tab oraz na
    końcu paska zadań.

    >a przede wszystkim - zerowe
    >mozliwosci konfiguracji. Tzn moze i sa wielkie, tylko opis dobrze ukryty.
    I tak i nie. Część rzeczy jest faktycznie niekonfigurowalna, reszta
    jest tam gdzie zawsze.

    MS w końcu zabrał się za sprzątanie i upraszczanie interefejsu, tylko
    to co jest w siódemce, to taki rozkrok. Już zdążyli co nieco
    poukrywać, wkurzając starych użytkowników, za to te uproszczenia co są
    nie układają się w nic sensownego. Pewno jeszcze dwie - trzy wersje
    będą się zastanawiali co robić. A jest co upraszczać, bo burdel jest
    nieziemski.

    >A Windows Live Mail ... przeciez to sie do newsow kompletnie nie nadaje.
    >I znow - zerowe mozliwosci zmian, co to, mamy rok 1985, ze uzytkownik sie
    >cieszy ze mu program sam wstawia "Dnia .. Grzegorz Krukowski napisal" i nie
    >ma checi do zmiany ?
    Co do IE i OE (WLM) to mogę powiedzieć tylko tyle - macie co
    chcieliście ;)

    >Dodaj jeszcze nowy office, jakies horendalne pomysly sprzetowe ... co oni
    >robia z tymi gigabajtami ram ..
    GUI Office (wstążka) jest intuicyjne pod jednym warunkiem -
    zapomnienia dotchczasowych przyzwyczajeń. Inaczej nie da rady,
    niestety. I tu wychodzi wredność MS - zamiast zostawić jako opcję
    stary interefejs, to go całkowicie wykastrowali. Cały MS.

    Jak dla mnie to siódemka pracuje bezproblemowo, dodatkowo w końcu ma
    rozsądnie rozwiązaną obsługę wielu monitorów, skalowanie interfejsu,
    kulawe bo kulawe zarządzanie kolorem.

    --
    Grzegorz Krukowski