    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej
    Date: Fri, 11 Nov 2011 22:24:29 +0100

    On Fri, 11 Nov 2011 21:50:14 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Wtedy nie widzialem wiekszych zalet.
    A bo to zależy do czego - nie ma rozwiązania idealnego. W każdym razie
    na odpowiednim sprzęcie graficzne GUI jest nie gorsze niż tekstowe.

    >I sie wygodniej obslugiwalo klawiszami niz pozniej ta myszka.
    A to zależy czy projektant o tym pomyśli czy nie. Dobrze zrobione
    międzymordzie pozwala równie wygodne wygodnie korzystać z klawiatury
    jak i myszki.

    >No nie, teraz malo ktory program ma takie niezyciowe ograniczenia.
    To do jasności dodam - w stosunku do obecnych mainframów, to jest
    ciągle ułamek ich możliwości.

    >I co - chcialbys pare minut program i dane wgrywac, zeby telefon w spisie
    >znalezc ? I co - kupic im po Spectrum, zeby mieli na biurku elektroniczy
    >terminarz ?

    Zielonego pojęcia nie mam ile to trwało na Spektrumie z taśmą. Mój
    pierwszy komputer był ,,normalny'', czyli Amiga. A Spektrumnę
    widziałem w postaci Elwro 800 Junior ze stacją dyskietek i to po
    prostu działało O.K.

    >Zalezy jakiej. Pixeli w 150dpi nie zapamieta, ale rysunek z kilkuset linii
    >to moglby.
    No sam na Juniorku bawiłem się tak ;)

    >P.S. 30 lat minelo, a MS ciagle nie potrafi dolaczyc do systemu
    >przyzwoitego programu do grafiki wektorowej i rastrowej.

    Myślę że nie może, bo gdyby zrobił coś porządnego to znowu byłyby
    narzekania, że monopol, itp. A zrobienie czegoś na pół gwizdka jest
    bez sensu skoro i tak tego nikt nie kupi.

    >Gdzies tam pewnie istnialy, ale drogie i w znikomej ilosci, bo po co komu
    >skaner bez komputera ktory moze go obsluzyc ? :-)

    >No wlasnie ... ale nawet te diablo drogie to do czego sie podlaczalo ?
    >"profesjonalnej stacji graficznej" na unixie, czy jakiegos mainframe ?

    DTP zaczyna się tak właściwie w latach 80, wraz z Apple (jak i grafika
    ,,na poważnie''). Przedtem był chyba jeszcze Xerox Star. A co robiły
    właściwe służby to kto wie ...
    --
    Grzegorz Krukowski