eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa[Prośba o pomoc] OBIEKTYW DO ZWROTU ?!?!? SIGMA 70-300 [zdjęcia] › Re: [Prośba o pomoc] SIGMA 70-300 [NOWE zdjęcia] - Zdjęcia II
  • Data: 2009-12-02 10:35:12
    Temat: Re: [Prośba o pomoc] SIGMA 70-300 [NOWE zdjęcia] - Zdjęcia II
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pavel pisze:

    > Zgadza się. Nie spodziewałem się jednak że drgania od lustra i migawki mogą
    > też być tak istotne.

    Mogą być. I to właśnie przy takich czasach, jakie miałeś. Przy
    dłuższych, np. 2s lub więcej, może nie mieć to znaczenia, ponieważ
    drgania od lustra trwają ułamki sekund i jest to praktycznie nieznaczący
    czas drgań w stosunku do czasu ekspozycji. Natomiast przy czasach 1/40s,
    1/13s, czy 1/10s drgania mogą trwać przez nawet kilkadziesiąt procent
    czasu naświetlania(chociaż mierzone w ułamkach sekund trwa tyle samo) i
    efekt tych drgań pojawia się na dłuższych ogniskowych. D70s to stary,
    ale zaawansowany aparat. Wstępne podniesienie lustra NA PEWNO tam masz.
    Prawdopodobnie w połączeniu z 2 sekundowym samowyzwalaczem. Sprawdź z
    tym 2s wyzwalaczem, czy natychmiast po wciśnięciu spustu nie ma
    klapnięcia (to lustro się podnosi), a po ok. 2 sekundach powinno pojawić
    się ponowne klapnięcie (dźwięk przebiegu migawki + opadnięcie lustra).
    Jak tak jest, to masz wstępne podniesienie lustra połączone z 2
    sekundowym samowyzwalaczem. Jeśli tak nie masz, to wstępne podniesienie
    lustra jest realizowane w inny sposób, ale na 99% masz taką opcję.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.