    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Prośba o podpowiedź...
    Date: Wed, 19 Aug 2015 01:05:11 +0200

    Użytkownik "Uncle Pete" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:mqvvr0$uqp$1@node2.news.atman.pl...
    >> UDAŁO MI SIĘ odnaleźć stosowny schemat!
    >> http://www.fachmanowo.i365.pl/elektrotech/download.p
    hp?id=3101&sid=83d4d5b1bf435624b8e82b1e8cf7e5e3

    > Tu masz opis tego telefonu po rosyjsku (jego czterech modyfikacji):
    > http://old-phones.ru/telefonnye-apparaty-cb-663-i-cb
    -664/ Tam także jest
    > wyraźniejszy schemat. Jeżeli coś będzie niezrozumiałe, mogę przetłumaczyć.

    Nu, ja oczen' rad, szto ty naszoł etuju statju i schemu :))
    (Cieszę sie bardzo, że znalazłeś ten artykuł i schemat)

    Wprawdzie sam schemat i tu jest niezbyt wyraźny, ale przynajmniej nie
    pogubił szczegółów i mam bazę, do przerysowania go sobie. Tak, jak kiedyś
    przerysowałem schemat pralki, bo znaleziony w necie był niewyraźny.
    Spróbuję też skompilować oba "podschematy" w jeden i na widoku prześledzić
    działanie układu.
    Z tego, co przeczytałem, chyba Jarek był najbliżej, wprawdzie nie piszą o
    ARW, u nich jako ARU (awtomaticzeskaja regulirowka usilienia), ale o
    stabilizacji poziomu przekazu, więc to chyba jakby z tej paki. Coby w sumie
    miało rację bytu w takiej postaci i mogło być na długie, mało stabilne
    linie. Przypuszczam, że modyfikacja może być jawnie na rynek sowiecki i
    rosyjski, gdzie odległości jednak większe, niż u nas, jak i ryzyko wynikłych
    z tego skutków.
    Tak się zastanawiam, czy te półprzewodniki na schemacie, to zwykłe
    przeciwdiody (znaczy się, dwie połączone przeciwrównolegle, choć na tym
    drugim schemacie, to diody dwie w szeregu i dopiero ten szereg
    sprzeciwrównoleglony), czy coś wyższych lotów - diaki, bo OIDP, ich
    działanie, ich funkcja względem napiecia, jest jednak inna?
    Z językiem jakoś sobie radzę, może nie biegle, ale na tyle, że mógłbym sam
    się poruszać po Moskwie. Za ofertę pomocy dzięki, mogę polec na niuansach i
    wtedy każda pomoc cenna :)
    Schemat muszę też przerysować, bo sowiecka/rosyjska specyfika rysowania
    schematów może rozbroić każdego, kto się z nią wcześniej nie zetknął. Ja
    jakoś jarzę, bo masowo kupowałem ruskie Radio, uważając, ze ichni poziom był
    daleko wyższy, nisz naszego Radioelektronika. Wystarczyło pominąć początkowe
    pardon le mot komunistyczne pierdolenie i już była treść ad meritum. A
    najbardziej mi się w stanie wojennym podobało, jak w połowie stycznia '82
    kupiłem normalnie numer styczniowy w sytuacji, gdy praktycznie cała prasa
    była niemal uziemiona. Widocznie nie odważyli się uziemić pewnych pozycji
    zagranicznych :) I dobrze, miałem co czytać i nie spóźniało się tak, jak
    nasze. I było całkiem niedrogie.
    Za dnia... no, wenę muszę złapać, a ta małpoza czasem długo nie przychodzi,
    a nagle dup - i niespodziewanie jest :)

    Dzięki za wszystkie sugestie i podpowiedzi, nie zamykam na razie tematu,
    więc jak ktoś coś gdzieś, to jestem otwarty :) Wreszcie coś po tylu latach
    może rozkminię? :)

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205