  • Data: 2009-11-29 22:58:04
    Temat: Re: Prosba o ocene zestawu z marketu
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    JoteR pisze:

    > Najtańszy Gigabyte, Goodram czy Palit - to jest ta przewaga jakościowa
    > nad sprzętem z marketu? ;->

    Najtanszy nie znaczy zly, uzywales kiedys podzespolow Palita, Goodram
    czy Gigabyte? W zestawie marketowym pewnie bedzie ECS badz cos jeszcze
    gorszego. Ja mialem kart Palita kilka i gdybys choc troche znal sie na
    sprzecie bys wiedzial, ze najczesciej karty Palita sa tanie, dobrze sie
    kreca i maja sensowne (ciche chlodzenie). Kupujac komputer 2000zl nie ma
    co oczekiwac, ze plyta, grafa itp. bedzie hi-endem, to sa sensowne,
    przetestowane komponenty przez wielu ludzi, ktorzy sie ZNAJA.

    > Dlaczego Vista, a nie Windows 7 HP (taki jest w zestawie)? Bo droższy i
    > cała kalkulacja by się posypała? ;->

    Co kto lubi, Windows 7 32/64 HP kosztuje 40zl wiecej, 355zl. Na system
    nie zwrocilem uwagi.

    > Ciekawy masz kalkulator, bo mnie wyszło 2067 zł. Sprawdź tę kalkulację
    > jeszcze raz. Bo powyższa konfiguracja, z zupełnie zbędnym dodatkowym 1
    > GiB, spadowym systemem operacyjnym, przewymiarowaną kartą graficzną i
    > obudową (wysadzaną chyba diamentami?) za to bez monitora, klawiatury i
    > myszy nijak nie wytrzymuje konkurencji cenowej z owym "zestawem z
    > marketu", za to budzi poważne wątpliwości co do jakości podzespołów
    > (wyjąwszy zasilacz).

    Racja, wyszlo 2067zl, mea culpa, widocznie nie doliczylem w kalkulatorze
    SO. Obudowa tyle kosztuje, bo jest duza, dobrze wykonana (gruba blacha,
    nie wpada w wibracje). Przewymiarowana karta? Czlowiek napisal, ze chce
    pograc, IMHO 9600GT to sensowne minimum, gdyby w sklepie z ktorego
    bralem ceny bylby 8800GS 384 to bym ta karte wrzucil (tansza i szybsza)
    ale jej nie bylo, takze to taki szybki wybor. Tak jak pisalem, mozna
    zestaw zrownowazyc, mozna na obudowie zjechac, mniej ramu, slabszy proc.
    Zakladam, ze oczekujesz myszy i klawiatury w marketowym zestawie co
    najmniej klasy Razera ale sie chyba przeliczysz, wiec ja zalozylem, ze
    koszt myszy+klawy jest pomijalny, bo mozna kupic OEMowego Logitecha czy
    Microsoftu (-/+ 60zl, klawa+mysz).

    ps. Dalsza dyskusja na ten temat chyba nie ma sensu, bo:
    a) jestes pesyistycznie nastawiony
    b) nie znasz sie na sprzecie (wnioskuje po tekscie, ze Palit i Goodram
    to tanie firmy, ktore sa na poziomie sprzetu marketowego, napisz to na
    forum.purepc.pl, bardzo chetnie poczytam odpowiedzi :) )

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek