  • 81. Data: 2002-11-07 00:26:54
    Temat: Re: Prosba do adminow firewalli
    Od: MSZ <d...@p...com.pl>

    Dnia 2002-11-06 14:33, Użytkownik Piotr KUCHARSKI napisał:

    > Formą koegzystencji było trzymanie się jednego portu
    > i ograniczanie pasma na nim lub wycinanie całkowite, jeśli
    > taka polityka firmy.

    To była koegzystencja wygodna z punktu widzenia jednej strony.

    --
    M.S.Z.: Mechanical Synthetic Zombie * msz(at)msz.pmp.com.pl

    Well... really... who's to say that mankind wouldn't be better
    off is a few thousand people I personally consider too annoying
    to exist happen to die loud, flashy, painful deaths along the way?
    (Jordan, EN)

  • 82. Data: 2002-11-07 00:37:34
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    MSZ <d...@p...com.pl> wrote:
    > To była koegzystencja wygodna z punktu widzenia jednej strony.

    Powyższe zdanie nie ma dla mnie sensu.

    Czy możesz wyjaśnić, dlaczego taka koegzystencja była wygodna
    tylko z punktu widzenia jednej strony (zapewne mam czytać: adminów)?

    Być może nawet byłbyś łaskaw wyłuszczyć, o jakiej formie
    koegzystencji wygodnej dla obu stron myślisz?

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 83. Data: 2002-11-07 13:58:49
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Trzeba stworzyć jakąś formę koegzystencji. Im prędzej to się stanie, tym
    > mniej obie strony będą miały żalów do siebie.

    Poza Kazaa2 wszystkie p2p dzialaja na jednym porcie i zadne "cwaniackie"
    zmiany nie zostaly wprowadzone dzieki czemu userzy korzystajacy z tych
    programow dalej z nich korzystaja. Nie moj problem ze ktos chce byc cwanszy
    od innych i wypowiada adminom wojne poprzez wprowadzenie nieuczciwie
    dzialajacego programu ktory korzysta z portow ogolnie uzywanych do www (80)
    To jest nieuczciwe i mam nadzieje ze przez takie postepowanie Kazaa straci
    na popularnosci z racji takiej ze admini uwala to cos i nie bedzie dostepu
    do ich serwisu i ich serwerow. To napewno daloby im do myslenia ze zrobili
    zle i ze konkurencyjne programy nie kombinujace beda zyskac na popularnosci
    z racji niedostepnosci Kazaa.
    Dostalem duzo maili z prosba i liste hostow ktora rozeslalem i ci admini tez
    to uwala. Dzisiaj mam zaktualizowana liste ktora rowniez rozesle i bede
    wycinal kaze. To samo proponuje innym adminom. Zobaczymy czy wypowiedzenie
    wojny przez Kazaa adminom wyjdzie im na zdrowie. Oby nie dostali czkawki.

  • 84. Data: 2002-11-07 15:01:55
    Od: MSZ <d...@p...com.pl>

    Dnia 2002-11-07 01:37, Użytkownik Piotr KUCHARSKI napisał:

    > Powyższe zdanie nie ma dla mnie sensu.

    Powinno być "koegzystencja". Ale i tak zrozumiałeś o co chodzi.

    > Czy możesz wyjaśnić, dlaczego taka koegzystencja była wygodna
    > tylko z punktu widzenia jednej strony (zapewne mam czytać: adminów)?

    Dlatego że dawała zbyt prostą łatwą i przyjemną metodę blokowania. Nie
    chciało się kombinować z regulacją pasma, bo po co, skoro wystarczy
    regułka w iptables/ipchains/whatever. A użytkownik mógł adminowi "skoczyć
    tam, gdzie go może w dupe pocałować".

    > Być może nawet byłbyś łaskaw wyłuszczyć, o jakiej formie
    > koegzystencji wygodnej dla obu stron myślisz?

    Podzielić pasmo i dać każdemu gwarantowane minimum, o resztę (np.
    przypadającą na nieobecnych chwilowo) niech się biją. I wtedy można im
    powiedzieć "chcecie szybciej to kasa na stół i dokupimy drugie łącze".

  • 85. Data: 2002-11-07 15:02:33
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Fakt - piszemy o aplikacji Kazaa 2. Ale ty argumentujesz jej szkodliwość
    > tym, że jest często używana do nielegalnej wymiany plików. To samo można
    > uczynić np. za pomocą FTP.

    Owszem ale wynikiem tego argumentu jaki sie pokazal byly zarzuty o
    nielegalnym wycinaniu i ograniczaniu kazy. Podalismy przyklad lamania
    regulaminu i prawa wynikajacy ze stosowania aplikacji Kazaa. Stad pojawil
    sie temat nielagalnego softu i nie tylko.

    Zrozumiales ?

  • 86. Data: 2002-11-07 19:07:09
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    MSZ <d...@p...com.pl> wrote:
> [...]
    > chciało się kombinować z regulacją pasma, bo po co, skoro wystarczy
    > regułka w iptables/ipchains/whatever. A użytkownik mógł adminowi "skoczyć

    Aha, czyli założyłeś, że użytkownicy to ci dobrzy, a admini to ci źli.

    To ja nie mam o czym dyskutować.

  • 87. Data: 2002-11-07 19:07:12
    Od: User VATAZHKA <v...@l...localdomain>

> [...]
    > regulaminu i prawa wynikajacy ze stosowania aplikacji Kazaa. Stad
    > pojawil sie temat nielagalnego softu i nie tylko.

    Nadal nie rozumiem, czym różni się przesłanie pliku za pomocą FTP od
    przesłania tego samego pliku za pomocą Kazaa 2. Zamiast otwarcie
    powiedzieć, że w drugim przypadku trudniejsze jest kontrolowanie
    wykorzystania pasma (co przyznał m. in. P. Kucharski), ty szermujesz
    pojęciem legalności i nielegalności danych. Dlatego uważam twój sposób
    argumentacji za chybiony.

    Jestem przeciw prostackiemu cięciu portów/adresów, bo widziałem już sieci
    (amatorskie i osiedlowe), w których zablokowano wiele usług ("bo i tak
    tego nikt nie używa, a jak próbuje, to na pewno chce się włamać" -
    standardowa argumentacja adminów). Użytkownik kupuje "dostęp do sieci
    Internet" (przynajmniej tak jest napisane w umowach, które widziałem), a
    nie "okrojony wedle uznania admina dostęp do sieci Internet". Jeżeli w
    umowie kupna-sprzedaży napisano "samochód", a dostarczono rower, kupujący
    ma prawo się awanturować, nawet jeżeli zapłacił za ten "samochód" tylko
    cenę roweru.

    Poza tym, istnieje coś takiego jak teoria ruchu i chyba warto by było z
    tego skorzystać... Stąd m. in. wynika moja propozycja "każdemu po równo".

    --
    I waited and waited and when no message came I knew it must be from you.

  • 88. Data: 2002-11-08 14:33:15
    Od: "Olgierd `Kingsajz' Ziolko" <k...@r...pl>

    "Jaroslaw Druzbinski" <comnet#cn.net.pl> pisze:

    >Poza Kazaa2 wszystkie p2p dzialaja na jednym porcie

    Mylisz się. Choćby w BearShare (klient Gnutelli) możesz sobie wybrać
    port, na którym nasłuchujesz. OIDP (wczoraj sprawdzałem, ale pewności
    nie mam) w e-Donkey także.

    >i zadne "cwaniackie" zmiany nie zostaly wprowadzone dzieki czemu userzy
    >korzystajacy z tych programow dalej z nich korzystaja.

    :->>>>>

    Jasne.

    [...]

    Pomóż znaleźć lek na raka: http://www.intel.com/
    `(...)tak mi sie DOMPowo skojarzylo, ze moze trzeba czegos wiecej
    niz piekarnik, zeby chicken dobrze doszedl...' (c) kya; pl.pregierz

  • 89. Data: 2002-11-08 14:33:19
    Temat: Odp: Prosba do adminow firewalli
    Od: "Misku" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wojny przez Kazaa adminom wyjdzie im na zdrowie. Oby nie dostali czkawki.

    popieram cos takiego, moze warto opublikowac takowa liste
    Misiek

  • 90. Data: 2002-11-09 08:46:02
    Od: Jarek Hirny <j...@p...onet.pl>

    I stało się tak, że Olgierd `Kingsajz' Ziolko napisał(a):

    > Mylisz się. Choćby w BearShare (klient Gnutelli) możesz sobie wybrać
    > port, na którym nasłuchujesz. OIDP (wczoraj sprawdzałem, ale pewności
    > nie mam) w e-Donkey także.

    W ED zależy od klienta. W oryginalnym kliencie jest na sztywno wpisany
    4662, ztcp; w eMule i mldonkey da się to już zmienić.

    Ale tak czy inaczej nie da się zmienić 4665/UDP, po którym prowadzona jest
    komunikacja z serwerami -- czyli wyszukiwane plików.

    --
    Jarek Hirny * http://agnus.eu.org * fidonet:2:480/96.666 * icq:92898666