  • 71. Data: 2002-11-05 13:59:52
    Temat: Re: Prosba do adminow firewalli
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

> [...]
    konkurencji
    > mozna usera opieprzac przycinac, nalezy jednak pamietac ze internet sie
    > rozwija i beda
    > coraz tansze polaczenia do netu, wiec korzystajcie sobie krzyczcie i
    > przycinajcie. Sami nie lubicie telekomuny za podejscie do klienta a sami
    tak
    > postepujecie ze swoimi. Niestety ( dla was admini) ze niedlugo net stanie
    > sie tani, i bedziecie sie prosic ludzi oto zeby przylaczyli sie do waszej
    > sieci, a nie sadze zeby ktos sie przylaczal do sieci nie "kompletnej".

    Jezeli sadzisz ze bedzie cos tanszego od amatorskiej sieci to uwazam ze sie
    mylisz.
    Ja bym podszedl do tego w inny sposob. Chcesz miec dostep do calego
    internetu poza Kazaa to si eprzylacz za 40 zl. Jak ci stac na wiecej kup
    sobie lacze sam. Ale jak taki user zacznie sie stawiac wyleci z sieci i nikt
    go ponownie nie podepnie. Taniej nic nie dostanie. Sieci ktorych admini nie
    kontroluja ruchu dzialaja do niczego. Mam doswiadczenie i przyklad kolegi
    ktory jest w takiej sieci. Zdarza sie czsami ok raz w tygodniu przez 15 min
    ze pociagnie cos z www z predkoscia 50 kB/s. Ale pozostaly czas to tragedia.
    W tym ze dwa trzy dni mu sie strony www nie otwieraja. Czy do takiej sieci
    chcialbys sie podlaczyc ? Czy wolalbys nie miec wcale Kazaa a zeby wszystko
    inne dzialalo idealnie ?

  • 72. Data: 2002-11-05 13:59:57
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl>

    > Zdajesz sobie sprawę, że "treści" można rozpowszechniać legalnie lub nie
    > za pomocą wielu usług? Zablokujesz je wszystkie? Wybacz, ale twoja
    > argumentacja jest pozbawiona sensu.

    Nie jest pozbawiona. Nie piszemy o rozpowszechnianiu za pomoca niczego
    innego jak Kazaa i inne programy p2p.
    A moze piszemy o czyms innym a ja nie widze ?

  • 73. Data: 2002-11-06 07:18:55
    Od: "KUBA" <g...@w...pl>

    > Jezeli sadzisz ze bedzie cos tanszego od amatorskiej sieci to uwazam ze
    sie
    > mylisz.
    NIe sadze ze bedzie cos tanszego od sieci amatorskiej, ale w koncu stale
    lacze bedzie mialo taka cene ze nikt nie bedzie chcial sie bawic w dzielenie
    lacza. Ja nie pisze tylko o TPsa, ale takze o UMTS , internet z gniazdka
    satelita itp. Nie sadze zeby internet drozal, zreszta juz widac ze
    operatorzy robia duzo (zbey nie napisac wszystko) zeby tylko sie do nich
    przylaczyc. Pozodnie jest z TPsa, jej sytuacja nie jest narazie zagrozona,
    ale wiedza o tym ze to sie moze szybko zmienic i robia uslugi typu neo+ zeby
    byc konkurencyjnym. Zauwaz ze dobrze dzialajaca firma nie wycina
    niewygodnych uzytkownikow(tpsa to robila i robi, ale dorosna do tego ze nie
    tegy droga) ale wrecz przeciwnie, dazy sie do tego zeby poszerzyc siec
    szkieletowa.
    czyli jak najkorzystniejsze warunki przy najmniejszych kosztach....
    Przy dzisiejszej wiedzy i technologii zalozenie sieci nie jest trudne i jak
    narazie problemem jest to skad brac lacze do internetu a nie jak sie dzieli
    lacze i skad wziasc dobrego admina.
    Ludzie beda wiedziec coraz wiecej o sieciach, zauwaz ze dzisiaj dzieciaki
    rodza sie przy komputerach i dzielenie laczy to bedzie dla nich dzien
    powszedni.
    pamietaj : Jezeli nie ty bedziesz moim adminem to bedzie ktos inny, albo ja
    sam to zrobie.
    Pozdrawiam
    KUBA

  • 74. Data: 2002-11-06 07:19:47
    Od: User VATAZHKA <v...@l...localdomain>

    > Nie jest pozbawiona. Nie piszemy o rozpowszechnianiu za pomoca niczego
    > innego jak Kazaa i inne programy p2p.

    Fakt - piszemy o aplikacji Kazaa 2. Ale ty argumentujesz jej szkodliwość
    tym, że jest często używana do nielegalnej wymiany plików. To samo można
    uczynić np. za pomocą FTP.

    > A moze piszemy o czyms innym a ja nie widze ?

    Teraz zrozumiałeś, co miałem na myśli?

    --
    The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day
    they start making vacuum cleaners.

  • 75. Data: 2002-11-06 07:19:52
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest pozbawiona. Nie piszemy o rozpowszechnianiu za pomoca niczego
    > innego jak Kazaa i inne programy p2p.
    > A moze piszemy o czyms innym a ja nie widze ?

    Jakby BSI i PRO sie wziely zaintersowaly nie tylko
    duzymi firmami ale i drobnica po domach to
    sadze ze hit ratio po podeslaniu im listy korzystajacych
    z kazy bylby 100 %.
    A wtedy dla kazdego jednego mandat 500 zeta -
    nie przyjmuje - to sad grodzki...

    P/

  • 76. Data: 2002-11-06 07:20:55
    Od: MSZ <d...@p...com.pl>

    Dnia 2002-11-05 14:59, Użytkownik Jaroslaw Druzbinski napisał:

    > pozaszczytowych.
    >
    > Tak tylko ze nie mowimy o blokowaniu calego internetu jak to ty
    > przedstawiasz a jedynie o tym jednym najbardziej "gownianym" programie. Czy
    > uwalenie jednego programu to jest wycinanie calego internetu ?

    Dla niektórych tak. Ściąganie najnowszych holyłodzkich gniotów to sens ich
    życia :-(

    > Owszem jest to wycinanie calego internetu tylko dla tych co kupili dostep
    > tylko i wylacznie w tym glupim celu.

    Widzisz, dla ciebie to jest "głupi" cel. Dla części twoich (i nie tylko
    twoich) userów to jest najlepsza część internetu. Tego nie zmienisz. P2P
    stało się popularną formą korzystania z internetu i prawdopodbnie
    pozostanie nią w przyszłości.

    > Sa inne uslugi jak gry sieciowe (BattleNet) na ktorym userzy kupujacy
    > legalne gry nie moga pograc bo kilku "debili" zasysaz bez umiaru i rozsadku
    > lacze drzac przy tym pysk na adminow ze mu sie zle sciaga. A ten biedny user
    > ktory chcial sobie zagrac grzecznie czeka. Tak wiec moj wniosek jest taki ze
    > Ci co najwiecej doja zasysaja dra pyski i narzekaja nakbardziej.

    Dlatego nie jestem przeciwny przycinaniu pasma, najlepiej dynamicznemu.
    Przeciwny jestem blokowaniu. Ale może ja nie jestem typowy user...

    > Dlatego ja wycialem Kazaa calkiem lacze z serwisem. Jak Ci krzykacze nie
    > umieja sie sami kontrolowac i miec na wzgledzie to ze inni tez sa w sieci to
    > nie beda mieli wcale dostepu do Kazaa co proponuje wszystkim adminom zrobic.
    > Ci geniusze z Kazaa zobacza nagle jak spadnie zainteresowanie ich strona.

    Jeśli wyblokowałeś ich serwery WWW to usery powinny być ci wdzięczne ;-)
    Więcej pasma na britney mniej na reklamy.

    > Wypowiedzieli wojne adminom przez kombinacje ale my mozemy ich serwisy
    > calkiem wyciac. Nikt tam nie bedzie wchodzil nie bedzi einstalowal ich
    > oprogramowania nie bedzie sie rejestrowal. Za 2 miesiace statystyki im
    > spadna o 60 % i napisza Kazaa dla adminow.

    Żebyś się nie zdziwił. Załatwią sobie zmianę adresów, może zrobią
    logowanie i pobieranie wstępnej listy węzłów przez WWW (a tego już tak
    prosto nie wytniesz)... nie chce mi się wymyślać co mogą wykombinować, ale
    tam siedzi jednak paru sprytnych kolesi.

    > Teraz bedziemy zdalnie ustawiac transfery w Kazie u userow. ;)
    > Parodia !!!

    Trzeba stworzyć jakąś formę koegzystencji. Im prędzej to się stanie, tym
    mniej obie strony będą miały żalów do siebie.

    --
    M.S.Z.: Mechanical Synthetic Zombie * msz(at)msz.pmp.com.pl

    Well... really... who's to say that mankind wouldn't be better
    off is a few thousand people I personally consider too annoying
    to exist happen to die loud, flashy, painful deaths along the way?
    (Jordan, EN)

  • 77. Data: 2002-11-06 07:21:54
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Mon, 4 Nov 2002 09:10:29 +0000 (UTC)
    Jaroslaw Druzbinski <c...@c...net.pl> pisze:

    > Niech pojdzie z tym do Sadu to sam w dupe za lamanie praw autorskich
    > dostanie. [...] rodzice kupili dostep a oni sa nauczeni tylko pyskowki
    > nic wiecej.

    Dokładnie, na szczęście moi userzy jakoś są w miarę normalni - i tu
    chciałbym podkreślić - że wyjątki potwierdzają regułę.
    Najwięksi krzykacze to najwięksi ssacze. :>

    Po wycięciu wszystkiego, przepuszczeniu dokładnie... 38 portów
    we wsie strany (bez zbędnych rozczuleń); jest błoga cisza i spokój.
    A w nagrode za dobre sprawowanie (czyli że nie darli paszczy przez
    2 tygodnie) mają Kazee i inne ustrojstwa (nolimit) od 6 do 12 (w dzień).

    Tru.
    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak <b...@t...one.pl>
    [RLU:146065, GG:3218485, IA:3647017539, #amypl tkdMass]

  • 78. Data: 2002-11-06 07:21:58
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Mon, 4 Nov 2002 14:28:04 +0000 (UTC)
    Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl> pisze:

    > Eh :) Bo to teraz taka moda. Nasze rodzime gadu-gadu nie jest dużo lepsze.

    GaduGadu-DCC to port (niech ja spojrze) 1550.
    Sorry, no bonus. Dropped.

  • 79. Data: 2002-11-06 13:33:38
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    MSZ <d...@p...com.pl> wrote:
    > Trzeba stworzyć jakąś formę koegzystencji. Im prędzej to się stanie, tym
    > mniej obie strony będą miały żalów do siebie.

    Formą koegzystencji było trzymanie się jednego portu
    i ograniczanie pasma na nim lub wycinanie całkowite, jeśli
    taka polityka firmy.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 80. Data: 2002-11-07 00:26:46
    Od: "Damian Barczyk" <b...@p...pl[nospam]>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <c...@c...net.pl> napisał w wiadomości
    > konkurencji
    > tak
    >
    > Jezeli sadzisz ze bedzie cos tanszego od amatorskiej sieci to uwazam ze
    sie
    > mylisz.
    Dokladnie nie ma i nie bedzie raczej nic tanszego niz sieci amatorskietam
    admini czesto ostro charuje za psie pieniadza lub za darmo
    osobiscie nie mam sieci amatorskiej lecz osiedlowa ale sytyacja jest
    podobna
    parzadne lacze kosztuje ok 3000zl wioec jesli osoby maja placic ok 50zl za
    abonament to taka barioera jest ok 100 osob powyzej tego lacze jest wolnawe
    ponizej provider coraz mneij zarabia (choc ja w sieciach ma 60-80) i to przy
    paru laczach bo przy jednym utrzymac sie provaiderowi jeszce trudniej jak ma
    dbac o cala siec(to sa realne koszty i zaden provaider tego raczej nie
    zmieni chyba ze bedzie oszukiwal)

    i przeciez nikt nikomu nie wmawia ze ma pelne 2Mb za te 40-50zl bo to
    paranoja cala sprwa na dobrym dzilaniu lacz opiera sie tak jak na
    ubezpieczeniach
    bardzo malo prawdopodobne jest ze kazdy ciagnei na maximum w tej samej
    chwili wiec kazdy chwilowo ma dosc duza czesc lacza dla siebie
    inaczek kazaa ona stra sie wysycic cale dostepne lacze na maxa tylko dla
    siebie tym sposobem inni nie maja nic wiec jakeis ograniczenia sa konieczne
    dla zwolennikow wolnosc podam przyklad sieci u swojej dziewczyny tam admin
    ma w d.... i tylko sciga abonament
    nie ma zadnych ograniczen do nioczego - huura - tylko ani stron www nie
    idzie otworzc ani na ssh si ezalogowac (o fto nic nei mowie) kaza apotrafi
    sie jakos przebic ale nei sama kazaa czlowiek zyje i poczte tez wypada
    sprawdzic a nei scigac 2MB maila przez 2 godziny
    dochodzi do tego ze ojciec mojej dziewczyny jak potrzebuje cos pilnego to
    laczy sie przez modem :) (a placi 60zl miesiecznie)
    teraz chce zrezygnowac i wiele sasiadow chce tak wiec przez paru kazoowiczow
    na laczu nie da sie pracowac
    a wbrew pozorom nie wyszzcy uzytkowicy lacza chce kazaa je jeszce tacy co
    odbierajka czasem poczte,siedza na ircu,graja w gry, scigaja uaktulanienia
    odf winowsa itd.... ale po co zamienmy wszystko na kazaa :))

    w sieci na razie znalalem dosc drastyczne rozwiazanei problemu z kazaa
    poprostu kazdy co widze ze otro wysyca lacze przycinam do tyle ile ma z
    podzilau
    wiec na przyklad 2000/70=28,57kbps = ok 3,6kB weic z zasady przycinam do 4
    :) doneidawna do 30 potem 15 ale za duzo ich bylo
    co prawda potem taki klient nie ma www ani poczty bo jego kazaa zajmuje mu
    na hama cale jego dostepone pasmo ale coz

    a co do konkurecji
    jesli ktoras chce tych wysysajacych na maxa kazoowi czo to jesttem nawet
    adresy im podac:) im lacze padnie a do mnie przyjda ci co rozumieja co to
    znaczy 40 zl zalacze
    CIR do rutera brzegowego - alez prosze mam wewnetrzna siec 100MB/s wiec do
    ostatniego serwera po moje stronie CIR ci u nas dostatek:)
    jesli ktos chce miec transfer non stop 24h 250kB/s to zapraszam 3020zl i
    daje (20 moja prowizja:) chco i tak na 100% gwarantowa bo tpsa sie pewnei by
    wsciekla i za zadal anie 3000 a 10 000 bo caly internet dzila na podobnej
    zasadzie ze nikt na 100% nie wysyca lacza

    uff ale sie napisalem(sorki za bledy i literowki ale pozno juz jest)
    --
    Damian Barczyk
    http://fnet.pl - ISP Szczecin