    From: MSZ <d...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Prosba do adminow firewalli
    Date: Mon, 11 Nov 2002 12:52:44 +0000 (UTC)

    Dnia 2002-11-10 01:53, Użytkownik Robert Święcki napisał:

    > Ale o co chodzi?.. sprawa jest przecież prosta. Jacy źli/dobrzy admini?
    > Przecież warunki wykorzystywanego łacza powinny być zawsze regulowane
    > jakimiś ustaleniami jego zarządcy (lub użytkowników jeżeli wspólnie się

    I tu jest zazwyczaj haczyk, co ja mówię, hak jak od 100-tonowego dźwigu.
    Organizatorzy przedsięwzięcia (czy to sieci osiedlowej czy bardziej
    komercyjnego dostępu) bardzo często nie myślą o takich sprawach w chwili
    uruchamiania. W efekcie umowa często zabrania explicite chakowania,
    spamowania itp działalności, ale o używaniu p2p czy zapychaniu łącza nie
    ma w niej ani słowa.

    Dopiero potem, kiedy się nagle okazuje, że łącze zatkane, usery/klienci
    się awanturują "coś trzeba zrobić". I "coś" się robi, nie zawsze,
    niestety, z pomyślunkiem.

    > Jeżeli zaś mówisz o jakichś potworkach w stylu sdi/neo dzielone na 20
    > użytkowników i masz problemy z administratorem, który cośtam wycina to
    > znaczy, że z ciebie d..a, bo nie potrafiłeś z innymi użytkownikami ustalić
    > zasad korzystania z łącza.

    Przoszę mnie nie wiązać z takimi zboczeniami. SDI na 20 osób to potrafi
    się zwykłym odbieraniem maila zatkać.

    > No więc to bieganie kazyy po portach jest dziwne.. bo to walka z osobami
    > administrującymi łączem, czyli, przynajmniej teoretycznie mającymi prawo do

    Jak blokują wbrew chęciom uzasadnionym[1] swoich użytkowników... to
    użytkownicy szukają pomocy. Producent był chętny... i zastosował
    rozwiązanie skuteczne. Niezbyt ładne, ale takie ma priorytety.

    > kontroli usług. Jak Ci się nie podobało, że kazaa poprzednio była blokowana
    > przez admina, to trzeba było go zmusić do tego by odblokował. Jeżeli nie
    > posiadałeś argumentów/nie byłeś władny abo to zrobić, to widać łącze nie

    Posiadanie argumentów a bycie władnym to zasadniczo rózne sprawy. Bycie
    władnym generalnie nie dotyczy userów.

    Natomiast posiadanie argumentów, o ile nie chodzi o "argument" w rodzaju
    bejzbola, niczego nie gwarantuje. Nawet rzekomo gwarantowanego kawałka
    pasma, za które user zapłacił.

    Nie zdarzało ci się iść gdzieś z argumentami nie do podważenia i zamiast
    dyskusji usłyszeć "Nie. Bo dlatego. Wypad stąd!"?

    [1] Jeśli umowa im tego nie zabrania, to jest to uzasadnione.

    --
    M.S.Z.: Mechanical Synthetic Zombie * msz(at)msz.pmp.com.pl

    Well... really... who's to say that mankind wouldn't be better
    off is a few thousand people I personally consider too annoying
    to exist happen to die loud, flashy, painful deaths along the way?
    (Jordan, EN)