  • 11. Data: 2011-10-05 12:33:27
    Temat: Re: Propozycja nie do odrzucenia z ITD?
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 5 październik (środa), gdy o godzinie 12:18 *to*
    naskrobał(a):

    eee, ten przykład Ci się nie udał.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-10-05 12:33:05

  • 12. Data: 2011-10-05 12:34:26
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 10:29:15 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    > Zaraz Ci Artur z kamilem wytlumaczy, ze nie masz pojecia o funkcjonowaniu
    > nowoczesnego spoleczenstwa. Wladza chce przeciez dobra obywateli, wiec
    > nie do pomyslenia jest zeby mogla kogos naciagnac na kase.

    Władza *chce dobra obywateli* obywatele zaczęli więc je natychmiast chować.
    Dokładnie o to mi chodzi.
    Wiem, że to w imię zasad, ale na dziabonga - przesuwają nam cienką linię
    swobód i praw obywatelskich niezauważalnie, po troszeczku.
    Jeżeli uda się znaleść czas, to będę próbował z nimi powalczyć. Udało się z
    ZUS-em, z niedopłaconym biletem w autobusie. To może się uda i w tym
    temacie coś zrobić.

    --
    Franc

  • 13. Data: 2011-10-05 12:35:53
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 12:33:27 +0200, Heraklit napisał(a):

    > eee, ten przykład Ci się nie udał.

    Nie ten kaliber pytań, ale jako przykład wart przejaskrawienia - żeby każdy
    zrozumiał zasadę tych pism z ITD.
    --
    Franc

  • 14. Data: 2011-10-05 12:52:04
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-10-05 11:44:32 +0200, Franc <s...@w...pl> said:

    > Sprawa jest taka, że przekroczenie miało miejsce *wg informacji pisemnej od
    > nich*.

    To *im pisemnie* odpowiedz, co wybrałeś.

    > Chciałbym, żeby przedstawili na to dowód.

    A ktoś zabrania ci tak napisać?!

    > To, że wkaże osobę która kierowała ma się nijak do faktu zaistnienia-bądź
    > nie zaistnienia zdarzenia.

    Więc w czym problem - przeczytaj ich pismo i im odpisz.

    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2011-10-05 12:57:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-05 12:24, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Ty prowadzisz jakiś dziennik, gdzie było w danym czasie Twoje auto i kto
    > nim jechał? Większość osób tego nie pamięta, a w kazdym razie nie wie
    > tego ze 100% pewnością.

    Takie głodne kawałki to możesz sądowi serwować. Znakomita większość
    ludzi wie gdzie, kiedy i czym jeździła. Sytuacje niejasne,
    niejednoznaczne to jakiś tam niewielki procent z tych, o których
    ludzie opowiadają.

    > To co uprawia ITD (piszę na podstawie opisów grupowych) to jakaś kpina.

    Wręcz przeciwnie - standardowe zachowanie.

    > Nie wysyłają skrawka dowodu (żeby go zobaczyć, musisz iść do sądu,

    I bardzo dobrze - jak ktoś ma wątpliwości to ma drogę odwoławczą.

    > którego wiele ludzi się z zasady obawia),

    A czego tu się obawiać? Skoro fakt nie miał miejsca to nie ma problemu
    z odwołaniem.

    > ale za to sugerują możliwość
    > niewskazania i od razu podają kwotę mandatu (chociaż wcale nie muszą, ale
    > dzięki temu właściciel wie, że jak zapłaci myto w konkretnej wysokości,
    > to sąd już mu nie grozi).

    W sądzie też możesz odmówić wskazania osoby prowadzącej, za co jest
    stosowna grzywna.

    > Ergo -- obrzydliwa manipulacja nastawiona na maksymalnie skuteczne
    > zbieranie kasy.

    Uproszczenie z ułatwieniem dla wszystkich. Zawsze możesz odpisać, że
    odmawiasz przyjęcia w ogóle.

  • 16. Data: 2011-10-05 12:57:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Franc" <s...@w...pl> wrote in message

    > Nie wiem co by było, bo taka sytuacjia mnie miała miejsca u mnie. Pamiętam
    > tylko wątek z archiwum, gdzie kolega miała przekroczenie chyba o 41 km/h
    > i dali mu wybór - albo 500 + punkty, albo 500 bez puntków.

    Zarąbisty wybór... ciekawe co wybrał :)

  • 17. Data: 2011-10-05 13:01:51
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 12:52:04 +0200, Bydlę napisał(a):

    > To *im pisemnie* odpowiedz, co wybrałeś.

    > A ktoś zabrania ci tak napisać?!

    > Więc w czym problem - przeczytaj ich pismo i im odpisz.

    Pisemko jest takie, że wskazanie osoby kierującej jest jednoznaczne z
    przyjęciem mandatu w w/w kwotach. To nie jest pisemko tylko i wyłącznie o
    wskazanie osoby kierującej.

    Wskazując osobę/osoby - bądź nie wskazując - jednoznacznie zgadzam się na
    odpowiednią kwotę mandatu (i/lub punktów karne).

    Mogę oczywiście odmówić, ale to wiąże się ze sprawą w Sądzie, gdzie
    rozprawa odbędzię się w mieście oddalonym o 50km.

    Ja nie chcę odmawiać, chcę tylko zobaczyć dowód z zarejestrowanym
    przekroczeniem.

    --
    Franc

  • 18. Data: 2011-10-05 13:05:10
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 05:57:41 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Zarąbisty wybór... ciekawe co wybrał :)

    :-)

    Właśnie nie to chodzi, że *opcje wyoboru* były bezsensu, tylko o fakt - czy
    było takie zdarzenie czy nie.

    --
    Franc

  • 19. Data: 2011-10-05 13:06:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-05 11:59, Franc pisze:

    > Nie rozumiem Twojego postu.

    Trudno, czytelniej chyba nie potrafię.

    > - Nie wiem, że mnie złapali bo nikt mnie nie zatrzymywał przy drodze.

    No pewnie :) Powinni jeszcze kolczatki rozwijać to byś wątpliwości
    nie miał.

    > - Niczego nie zakładam - oczekuję tylko, że zostanie przedstawiony mi
    > dowód, że faktycznie przekroczyłem prędkość na ograniczeniu. Będzie dowód -
    > będzie samoukaranie poprzez przelew PLN na stosownych rachunek Skarbu
    > Państwa.

    To jaki masz tak naprawdę problem? W sądzie zobaczysz dowody.

  • 20. Data: 2011-10-05 13:11:59
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 5 Oct 2011 13:01:51 +0200, Franc <s...@w...pl> wrote:

> [...]
    >rozprawa odbędzię się w mieście oddalonym o 50km.
    >
    >Ja nie chcę odmawiać, chcę tylko zobaczyć dowód z zarejestrowanym

    To może być ciekawe: wskazujesz kogoś innego i odmawiasz. Kogo oskarżą
    w sądzie?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski