  • 131. Data: 2011-10-07 08:06:53
    Temat: Re: Propozycja nie do odrzucenia z ITD?
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 06 Oct 2011 22:38:06 +0200, r...@p...onet.pl napisał(a):

    > To polecam pojeździć za oceanem. I to wypożyczonym samochodem. W niektórych
    > stanach nikt nie zatrzymuje i nic nie przesyła. Po prostu po pewnym czasie na
    > wyciągu z karty, na podstawie której się wypożyczało auto pojawia się "Trafic
    > patrol No ABC, speeding xyz" i stosowne obciążenie.
    Straszne. Przysłowiowa wolność zza wielkiej wody.

    > Po prostu tak kjest prościej, bez zbędnych formalności. Informacja idzie z
    > policji - do wypożyczalni i wypożyczalnia podaje nr karty delikwenta. I efekt
    > jest widoczny na wyciągu.
    Prościej to jest dla zadłużonego po uszy kraju, który wywija się i kręci
    będąc na skraju bankructwa. Tak, to jest proszty sposób pobierania haraczu.

    > Polecam napisać do nich żeby przysłali fotkę.
    Nie widzę powodu, nie jeździłem w Stanach (bo chyba o nich Ci chodzi).

    --
    Franc

  • 132. Data: 2011-10-07 08:12:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-07 08:06, Franc pisze:

    > Straszne. Przysłowiowa wolność zza wielkiej wody.

    A co - nie podoba się? Sholowanie od ręki samochodu za niezapłacone
    mandaty też Ci się nie podoba?

    > Prościej to jest dla zadłużonego po uszy kraju, który wywija się i kręci
    > będąc na skraju bankructwa. Tak, to jest proszty sposób pobierania haraczu.

    Trafiłeś jak kulą w płot. To nie są zmiany związane z potrzebą obecnej
    chwili.

  • 133. Data: 2011-10-07 08:38:34
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-10-05 11:44, Franc pisze:

    > Sprawa jest taka, że przekroczenie miało miejsce *wg informacji pisemnej od
    > nich*. Chciałbym, żeby przedstawili na to dowód. Oczywiście, możemy
    > zakładać uczciwość GITD, ale jednak wolałbym zobaczyć to na własne oczy.
    >
    > To, że wkaże osobę która kierowała ma się nijak do faktu zaistnienia-bądź
    > nie zaistnienia zdarzenia.

    Napisz grzecznie że chciałbyś im wskazać ale z powodu dużej ilości
    kierowców nie pamiętasz a pamięć odświeży Ci fotka. Ba napisałbym że w
    obawie przed fałszywym zeznaniem bez fotki nie możesz jako uczciwy
    obywatel wskazać jednoznacznie kto prowadził.

  • 134. Data: 2011-10-07 11:19:04
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 06/10/2011 13:48, Jakub Witkowski wrote:

    > Oni nie rozumieją, że ci na górze wiedzą zawsze najlepiej.
    > Przecież inaczej nie byli by na górze, prawda.

    Sytuacja 1:

    Zapisuję się do klubu golfowego, gdzie wpuszczają tylko w odpowiednim
    stroju. Zakładam trampki i ortalionowy dres, po czym mam pretensje, ze
    ochrona nie chciała wpuścić.

    Sytuacja 2:

    Zdaję egzamin na prawo jazdy i wsiadam do samochodu godząc się na
    przepisy ruchu drogowego, po czym jęczę że ktoś te przepisy chce ode
    mnie egzekwować.

    Znajdź 3 różnice.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 135. Data: 2011-10-07 12:38:54
    Od: to <t...@x...abc>

    begin kamil

> [...]
    >
    > Zdaję egzamin na prawo jazdy i wsiadam do samochodu godząc się na
    > przepisy ruchu drogowego, po czym jęczę że ktoś te przepisy chce ode

    Ty tak poważnie czy po prostu ostro popiłeś?

  • 136. Data: 2011-10-07 13:47:18
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur Maśląg wrote:
    > Sytuacja wcale nie jest absurdalna, a wręcz typowa. Zarejestrowano
    > wykroczenie, a Ty chcesz przed ewentualną decyzją sprawdzić jakie
    > mają dowody, czy im się przypadkiem udało i jakie masz szanse na
    > uniknięcie odpowiedzialności.

    Bo tak powinno być w przyzwoitym państwie. To państwo, jeśli jest przyzwoite,
    jak ma jakieś pretensje do obywatela to ma je mu udowodnić a nie obywatel albo
    "ruki po szwam" i płacić albo handryczyć się, że nie jest wielbłądem.

    A że to do Ciebie nie dociera to trudno -- nie od dziś to widać.

    BTW. wcale częstym przypadkiem przy wyjazdach rodzinnych na dłuższych trasach
    jest, że kierowcy się zmieniają. Po informacji że w jakieś pipidówie szanowne
    ITD sfotografowało samochód, nie koniecznie wiadomo kto prowadził. A póki co
    odpowiedzialności zbiorowej nie ma.

    \SK

  • 137. Data: 2011-10-07 13:59:58
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur Maśląg wrote:
    > (...)

    > Jeżeli chodzi o tę konkretną sprawę to nie wiem, ale sporo podobnych
    > spraw było we Francji i jak najbardziej Państwo było pozywane
    > za naruszenie dóbr osobistych i Państwo jak najbardziej buliło
    > odszkodowania. Odeszli więc od tego pomysłu :)

    Już od dawna ten problem w Niemczech jest rozwiązywany przez automatyczne
    zamazywanie twarzy pasażera na wysyłanym zdjęciu.

    A zresztą wystarczy wysyłać zdjęcie nie od razu z automatu, a na żądanie obywatela.

    \SK

  • 138. Data: 2011-10-07 14:13:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-10-07 13:59, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Już od dawna ten problem w Niemczech jest rozwiązywany przez
    > automatyczne zamazywanie twarzy pasażera na wysyłanym zdjęciu.

    I co z tego? W Niemczech są tez bezpłatne autostrady (z polskiego
    punktu widzenia) i 1500 FR. Dodatkowo z kierowcami się nie cackają
    i za jazdę powyżej ograniczeń łatwo stracić Prawo Jazdy.

    > A zresztą wystarczy wysyłać zdjęcie nie od razu z automatu, a na żądanie
    > obywatela.

    LOL - na żądanie.

  • 139. Data: 2011-10-07 14:55:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 07 Oct 2011 14:13:13 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    wystukał:

    > widzenia) i 1500 FR. Dodatkowo z kierowcami się nie cackają i za jazdę
    > powyżej ograniczeń łatwo stracić Prawo Jazdy.

    tylko zupełnie inaczej niż u nas. Tam typowe jest zabieranie PJ na 2
    tygodnie czy 1-3 miesiące. PO tym oddają bez egzaminu.
    U nas waląz od razu rok czy dwa i potem ponowny egzamin

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 140. Data: 2011-10-07 15:01:27
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 07/10/2011 11:38, to wrote:
    > begin kamil

    > Ty tak poważnie czy po prostu ostro popiłeś?

    Czego tu nie kumać? Wjeżdżam na drogę publiczną, to liczę się z
    przepisami i konsekwencjami ich łamania. Jak złamię, to przyznaję się i
    płacę mandat, a nie skomlę jak cipa w internecie, bo zła policja uwzięła
    się na bogu ducha winnego obywatela.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil