    From: TeMPOraL <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Prolog, Lisp, czy ...?
    Date: Sat, 5 Feb 2011 05:02:30 -0800 (PST)

    On 4 Lut, 20:50, A.L. <l...@a...com> wrote:
> [...]
    tml

    > To jest tak jak z przemowieniem Gomulki: "Towarzysze, dwa lata temu
    > Polska stala na skraju przepasci. Od tego czasu wykonalismy wielki
    > krok naprzod"/
    >
    > Agile, extreme programming itede to naukowe uzasdnienie badziewia,
    > bezmyslnosci, nieuctwa, bulejakosci i paradygmatu "code first think
    > later. If ever"
    >
    > A.L.

    W programowaniu, w przeciwieństwie do budowy mostów, często nie wiesz
    na początku jak będzie wyglądał system na końcu.

    Nie jestem zwolennikiem robienia szopek wokół lekkich metodologii
    (zwłaszcza, że one nie są "srebrnymi kulami" - dowód: jest ich tyle
    różnych rodzajów; skoro jest ich tyle, to najwyraźniej żadna nie
    działa :D). Niemniej jednak te bardziej "lekkie" metodologie mają
    jedną mocną zaletę: stosunkowo ciasne sprzężenie zwrotne. Tutaj należy
    się mała powtórka z teorii sterowania. Jedyny sposób, żeby sterować
    układem, który nie ma sprzężenia zwrotnego to mieć o nim pełną wiedzę.
    W przeciwnym wypadku, taki układ jest niesterowalny. Sprzężenie
    zwrotne pozwala nam sterować systemami, o których nie mamy pełnej
    wiedzy. Ponieważ o przebiegu projektów programistycznych nigdy nie
    mamy pełnej wiedzy, używanie metod nie zawierających sprzężenia
    zwrotnego jest... dziwne? Nierozsądne?