  • 31. Data: 2014-11-29 16:42:06
    Temat: Re: Projektowanie układu z myślą o długowieczności
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-11-29 16:20, Pszemol wrote:

    > Też tak uważam, ale nie chciałem go tak z buta potraktować negatywizmem ;-)
    Czyli uważasz, że z dłubania w home automation przerzuci się na dłubanie
    w golarkach, tudzież żelazkach itp. sprzęcie? :-D Straszliwa wizja. :-D

  • 32. Data: 2014-11-29 18:04:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 29 Nov 2014 09:29:52 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Dobrze się czujesz?? Czy zapomniałeś o wifi?? :-)

    A wiesz dlaczego nie "słychać" zawansowanych cywilizacji w kosmosie?
    Bo szybko porzucili rf na rzecz kabli. Łączność bezprzewodowa to
    ślepy zauek.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2014-11-29 18:08:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 29 Nov 2014 09:24:11 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Mniej, dużo mniej, niż Atlantisowi wyszłoby na projekt, budowę,
    > testowanie prototypu, budowę kolejnej wersji, usuwanie usterek
    > budowę kolejnych wersji i po 3 latach porzucenie projektu i na
    > koniec kupienie gotowego :-)))

    Tak a ile konkretnie? Sandayman bąkał coś o kilkunastu tys. Mnie
    własny system inteligentnego budynku gospodarczego kosztował circa
    500 zl.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2014-11-29 18:10:25
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-11-28 o 22:10, Atlantis pisze:
    > Powoli zabieram się w końcu za prosty system automatyki domowej.
    /.../
    > Coś jeszcze powinienem wziąć pod uwagę?

    Czy aby *wszyscy domownicy* będą w stanie ogarnąć użytkowanie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 35. Data: 2014-11-29 18:26:48
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-29 18:04, Marek pisze:

    > A wiesz dlaczego nie "słychać" zawansowanych cywilizacji w kosmosie? Bo
    > szybko porzucili rf na rzecz kabli. Łączność bezprzewodowa to ślepy zauek.

    Dokładnie. Może nie tyle ślepy zaułek, co osobiście wyznaję zasadę, że
    RF powinno się stosować dopiero wtedy, gdy nie ma możliwości
    pociągnięcia kabla. Zużywamy dzięki temu mniej energii, zyskujemy
    większą niezawodność transmisji, a poza tym mniej śmiecimy w paśmie,
    które może się bardziej przydać do czegoś innego (nam lub komuś innemu).

    Poza tym Ethernet jednak oferuje większą prędkość, niż WiFi, no i jest
    bardziej niezawodny. W serwerowniach jednak królują patch-panele, nikt
    nie stawia serwerów na WiFi. ;)

  • 36. Data: 2014-11-29 18:38:36
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 28-11-14 23:05, jacek pozniak pisze:

    > Po tym czasie albo się Tobie znudzi albo osiągniesz wiek w którym będziesz
    > stawiał na inne wartości niż jakieś mikroprocesory i inne
    > internety/ethernety.
    >
    > To takie przmyślenia weekendowe.
    > jp

    I TO JEST BARDZO SŁUSZNA KONCEPCJA...:-))))).
    Szczerze powiem, że po XX latach zajmowania się informatyką i
    elektroniką rzygam już nią. Zauważam też ,że w zasadzie wszystkie
    dziedziny życia zostały nasycone elektroniką/informatyką/automatyką w
    stopniu więcej niż wystarczającym i coraz częściej mamy do czynienia z
    zakładaniem majtek przez głowę wg zasady show must go on.
    A mnie się marzy kurna chata, zbita z prostych desek cytując klasyka.

  • 37. Data: 2014-11-29 18:42:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-11-29 18:04, Marek wrote:

    > A wiesz dlaczego nie "słychać" zawansowanych cywilizacji w kosmosie? Bo
    > szybko porzucili rf na rzecz kabli. Łączność bezprzewodowa to ślepy zauek.
    Nie generalizowałbym tak, ale faktycznie, łączność bezprzewodowa w
    wersji dla plebsu (WiFi, HSPA i podobne wynalazki) jest bez porównania
    słabsza od łączności drucianej. Wie to każdy kto kiedykolwiek grał na
    Foreksie czy w pokera on-line i gdzie każda przerwa w łączności może
    kosztować prawdziwe i czasami całkiem spore pieniądze. No, ale do
    ściągania piratów czy oglądania pornosów WiFi jest w sam raz. :-D

    Ja w każdym razie raczej nie chciałbym mieć systemu home automation
    opartego na łączności bezprzewodowej. A już na pewno nie na WiFi - na
    święta zjedzie się z 10 gości ze swoimi laptokami i smartfonami i home
    automation przestanie działać. :-D

  • 38. Data: 2014-11-29 18:52:09
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-29 18:08, Marek pisze:

    > Tak a ile konkretnie? Sandayman bąkał coś o kilkunastu tys. Mnie własny
    > system inteligentnego budynku gospodarczego kosztował circa 500 zl.

    Wiesz, mnie to właśnie też zastanawia. W sieci można znaleźć sporo
    projektów automatyki, zrealizowanych w oparciu o mikrokontrolery,
    Arduino albo Raspnerry Pi. Fakt - wykonanie nie zawsze jest doskonale
    estetyczne (ale to już kwestia indywidualnego podejścia twórcy) ale działa.

    Moduły które widzę w sieci potrafią kosztować po kilka tysięcy zł, albo
    mieć mocno ograniczone możliwości (np. interfejs RS485 + kilka
    przekaźników + kilka wejść).

    Tymczasem części do samodzielnej zabawy już w większości posiadam.
    No i nie wspomnę już o elastyczności. Fabryczny moduł raczej nie będzie
    miał funkcji wrzucania wyników pomiarów do wybranej bazy danych (np.
    Graphite). Tutaj wystarczy dopisać odpowiednią funkcję i uruchamiać ją
    cyklicznie za pomocą licznika software'owego. Potrzebujemy w module RTC?
    Dopisujemy trochę kodu odpowiedzialnego za obsługę NTP.

    Tak swoją drogą zainstalowanie czegoś takiego najpierw w budynku
    gospodarczym to niezły pomysł - takie miejsce będzie niezłym "poligonem
    doświadczalnym", a kable prowadzone po ścianach nie będą się aż tak
    rzucały w oczy. Tylko w tym przypadku nie ucieknę od WiFi/RF.

    Swoją drogą, opis twojego systemu jest gdzieś dostępny w sieci.

  • 39. Data: 2014-11-29 18:53:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-29 18:42, JDX pisze:

> [...]
    > opartego na łączności bezprzewodowej. A już na pewno nie na WiFi - na
    > święta zjedzie się z 10 gości ze swoimi laptokami i smartfonami i home

    Poza tym już parę razy miałem do czynienia z sytuacją, kiedy WiFi
    przestawało działać (to znaczy niby działało, ale tak, jakby mu się nie
    chciało). Co pomagało? Zmiana kanału w ustawieniach routera...

  • 40. Data: 2014-11-29 19:05:34
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 29-11-14 16:29, Pszemol pisze:

    > Powodzenia w wyrastaniu szybkim z tego pomysłu ;)

    Dołączam się do tych życzeń z całego serca.
    Zaś ode mnie dodatkowo życzenia szybkiego odkrycia , że te wszystkie
    szalenie niezbędne rozwiązania są potrzebne jak w dupie ząb.