  • 131. Data: 2015-07-10 00:14:01
    Temat: Re: Projekt zmian w PORD
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Są przesłanki, że wypadków spowodowanych złym stanem technicznym jest tak
    > mało*, bo przeglądy są obowiązkowe.

    Byc moze.
    Wiec po co zmieniac zasady podnoszac niepotrzebnie poziom upierdliwości?

    Naprawde nie widzisz lobbingu diagnostów?
    ---
    Ja nie widzę. To raczej efekt oddania władzy.

  • 132. Data: 2015-07-10 00:15:00
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder"

    Jeśli ma uprawnienia diagnosty to może zrobć sobie przegląd pod warunkiem że
    zrobi go na stacji posiadającej zezwolenie na wykonywanie przeglądów. Takie
    chuje sprytne są.
    ---
    Mnie się wydaje, że każdy powinien móc sobie zrobić przegląd :-)

  • 133. Data: 2015-07-10 00:34:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 9 Jul 2015 10:21:45 +0200, Myjk napisał(a):

    > Co wg Ciebie by dopiero uzasadniało? Ja uważam że lepiej tak doszczelnić,
    > gdzie dostaną po dupie głównie ignoranci, niż niedoszczelniać a dopłacać do
    > leczenia poszkodowanych.

    A ile może być wypadków spowodowanych złym stanem technicznym pojazdu,
    jednocześnie pojazdem nie mającym przeglądu, jednocześnie pojazdem który
    tego przeglądu by nie dostał (czyli nie dałoby się go załatwić w żaden
    sposób, za żadną flaszkę), i jednocześnie których kierowcy nie zdecydowali
    by się jechać tym samochodem bez przeglądu.

    Bo tylko tym zdarzeniom w których _wszystkie_ te kryteria zostały
    spełnione, uszczelnienie systemu mogło by zapobiec.

    I jeżeli tych zdarzeń jest dużo, ginie w nich znaczna ilość osób, to wtedy
    uzasadniałoby to tego typu uszczelnianie systemu.
    Obawiam się że takich wypadków może być mniej niż tych, które mają miejsce
    w drodze na obowiązkowy przegląd.

  • 134. Data: 2015-07-10 00:41:19
    Od: "Pieszy" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał
    > U mnie, jak mi się nie chce sprzątać, to nie kupuję nowego silniejszego
    > odkurzacza ...

    I nie kupisz, UE zakazała, teraz będzie 10 razy dłużej sprzątał odkurzaczem
    o 5 razy mniejszej mocy, czxyli zuzyjesz 2 razy więcej energii.
    A prąd niemiecki ... ;)

    pozdrawiam

    Pieszy

  • 135. Data: 2015-07-10 06:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Naprawde nie widzisz lobbingu diagnostów?
    > ---
    > Ja nie widzę. To raczej efekt oddania władzy.

    Cóz...
    Pamietasz dyskusje sprzed paru miesiecy o podniesieniu stawki za badanie?

  • 136. Data: 2015-07-10 06:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Nie musi być sprawne, może stać bez przeglądu (a na przykład OC musi
    > mieć, i to jest większy absurd).
    > ---
    > Może stać bez przeglądu, ale wtedy jakby psuje się bardziej i/lub
    > więcej trzeba za przegląd zapłacić. To to jest większy absurd niż sam
    > wymóg przeglądu. Czy OC jest zależy od tego, w jakim konkretnie celu
    > jest OC. Ja ciągle nie widzę by te samochody same jeździły i chyba
    > nawet OC przed tym właśnie nie zabezpiecza by było uzasadnione
    > płacenie za stojący samochód. Ale jak z czasem zaczną same jeździć to
    > czemu nie.

    Oczywiscie ze obowiazek posiadania Oc na samochód ktory nie jezdzi to
    jeszcze wiekszy absurd niz te nowe pomysły z przeglądami.

    Ale dlaczego tak jest? Powód jest ten sam - nieudolni urzednicy ktorzy boja
    sie ze nie wyłapią aut bez OC.
    I 10 lat temu mieli rację. Ale przy dzisiejszej technice i infrastrukturze?
    Zart...

  • 137. Data: 2015-07-10 06:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dokąd nie zrobią jakiegoś zautomatyzowanego wyłapywania to mnie koło
    > chuja lata czy nie zapłacę pojedynczej czy podwójnej stawki.

    Do czego sie odnosisz?

  • 138. Data: 2015-07-10 06:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Prawdopodobnie bardzo dużo samochodow nie ma ważnego przeglądu. Z
    > opłat za przeglądy daje się zaplanować wplywy do budżetu. Znana jest
    > ilość samochodów, koszt przeglądu, wysokośc podatków. I ni chuja się
    > nie zgadza jak rząd podsumuje bo dostaje dużo mniej. Wypadki
    > spowodowane skrajnie niesprawnymi pojazdami to jakiś margines i pewno
    > statystyk nie da się zrobić. O kasę idzie. Sama idea że przegląd ma
    > być co określony okres czasu jest do dupy. Powinien być wymog robienia
    > przeglądów co określony przebieg.

    Co sie nie zgadza?
    O jakich danych mówisz?
    Jakie wpływy do budzetu ze stacji diagnostycznych?

    Sama idea przeglądów co jakis czas moze i jest do dupy na pierwszy rzut oka
    a przegląd co jakis przebieg wydawałby sie rozsadniejszy ale jednak jakos
    ta idea sie sprawdza - na ulicach mamy coraz lepsze samochody w coraz
    lepszym stanie i jakos nie słychac o regularnie powodowanych ypadkach przez
    niesprawne auta.

    Reasumujac - przeglady działaja ok, mozna ewentualnie dyskutowac o
    uszczelnieniu (modne słowo ostatnio) systemu bo rzeczywiście czasami słyszy
    sie o samochodach ktore przegląd dostaja nie przyjezdzajac na stacje ale to
    jest jakis margines.

  • 139. Data: 2015-07-10 07:05:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-10 o 06:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > Do czego sie odnosisz?

    On? Do niczego. Rzuca tylko swoje bzdury jak ślepe kutasy w kosmosie ;)

    --
    Liwiusz

  • 140. Data: 2015-07-10 10:19:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>