  • 141. Data: 2015-07-10 10:34:57
    Temat: Re: Projekt zmian w PORD
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 10 Jul 2015 04:00:36 +0000 (UTC), Budzik

    > Oczywiscie ze obowiazek posiadania Oc na samochód ktory nie jezdzi to
    > jeszcze wiekszy absurd niz te nowe pomysły z przeglądami.

    Nie jest to absurd, bo to że auto akurat teraz nie jeździ, nie znaczy że
    zaraz nie może pojechać. Wtedy, jak dojdzie do wyapdku, to kto będzie
    płacił za zniszczenia? I pół biedy jeśli kierujący nie ucieknie z miejsca
    wypadku (chociaż i tak wtedy droga sądowa trwająca wiadomo ile), ale jak
    ucieknie albo auto zostanie skradzione i złodziej doprowadzi do wypadku?
    Umarł w butach.

    Chodzi o proste zabezpieczenie tych, co się mogą na taki wyjątek nadziać.
    Jest auto zarejestrowane, ma być ubezpieczone i ma mieć aktualny przegląd.
    Aż tyle i tylko tyle.

    Z mojej strony EOT.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 142. Data: 2015-07-10 10:46:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

    > Jest auto zarejestrowane, ma być ubezpieczone

    tak

    >i ma mieć aktualny przegląd.

    nie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 143. Data: 2015-07-10 10:48:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 09 Jul 2015 19:26:06 +0200, Jacek

    > I tu jest pies pogrzebany. Wprowadzają nowe, obwarowane surowszymi
    > karami,

    Tak właśnie, po to żeby ci co się do tej pory nie bali, zaczęli się bać
    konsekwencji. Akurat aspekt finansowy jakoś dziwnym trafem najskuteczniej
    działa. Na tych normalnych i tak nie ma to zazwyczaj wpływu. Tak samo jak z
    przeglądem -- ktoś kto nie ma problemu z pamietaniem o przeglądzie (a
    wybitnie trudne to nie jest) nie będzie szczególnie poraniony podwójną
    stawką.

    > a policjanci do meliny, gdzie wspomniany facet tłucze
    > kobitę jak nie wchodzili, tak nie wejdą,

    Jak nie wejdą jak wejdą. Problem w tym, że kobita jeszcze musi chcieć
    ukarania faceta -- a zazwyczaj nie chce, bo go "kocha". To co ty chcesz od
    policji? Z drugiej storny jak policja menela na ulicy zatrzymuje, to
    policjantów ludzie zaczynają ejszcze atakować, jak ostatnio.

    > "za to" złapią zwykłych rodziców po kilku drinkach z dzieckiem na
    > spacerze i Tefałen będzie się tym onanizował na antenie.

    Pokaż no te przypadki "łapania" zwykłych rodziców po "kilku drinkach"
    (cokolwiek to znaczy), bo ja tefałenu mało oglądam.

    --
    Pozdor Myjk

  • 144. Data: 2015-07-10 11:00:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-10 o 10:34, Myjk pisze:
    > Nie jest to absurd, bo to że auto akurat teraz nie jeździ, nie znaczy że
    > zaraz nie może pojechać.

    Ba, auto może nawet "stać" i wyrządzić szkody, więc mówienie "że ja nie
    jeżdżę" nie oznacza, że "mój samochód nie może zrobić szkód".

    --
    Liwiusz

  • 146. Data: 2015-07-10 12:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jesteś z pokolenia " pokoloruj drwala"?

    Kogo pytasz?

  • 145. Data: 2015-07-10 12:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

> [...]
    > wpływu. Tak samo jak z przeglądem -- ktoś kto nie ma problemu z
    > pamietaniem o przeglądzie (a wybitnie trudne to nie jest) nie będzie

    Gdyby aspekt finansowy był najwazniejszy - nikt nie ryzykowałby 100zł majac
    na uwadze, ze w razie wypadku bedzie sie musiał tłumaczyc, ze auto jednak
    było sprawne, zeby nie zapłacic kilkunastu tysiecy.
    Problem jednak nie istnieje, a mimo to chce sie podnosic granice
    upierdliwości.

  • 147. Data: 2015-07-10 12:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Nie jest to absurd, bo to że auto akurat teraz nie jeździ, nie znaczy
    > że zaraz nie może pojechać. Wtedy, jak dojdzie do wyapdku, to kto
    > będzie płacił za zniszczenia?

    Napisałes dokładnie to samo co ja powyzej - urzednicy boja sie ze nie
    wyłapią aut jezdzacych ktore nie maja OC.
    Kto zapłaci? UFG i potem sciagnie z delikwenta.
    Czy ludzie beda ryzykowac? OC kosztuje 300zł, straty jakie mozna wywołac sa
    wielosetkrotnie wieksze.

    > I pół biedy jeśli kierujący nie ucieknie
    > z miejsca wypadku (chociaż i tak wtedy droga sądowa trwająca wiadomo
    > ile), ale jak ucieknie albo auto zostanie skradzione i złodziej
    > doprowadzi do wypadku? Umarł w butach.

    Patrz, a teraz nie trzeba miec ciagłosci przegladu i jakos problemem to nie
    jest.
    Czyzby ludzie byli jednak w miare przezorni?

    > Chodzi o proste zabezpieczenie tych, co się mogą na taki wyjątek
    > nadziać. Jest auto zarejestrowane, ma być ubezpieczone i ma mieć
    > aktualny przegląd. Aż tyle i tylko tyle.

    Jasne, o ile dotyczy to samochodów jezdzacych.

    > Z mojej strony EOT.

    No to pa.

  • 148. Data: 2015-07-10 13:46:33
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-07-10 o 11:00, Liwiusz pisze:
> [...]

    szczególnie jakby koło tego auta stanęło przedszkole w przyszłości...

    > Ba, auto może nawet "stać" i wyrządzić szkody, więc mówienie "że ja nie
    > jeżdżę" nie oznacza, że "mój samochód nie może zrobić szkód".

    dom też może wyrządzić szkody, a nie ma obowiązkowego OC, dziecko też,
    każda wykonana usługa także...
    może doliczmy jeszcze ze 2% podatku na poczet ubezpieczenia od wszystkiego

    Łukasz

  • 149. Data: 2015-07-10 23:14:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-09 08:36, Myjk wrote:

    > Jeśli auto będzie miało przegląd, to prawdopodobieństwo przyłożenia Ci w
    > wyniku usterki technicznej, np. niespawnych hamulców, będzie dążyło do
    > zera.

    Sczególnie w kraju gdzie przegląd normalny kosztuje 100 a przegląd
    samego dowodu 150.

    Shrek.

  • 150. Data: 2015-07-11 00:10:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obstawiam że 1/4 samochodów w Polsce uczciwego przeglądu by nie przeszła. Niedużo
    jeżdzę, trochę widać z chodnika. 1/4 samochodów to wraki.