-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "bartosz" <b...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
<r...@4...com>
<b...@g...com>
<54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
<m38osr$jda$1@node1.news.atman.pl>
<545a3be5$0$12627$65785112@news.neostrada.pl>
<m3dfld$as6$1@node2.news.atman.pl>
<545a6216$0$11138$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411062120250.3440@quad>
<545d69aa$3$18077$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411082149490.3028@quad>
<545fc05d$1$11151$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1411140939390.3364@quad>
Subject: Re: Projekt 30
Date: Thu, 20 Nov 2014 16:04:44 +0100
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 141120-0, 2014-11-20), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 163
Message-ID: <546e0740$1$954$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: host-89-229-77-50.szczecin.mm.pl
X-Trace: 1416496960 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 954 89.229.77.50:63621
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2549981
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1411140939390.3364@quad...
> On Sun, 9 Nov 2014, bartosz wrote:
>
>> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
>>> No to w okresie próby spora część będzie bardziej uważała
>>> na policję :>
>>
>> Moze zdarzy w tym czasie nabrac wprawy i oglady drogowej?
>
> Co najmniej pewna część podda się ostrej samodyscyplinie po to,
> żeby "później móc sobie poszaleć".
> Bez egzekucji *później* - nic nie zrobisz.
> Mało, w bardzo wielu dziedzinach sama "egzekucja później"
> wystarcza, na drogach też by starczała, oprócz podwyższonego
> narzekania Cavallino na kapeluszników ;) (bo że część
> kierujących jechałaby "nadostrożnie" to prawda).
>
>>> W Polsce.
>>> Rowerzyści vs kierujący pojazdami silnikowymi,
>>> statystyka wypadków polegających na nieustąpieniu
>>> pierwszeństwa.
>>
>> To nie tak. Trzeba porownywac te same kategorie uzytkownikow,
>
> Nie, nie ma takiej potrzeby.
A jednak.
> Jest bardzo prosta konstrukcja - choć nie tak prosta implementacja,
> jako że spory o przypadki wątpliwego pierwszeństwa nie są
> aż tak rzadkie, ale z drugiej strony znaczna większość przypadków
> potrzeby zastosowania (tego pierwszeństwa) jest prosta i dość jasna.
> I okazuje się, że to całe szkolenie nie daje NIC.
Czy to jest argument przeciw szkoleniu jako takiemu? Moze trzeba szkolic
inaczej?
Przypomniala mi sie scena z Psow - tam bohaterka podaje tez ciekawy argument
przeciw szkole: "bo znow mnie wszyscy beda pierdolic" :>
> Z trzeciej strony, z tym szkoleniem rzeczywiście coś może być
> nie tak, skoro nieraz obserwowałem jak samochód "L" zupełnie
> NIEPOTRZEBNIE (pusto na drodze) przejeżdża blisko rowerzysty
> lub pieszego.
> Pytanie co innego ma zrobić rząd, skoro nie KARAĆ przy takich
> zdarzeniach :>
Od tego jest rzad, aby wymyslec, co ma robic przy takich okazjach.
Karanie _zawsze_ obraca sie przeciw rzadowi. Tzn. obywatel zawsze znajdzie
sposob, by sobie ukaranie odbic i rzad nie jest w stanie nic na to poradzic.
>
>> o tych samych
>> gabarytach, korzystajace z drogi w ten sam sposob. Np. osoby jezdzace
>> samochodami bez prawa jazdy i nigdy go nie posiadajace vs posiadacze.
>
> IMO właśnie takie kryterium byłoby błędne - bo wśród
> jeżdżących bez PJ znaczną większość stanowiłaby WYSELEKCJONOWANA
> grupa takich typów, którzy PJ nie mają, bo sąd im je zabrał
> za wyczyny na drodze.
Co nie oznacza, ze _wszyscy_ ci ludzie jezdza zle.
> Od biedy można by przystać na statystykę sprawców wypadków,
> w których jedna ze stron nie ma PJ, nigdy nie miała i nigdy
> nie była dotąd karana w kategorii ruchu drogowego.
> Ale dla odmiany byłyby w niej kilkuletnie dzieci, które
> dorwały się do "auta z kluczykiem" :>
Nie przesadzaj, ile jest takich przypadkow?
> Tak więc w zasadzie pozostaje grupa "pomiarowa" która LEGALNIE
> może jeździć bez PJ, tak aby nie była "preselekcjonowana".
>
>>> Ktoś tu pisał, żeby nie dawać prawa jazdy byle komu ;)
>>
>> A jak Ty bys sobie poradzil?
>
> Prosząc pieszego żeby szedł obok ;)
> Oczywiście żartuję - ale odmierzenie "prędkości pieszego" co
> najwyżej stanowi problem techniczny (dla samochodu), więc
> odpowiedź powinna brzmieć: "kupując automat" :> (z "ciągiem
> korkowym" w zestawie).
> Po prostu, poruszanie sprawy trudności utrzymywania 5km/h
> jest nie na miejscu, skoro NIE TU leży problem.
Jak pisalem wczesniej, skupiasz sie niepotrzebnie na pytaniu pomocniczym.
> A już w przypadku stosowania "niekaralności +10" jest to
> absurd absolutny.
>
>>> Zapewniam Cię, że parę milionów ludzi w Polsce NIE umiera z powodu
>>> braku samochodu. Zawsze musisz znaleźć argument od czapy? :]
>>
>> Dlaczego wyciales usmieszek na koncu mojej wypowiedzi? - on wiele
>> wyjasnia!
>
> A, przepraszam!
>
>>> Tam chodziło o 30km/h z pustą drogą?
>>
>> tak
>
> No cóż - "od zawsze" uważam jak uważam, że brak "znikomej
> szkodliwości" w KW jest błędem, na mój rozum narusza zasady
> sprawiedliwości społecznej (czyn "niższej kategorii" karalności
> jest obłożony ostrzejszymi kryteriami karnymi, niż przestępstwo,
> przecież to narusza poczucie sprawiedliwości).
Masz oczywiscie racje, ale konstrukcja prawna przewiduje przeciez stosowanie
pouczenia, ze jeszcze raz wroce do tego samego argumentu. I to ten rodzaj
prewencji mozna i nalezy stosowac w takich przypadkach.
>
>>>> Po drugie - ograniczenie do 5km/h dotyczylo tez pieszych.
>>>
>>> Hm... mogli tabliczkę T-20 dostawić, obowiązywałby na jezdni ;)
>>>
>>>> I co w ich przypadku?
>>>
>>> Zakaz biegania! Iść po prawdzie 8km/h się da, ale to dość
>>> rzadki i męczący przypadek :)
>>
>> W kazdym razie nie bylo to miejsce przyjazne dla chodziarzy ;)
>
> Nie było :)
> Ale... ale przecież POLICJA, SM i ITD nie bardzo by ich karali,
> ze względu na sławne "+10" do postępowania mandatowego, pieszy
> musiałby więc spowodować wypadek, żeby przekroczeniem prędkości
> zajął się sąd :D
Ale pieszy moglby biec - i wtedy juz podpada :).
>
>>> Zgadza się.
>>> Dlatego o ile sam zakaz 5km/h uważam za bzdurny, to z tłumaczeniem
>>> że "licznik nie pokazuje" zgodzić się nie mogę.
>>
>> Co prawda nie zgadzam sie z tym, ale "licznik nie pokazuje" nie bylo
>> przytoczone jako tlumaczenie,
>
> Ale tak je odebrałem.
>
>> tylko jako pytanie uswiadamiajace bezsens 5km/h.
>
> Ono nic nie uświadamia.
> Bezsens tkwi "sam w sobie",
...przeciez to oczywiste - znow skupiasz sie na pytaniu pomocniczym....
> a nie w fakcie, że dany kierowca
> nie ma doświadczenia z jazdą 5 km/h i niżej lub że dla
> danego pojazdu występuje "trudność techniczna".
> Jestem przeciwnikiem szukania istniejącej dziury tam gdzie
> jej nie ma :)
Hmmmm - dziura istnieje tam, gdzie jej nie ma :):)
bart
Następne wpisy z tego wątku
- 21.11.14 13:25 bartosz
- 21.11.14 20:50 Liwiusz
- 21.11.14 21:17 bartosz
- 04.12.14 10:14 Trybun
- 04.12.14 21:54 re
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=