eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProjekt 30Re: Projekt 30
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Projekt 30
    Date: Mon, 3 Nov 2014 13:29:40 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 40
    Message-ID: <20141103132940.1a97e1d9@babcia-workstation>
    References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
    <5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
    <r...@4...com>
    <b...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: router-outside.jewish.org.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1415017805 23088 217.153.152.74 (3 Nov 2014 12:30:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 3 Nov 2014 12:30:05 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Claws Mail 3.9.3 (GTK+ 2.24.23; x86_64-pc-linux-gnu)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548501
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2014-11-02, o godz. 05:59:10
    p...@g...com napisał(a):

    > nie ma co demonizować strefy 30 bo w konkretnych przypadkach to po
    > prostu najlepsze rozwiązanie ... brak znaków na skrzyżowaniach, brak
    > wyznaczonych przejść dla pieszych, ruch rowerowy uprzywilejowany bo
    > dla normalnego, sprawnego rowerzysty te 20-30 km/h jest do uzyskania
    > wiec nie ma co się wyglupiac z wyprzedzaniem a jak komuś się spieszy
    > to wypad na tranzytowke z ograniczeniem 50 km/h tam sobie postoi na
    > światłach :-) Zone 30 ustanawia się głównie w obszarach niskiej
    > zabudowy z lokalnym ruchem samochodowym choć są tez takie przy
    > szkołach np tam gdzie są zwykle przejścia dla pieszych tzn bez
    > sygnalizacji ...

    Ta... W Warszawie jest takie coś co to Zielone Mazowsze się zwie i
    "ekologią" się zajmuje. Problem w tym że na fali "ugładzania" paru z
    jego aktywistów znalazło się w UM i mieszają. A pomysły ze strefą 30
    dla nich na dzień dzisiejszy to objęcie nią całości centrum
    prawobrzeżnej Warszawy. Do tego likwidacją Wybrzeża Helskiego "żeby dać
    ZOO dostęp do Wisły". I nie ma znaczenia że ZOO wcale tego dostępu nie
    chce a Wybrzeże Helskie to jedyna trasa którą można sprawnie pojechać
    północ-południe. Zresztą w czasie budowy metra była to jedyna możliwa
    trasa bo innych poza Targową nie ma. Tranzytu i obwodnicy brak - ZM
    proponuje strefę 30 a potem się coś zrobi.

    Po lewej stronie Wisły to samo plus pomysł na opłaty za wjazd do
    Centrum. Bez zwracania uwagi na to że dla ruchu międzydzielnicowego nie
    ma innych tras niż przez Centrum. S2 i S8 niestety nie pełnią tej roli
    bo zjazdy za rzadko. Na Muranowie wpadli na pomysł strefy 30 "bo
    mieszkańcy chcą". Tylko że w ten sposób zostałby totalnie zablokowany
    przejazd między Śródmieściem a Żoliborzem. Na to pomysłodawcy już nie
    patrzą. Bo ma być wygodnie rowerzystom i wszyscy na rowery - do tego
    sprowadzają się takie hasła.

    I nijak nie chcą zrozumieć że wpierw należy zbudować obwodnice i w
    miarę dobry szkielet połączeń międzydzielnicowych a dopiero potem
    ograniczać ruch w centrum. A nie na odwrót.

    Zdrówko

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: