  • Data: 2011-05-03 07:07:39
    Temat: Re: Programy z napisami
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "X" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:4dbfa7e6$0$2447$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>>> Filmy z napisami jednak się pojawiają.
    >>>> W sensie że bez lektora?
    >>>> Gdzie taki widziałeś?
    >>>> Na dvd?
    >>> Telewizja kablowa Aster, kanał AXN.
    >> Analog czy cyfra?
    > Ja mam analogową.

    Czyli czas zmienić na cyfrową, jeśli interesuje Cię sposób odbioru
    praktycznie nie występujący w analogu.

    Podobno cyfrowa stwarza możliwość wyboru
    > języka, ale bliżej nic o tym nie wiem.

    > Ale mnie nie interesują szczegóły techniczne.
    > Takie projekcje się zdarzają, zatem są możliwe.

    Oczywiście że są.
    Ale się tego nie robi, bo widać większość odbiorców tak nie chce.

    W zamian dostajesz prawo wyboru i decydowania jaką wersję chcesz oglądać -
    ale to już w cyfrze.

    >A zagranicą są wręcz
    > standardem. Tam lektor to jakiś dziwoląg rodem z komuny, gdzie
    > zakładało się, że widzowie nie potrafią szybko (albo wcale) czytać.

    Widać jesteś w mniejszości z tym przekonaniem.
    IMO problem nie polaga na tym czy potrafią, tylko czy chcą czytać zamiast
    oglądać film.

    Ja nie mam problemu z używaniem napisów, ale każdorazowo wybiorę lektora,
    jeśli jest dostępny, wolę skupić się na obrazie zamiast na napisach.
    Dźwięk jest dla mnie drugorzędny.